رژیم غذایی حیرت انگیز سامسون داودا ؛ شیر نیجریه هدفی جز قهرمانی ندارد

در آستانه مسابقات مستر المپیا 2023، سامسون داودا از رژیم غذایی خود در مرحله آماده‌سازی نهایی برای حضور در این مسابقات پرده برداشته است.
کدخبر (228575) | 19 شهریور 1402 | ساعت 22:01
0 20724
رژیم غذایی حیرت انگیز سامسون داودا ؛ شیر نیجریه هدفی جز قهرمانی ندارد
در آستانه مسابقات مستر المپیا 2023، سامسون داودا از رژیم غذایی خود در مرحله آماده‌سازی نهایی برای حضور در این مسابقات پرده برداشته است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، مسابقات مستر المپیا 2023 در فاصله دوم تا پنجم نوامبر (یازدهم تا چهاردهم آبان) در شهر اورلاندو ایالت فلوریدا به انجام خواهد رسید و سامسون داودا یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات است. حالا و در فاصله هشت هفته مانده تا برگزاری این مسابقات، داودا با بارگذاری یک ویدئو در کانال یوتیوب خود به شرح کامل رژیم غذایی کنونی‌اش پرداخته است.

رژیم غذایی سامسون داودا پیش از مستر المپیا 2023

سامسون داودا که از سال 2018 وارد سطح حرفه‌ای بدنسازی شده است در سال گذشته میلادی توانست نامی برای خود در دسته آزاد دست‌وپا کند. شیر نیجریه‌ای ابتدا توانست رتبه چهارم را در مسابقات آرنولد کلاسیک و همچنین مسابقات بوستون پرو کسب کند. داودا سپس در معتبرترین رقابت بدنسازی یعنی مسابقات مستر المپیا توانست در جایگاه ششم بایستد. پس از مستر المپیا 2022 بود که سامسون داودا تصمیم گرفت بدون کمترین استراحتی خود را برای حضور در آرنولد کلاسیک 2023 آماده کند. بدنساز نیجریه‌ای در این مسابقات حریفان بزرگی نظیر بیگ رامی، نیک واکر و اندرو جکد را پیش رو داشت. رژیم غذایی شیر نیجریه ای در فاصله هشت هفته تا مستر المپیا 2023 ؛ سامسون داودا هدفی جز قهرمانی ندارد داودا در نهایت با قهرمانی در این مسابقات ثابت کرد که باید نامش را در فهرست مدعیان اصلی دسته اوپن قرار دهیم. او با کسب مدال طلای آرنولد کلاسیک سهمیه‌ی حضور در مستر المپیا 2023 را نیز کسب کرد.

شش وعده غذایی سامسون داودا

هشت هفته تا برگزاری مستر المپیا 2023 مانده و حالا سامسون داودا که دوران آماده‌سازی پرفشار خود را سپری می‌کند وعده‌های غذایی و مکمل‌های مصرفی خود را به‌طور کامل با مخاطبانش به اشتراک گذاشته است. ستاره دسته اوپن در ابتدای ویدئوی خود می‌گوید که همین حالا پانزده دقیقه تمرین کاردیو را پشت سر گذاشته است و آماده است تا اولین وعده غذایی روزانه‌اش را میل کند. وعده اول: - 100 گرم جو دوسر، یک پیمانه پروتئین آب پنیر به‌همراه آب - پنج عدد تخم مرغ کامل سامسون داودا می‌گوید که خورد و خوراکش در دوران آف‌سیزن و دوران آماده‌سازی تقریبا با هم مشابه است هرچند که در دوران آماده‌سازی وسواس بیشتری روی رژیم غذایی خود دارد. شیر نیجریه‌ای همچنین تاکید می‌کند که این روزها در فاصله تمرینات روزانه خود از شیک‌های حاوی پروتئین بالا استفاده می‌کند. داودا می‌گوید که در طی هفته‌های آتی جو دوسر به‌کل از رژیم غذایی‌اش حذف خواهد شد و همچنین میزان تخم مرغ مصرفی‌اش نیز کاهش خواهد یافت. وعده دوم: - 250 گرم سیب زمینی - 200 گرم استیک سامسون داودا می‌گوید که برای صرفه‌جویی در زمان وعده‌های غذایی‌اش را به‌طور عمده تهیه می‌کند تا وقت بیشتری برای تمرینات خود داشته باشد. وعده سوم: - 250 گرم اسپاگتی - 180 گرم گوشت گوساله 95 درصد قهرمان مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 می‌گوید که ترجیح می‌دهد وعده‌های غذایی‌اش را در فاصله نزدیک به تمریناتش مصرف کند تا هیچوقت با معده خالی تمرین نکند. رژیم غذایی شیر نیجریه ای در فاصله هشت هفته تا مستر المپیا 2023 ؛ سامسون داودا هدفی جز قهرمانی ندارد حین تمرین: - یک پیمانه مکمل قبل تمرین - یک پیمانه مکمل حین تمرین (شامل پودر کربوهیدرات و مکمل BCAA) شیک بعد از تمرین: - دو پیمانه پروتئین آب پنیر، یک پیمانه دکسترین حلقه‌ای (پودر کربوهیدرات) - یک عدد موز سامسون داودا پس از برنامه تمرینی‌اش در باشگاه که به تقویت عضلات پا اختصاص داشت بلافاصله به‌سراغ یک وعده غذایی از پیش آماده‌شده‌ی دیگر می‌رود. این وعده شامل مرغ، برنج و سبزیجات است و داودا پس از صرف آن چرت روزانه کوتاهی می‌زند:
اینگونه است که رشد می‌کنی عزیزم! تمرین کن، بخور، بخواب، و دوباره تمرین کن.

 صفحه بدنسازی سرخ نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید: https://www.instagram.com/sorkhnews_gym


وعده چهارم: - دو پیمانه برنج سفید - 250 گرم سینه مرغ گریل شده - سبزیجات رژیم غذایی شیر نیجریه ای در فاصله هشت هفته تا مستر المپیا 2023 ؛ سامسون داودا هدفی جز قهرمانی ندارد وعده پنجم: - یک‌ونیم پیمانه برنج - 250 گرم مرغ گریل شده این وعده چون پس از یک برنامه تمرینی صرف می‌شود میزان برنج در آن اندکی کاهش یافته است. داودا در این وعده سبزیجات نیز مصرف نمی‌کند. بدنساز نیجریه‌ای می‌گوید که ذخیره سبزیجاتش رو به پایان است و باید در مصرف آنها صرفه‌جویی کند تا مجبور نباشد دوباره به فروشگاه مراجعه کند. وعده ششم: - 180 گرم ماهی سالمون شیر نیجریه‌ای برای آخرین وعده غذایی روزانه‌اش از ماهی سالمون استفاده می‌کند. داودا میزان زیادی سالمون می‌پزد تا برای روزهای آتی نیز از آنها استفاده کند. سامسون داودا بدون شک یکی از نام‌های بزرگ کنونی در دسته آزاد بدنسازی است. او در مستر المپیا 2023 در برابر حریفان قدری چون هادی چوپان، درک لانسفورد و نیک واکر قرار خواهد گرفت. طرفداران بدنسازی آماده‌اند تا کمتر از دو ماه دیگر یک رقابت حماسی را در مستر المپیا شاهد باشند. جدیدترین اخبار بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...