شوک بزرگ به بدنسازی؛ خداحافظی ایان والیر از رقابت‌های حرفه‌ای! + واکنش احساسی کریس بامستد

ایان والیر بدنساز شناخته شده دسته اوپن که مجوز حضور در مستر المپیا 2023 را کسب کرده بود با انتشار ویدئویی از پایان کار خود به عنوان یک بدنساز حرفه‌ای خبر داد.
کدخبر (227807) | 17 شهریور 1402 | ساعت 11:58
0 720
شوک بزرگ به بدنسازی؛ خداحافظی ایان والیر از رقابت‌های حرفه‌ای! + واکنش احساسی کریس بامستد
ایان والیر بدنساز شناخته شده دسته اوپن که مجوز حضور در مستر المپیا 2023 را کسب کرده بود با انتشار ویدئویی از پایان کار خود به عنوان یک بدنساز حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، ایان والیر بدنساز سرشناس کانادایی دسته اوپن روز گذشته با انتشار ویدئویی در کانال یوتیوبی خود، از پایان کار خود به عنوان یک بدنساز حرفه‌ای خبر داد. ایان والیر در اقدامی غافلگیرکننده مدعی شد که پس از این شاهد حضور او روی استیج نخواهیم بود. او که نسبت خانوادگی نزدیکی با کریس بامستد، اسطوره دسته فیزیک کلاسیک دارد (ایان والیر شوهر خواهر سی بام است) در شرایطی این موضوع را اعلام کرده تنها 33 سال دارد و به نظر می‌رسید او در حال ورود به عصر طلایی دوران بدنسازی خود است. این خبر شوک بزرگی به هواداران و دنبال‌کنندگان او در شبکه‌های اجتماعی بود. او تنها چند ماه پیش قهرمان و در مسابقات تورنتو پرو 2023 به مقام قهرمانی رسید و جواز حضور در مستر المپیا 2023 را در جیب داشت. بدین ترتیب شاهد حضور ایان والیر کانادایی روی استیج اورلاندو نخواهیم بود.

علت خداحافظی ایان والیر چه بود؟

ایان والیز در ویدئویی که در این باره به اشتراک گذاشته، مدعی شده:
تصمیمی نبود که راحت بتونم بگیرم. امسال قهرمان شدم ولی برام لذت نداشت. حضور تو مستر المپیا برام هیجانی نداره. 33 سالمه و 15 ساله این کارو انجام میدم. نزدیک به یه دهه حرفه ای بودم و دیگه برام کافیه. وقتی سنم کمتر برام جذابیت بیشتری داشت و نمی‌خوام خودمو بیشتر از این تو ریسک بندازم. من بدنسازی رو شروع کردم چون تمرین کردن رو خیلی دوست دارم و این کار رو تا آخر عمرم ادامه میدم ولی نمی‌خوام دیگه تو مسابقات حضور داشته باشم.
این تصمیم وی از دو منظر قابل بررسی است. بعد از مستر المپیا 2022 که با یازدهمی وی به پایان رسید، هوادران بدنسازی متوجه آتروفی در عضلات سینه وی شدند، مشکلی که در ابتدا چندان جدی به نظر نمی‌آمد اما در استیج تورنتو پرو 2023 این آتروفی خیلی شدید بود و این نکته را می‌دانیم که آتروفی می‌تواند آینده حرفه‌ای یک بدنساز را تا چه حد به خطر بیندازد.

صفحه بدنسازی سرخ نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید: https://www.instagram.com/sorkhnews_gym


نمونه آن، بیگ رامی در مستر المپیا 2022 بود، بدنسازی که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی راهی استیج شد اما در این استیج در جایگاه پنجم قرار گرفت و این موضوع پیش از این سابقه نداشت که قهرمان مستر المپیا در استیج بعدی در جایگاه پنجم قرار بگیرد و اگر داوران با وی مهربان نبودند، احتمال اینکه او در جایگاه بدتری هم قرار بگیرد وجود داشت. این موضوع قطعا در تصمیم ایان والیر برای خداحافظی تاثیر داشته است. با وجود تبلیغاتی که برای درمان با سلول‌های بنیادی شده و علی رغم بهبودی مشهود بیگ رامی در آرنولد کلاسیک نسبت به مستر المپیا، به نظر می‌رسد این روش درمانی زمان‌بر است و در طول زمان تاثیر خود را نشان خواهد داد. بسیاری از طرفداران بدنسازی به نتایج دسته اوپن تورنتو پرو اعتراض داشتند و قهرمانی را حق حسن مصطفی می‌دانستد و ایان والیر بعد از این مسابقات هجمه زیادی را تجربه کرد. دیگر دلیلی که ایان والیر را به خداحافظی از مسابقات حرفه‌ای سوق داده، فعالیت‌های تجاری خارج از عرصه بدنسازی است

او برخلاف کریس بامستد بیماری زمینه‌ای و مصدومیت بزرگی در دوران حرفه‌ای خود نداشته همین موضوع این تصمیم ایان والیر را عجیب جلوه می‌دهد. او در سال 2023 زیر نظر مت یانسن تمرینات خود را پیش برد و کمپانی وی، راو اند اسپورتس اسپانسر وی بود. در مقایسه با دوران حرفه‌ای خود، او در سال جاری میلادی قراردادهای خوبی بسته بود و همین موضوع نشان می‌دهد که مشکلات دیگری در میان بوده که ایان والیر تصمیم به خداحافظی از عرصه بدنسازی حرفه‌ای گرفته است.

شوک بزرگ به بدنسازی؛ خداحافظی ایان والیر از رقابت‌های حرفه‌ای! + واکنش احساسی کریس بامستد 06اگر واقع گرا باشیم، با توجه به بدنسازانی که در استیج اورلاندو حضور خواهند داشت و مشکلات آتروفی، ایان والیر نمی‌تواند در این استیج مقام خوبی کسب کند و به هیچ عنوان قابل تصور نیست که او را در میان ده نفر برتر ببینیم. انتظار می‌رود که شاهد یکی از سنگین‌ترین رقابت‌های تاریخ بدنسازی در اورلاندو باشیم و مدعیان زیادی در مستر المپیا 2023 حضور خواهند داشت.

دوران حرفه‌ای ایان والیر در بدنسازی

ایان والیر در سال 2014 حرفه‌ای شد و در سال 2018 زیر نظر پاتریک تور برای اولین بار مجوز حضور در مستر المپیا را کسب کرد و در رتبه چهاردهم قرار گرفت. او مستر المپیا 2019 را از دست داد، با این حال دروان درخشش والیر از سال 2020 آغاز شد و او نوید یک چهره درخشان را در دسته اوپن می‌داد. او در تمپا پرو 2020 دوم شد و در نیویورک پرو 2020 و با کسب قهرمانی، جواز مستر المپیا را گرفت و در مستر المپیا 2020 در جایگاه هفتم قرار گرفت. سال 2021 نیز برای او سال درخشانی بود. او ابتدا در تمپا و سپس در تگزاس به قهرمانی رسید و در آرنولد کلاسیک نیز بعد از نیک واکر در جایگاه دوم قرار گرفت و در مستر المپیا مقام هفتمی خود را تکرار کرد. در سال 2022 او قهرمانی در استیج ونکوور پرو را تجربه کرد و بار دیگر جواز حضور در مستر المپیا را به دست آورد اما در این مسابقات به مقامی بهتر از یازدهمی دست پیدا نکرد. او در سال 2023 قهرمانی در استیج تورنتو پرو را تجربه کرد و این استیج، آخرین رقابت ایان والیر در مسابقات حرفه‌ای بدنسازی بود.

واکنش احساسی کریس بامستد به خداحافظی ایان والیر

ایان والیر و کریس بامستد به جز نسبت خانوادگی نزدیکی که با یکدیگر دارند، در دنیای بدنسازی نیز همکاری‌های زیادی داشته‌اند. کریس بامستد در یک پیام احساسی به این موضوع واکنش نشان داده و ضمن تشکر از ایان والیر نوشته:
برای آغاز فصل جدید زندگی‌ات هیجان زده‌ام. بهت افتخار می‌کتم و از تو متشکرم. تو بودی که از زمان شروع تمریناتم بالا سرم بودی و منو اولین بار روی استیج بردی و تو سه تا قهرمانی اولم نقش اصلی رو داشتی.
شوک بزرگ به بدنسازی؛ خداحافظی ایان والیر از رقابت‌های حرفه‌ای! + واکنش احساسی کریس بامستد 06همچنین چهره‌های سرشناس دیگری به این موضوع واکنش نشان داده‌اند و برای او در ادامه مسیر زندگی‌اش آرزوی موفقیت کرده‌اند که در میان آنها می‌توان به درک لانسفورد، اندرو جکد، گای سیسترینو، آندریا پرستی، ترنس رافین، راس فلانیگان، سرجیو اولیوا جونیور و ... اشاره کرد. آخرین اخبار بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...