آبتین شکرابی و یک مشکل مشترک با ایان والیر؛ استرس، عدم استراحت و این آتروفی لعنتی!

آبتین شکرابی بدنسازی ایرانی دسته فیزیک کلاسیک ضمن بررسی دلایل خداحافظی ایان والیر از دنیای بدنسازی، به بررسی دلایل این تصمیم بدنساز کانادایی و مشکلات مشترک خودش با وی پرداخته است.
کدخبر (228713) | 20 شهریور 1402 | ساعت 13:56
0 857
آبتین شکرابی و یک مشکل مشترک با ایان والیر؛ استرس، عدم استراحت و این آتروفی لعنتی!
آبتین شکرابی بدنسازی ایرانی دسته فیزیک کلاسیک ضمن بررسی دلایل خداحافظی ایان والیر از دنیای بدنسازی، به بررسی دلایل این تصمیم بدنساز کانادایی و مشکلات مشترک خودش با وی پرداخته است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، چند روز پیش اخبار عجیبی در مورد خداحافظی ایان والیر منتشر شد. ایان والیر در شرایطی از دنیای مسابقات حرفه‌ای کناره‌گیری کرده که اخیرا با قهرمانی در مسابقات تورنتو پرو 2023 مجوز حضور در مستر المپیا را کسب کرده بود. بدنسازان و مربیان زیادی به این موضوع واکنش نشان دادند و دلیل خداحافظی ایان والیر در روزهای اخیر به شدت مورد بحث قرار گرفته است. یکی از افرادی که در این باره واکنش مفصلی داشته، آبتین شکرابی بدنساز و مربی ایرانی ساکن آمریکا است. شکرابی یکی از اعضای تیم ایووژن (برند تحت مالکیت هنی رامبد) بوده، تیمی که کریس بامستد از نزدیک‌ترین افراد به ایان والیر نیز عضو آن است. کریس بامستد به جز نسبت خانوادگی با ایان والیر (والیر شوهر خواهر سی بام است)، سال‌ها همراه با وی تمرین کرده و استارت دوران قهرمانی وی در بدنسازی نیز زیر نظر ایان والیر بوده است. آبتین شکرابی با وجود سن نه چندان زیاد خود، سابقه حضور در دسته فیزیک کلاسیک مستر المپیا در سال 2021 را داشته با این حال برخی مشکلات بدنی باعث شد تا او بعد از مستر المپیا 2021 از استیج‌های حرفه‌ای فاصله بگیرد و این روزها بیشتر انرژی خود را صرف تمرین دادن بدنسازان کند. صحبت‌های آبتین شکرابی تاییدی هست بر ادعای سرخ نیوز در رابطه با دلیل کناره‌گیری ایان والیر از دنیای بدنسازی؛

ایان والیر، آبتین شکرابی و یک مشکل مشترک

این بدنساز ایرانی در صحبت‌های خود درباره خداحافظی علت خداحافظی ایان والیر به مشکلی که خودش نیز با آن درگیر بوده اشاره کرده است. آبتین صحبت‌های خود در این باره را این گونه آغاز کرده است:
یه خبر دست اول بدنسازی به گوشمون رسید که بی ربط به مشکل خود من نیست. ایان والییر تو سن ۳۲ سالگی اعلام بازنشستگی کرد. ایان یه بدنساز سخت کوش بود، فوق العاده سخت کوش. ژنتیک چندان خوبی نداشت، شیپ خوبی نداشت، اما واقعا پرتلاش بود.
آبتین شکرابی در ادامه با اشاره به دلایل خداحافظی ایان والیر گفته:
[ایان والیر] مربی بامستد بود و تا قبل از شروع تمرین کریس با هنی رامبد، این ایان بود که تمرینش می داد. پسر فوق العاده خوب و با دانشیه، علم بدنسازی بالایی داره، اما خب اینجا کریر خودش رو تموم کرد. به صورت عمومی مشکلاتش رو اعلام نکرده، اما مشکل مربوط به آسیب های سیستم عصبی او بود، که این آسیب ها دلایل مختلفی دارند.

 صفحه بدنسازی سرخ نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید: https://www.instagram.com/sorkhnews_gym


آبتین شکرابی: آتروفی عضلات ایان والیر را نابود کرد

این بدنساز ایرانی در ادامه صحبت‌های خود به مشکلات بدنی ایان والیر در سال‌های اخیر اشاره و علت بروز پدیده آتروفی در عضلات وی را بررسی کرده است. آبتین شکرابی در این باره گفته:
شاید شما در لحظه متوجه نشید، ولی به مرور زمان باعث مشکلات بزرگی میشه که شاید جبران ناپذیر باشه. یکی از انواع این مشکلات، مسئله IBS هست که برای شکم خود من به وجود اومد. این آتروفی ها دلایل مختلفی داره، تمرینات سنگین و پرفشار، تعدد تمرین پشت سر هم، استراحت ناکافی و مسابقات پیاپی باعث به وجود اومدن این مشکل برای ایان شده. باعث شده که وسط سینش کم کم آتروفی کنه، پایین عضلات کمرش و عضلات لتش دچار آتروفی بشه و از بین بره.
آبتین شکرابی با تاکید بر نیاز به استراحت، از نقش استرس در بروز مشکلات بدنی برای ایان والیر گفته است:
عکس های سه سال پیشش رو بررسی کنید تفاوت کاملا مشخصه. ایان جوونه و ۳۲ سالشه، خیلی قشنگ و سنگین تمرین می کنه. یعنی یکی از افرادیه که تمریناتش مثال زدنیه، هم سنگین و در عین حال با کنترل بالا تمرین می کنه. هر تکرار رو با بالاترین کنترل ممکن انجام میده اونم با وزنه سنگین. ولی خب استرس چیزیه که نمیشه کنترلش کرد. حتی استرس متابولیکی که باعث رشد عضله میشه، اگه بیش از حد بشه نمی تونی کنترلش کنی. و اگه شما نتونی مغزت رو کنترل کنی شما رو به سیاهی می بره. باید بتونی سوار مغزت بشی، باید بتونی افسار مغزت رو بگیری دستت. وقتی نیاز به استراحت داری باید استراحت کنی.
جدیدترین اخبار بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...