اتمام حجت قهرمان مصری/ بیگ رامی : من ادامه می‌دهم!

کدخبر (195778) | 28 خرداد 1402 | ساعت 15:59
0 238
اتمام حجت قهرمان مصری/ بیگ رامی : من ادامه می‌دهم!
بیگ رامی در مصاحبه اخیرش درباره انگیزه‌های کنونی خود به صحبت پرداخته است: «اهمیتی ندارد که بدنساز رنک اول دنیا باشم یا رنک بیستم؛ باید پیشرفت کنم.»

به گزارش سرخ نیوز، ممدوح السبیعی ملقب به بیگ رامی اخیرا با حضور در پادکست «The Menace» به گفتگو با دنیس جیمز پرداخته است. با توجه به روحیه‌ی بالای بیگ رامی در این مصاحبه می‌توان حضور او در مسابقات مستر المپیا 2023 را محتمل دانست. رامی در این پادکست درباره موضوعات مختلفی از قبیل اشتیاق سیری‌ناپذیر خود به پیشرفت، رابطه‌اش با هواداران، و ذهنیت رقابتی خود در آستانه مسابقات پیش روی مستر المپیا به صحبت پرداخته است. ممدوح السبیعی پیش از این توانسته است به قله‌ی دنیای بدنسازی دست یابد.

او در سال‌های 2020 و 2021 توانست در مسابقات مستر المپیا عنوان قهرمانی را مال خود کند. اما در دوره قبلی مستر المپیا بود که بیگ رامی کار بسیار دشواری را برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش مقابل خود دید. سرانجام بدنساز ایرانی یعنی هادی چوپان بود که توانست رامی را از تخت به‌زیر بکشد. درک لانسفورد نیز در این مسابقات به عنوان نایب‌قهرمانی دست یافت. بیگ رامی که در این مسابقات جایگاهی بهتر از پنجمی کسب نکرده بود شدیدا مورد انتقاد طرفداران و کارشناسان بدنسازی قرار گرفت. سرداور این دوره از مسابقات مستر المپیا یعنی استیو واینبرگر پس از پایان رقابت‌ها گفت که به‌نظرش رامی پیش از آغاز مسابقات با مصدومیت‌های متعددی روبرو بوده است. واینبرگر احتمال می‌داد که ضعف‌های بارز السبیعی در ناحیه‌ی زیر بغل، پشت بازو و قسمت تحتانی کمر در نتیجه‌ی این مصدومیت‌ها حاصل شده باشند.

اما بیگ رامی تلاش کرد به‌سرعت و با حضور در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 عملکرد ضعیف خود در مستر المپیا را جبران کند. اگرچه طرفداران بدنسازی به‌شدت تحت تاثیر پیشرفت قابل ملاحظه‌ی رامی، آن‌هم در طی آن مدت کوتاه قرار گرفتند، با این حال داوران این‌بار هم لطف زیادی به او نداشتند. بیگ رامی پشت سر سامسون داودا، نیک واکر و اندرو جکد در جایگاه چهارم قرار گرفت.

 در اواخر ماه می بود که استیو واینبرگر با حضور در کنار دنیس جیمز به گفتگو درباره‌ آینده‌ی بیگ رامی پرداخت. واینبرگر با صراحت گفت که به‌نظرش رامی باید برای مدتی از رقابت‌ حرفه‌ای کناره‌گیری کند. باب سیچریلو، دیگر چهره برجسته دنیای بدنسازی نیز همین نظر را دارد. سیچریلو معتقد است که السبیعی در حال حاضر ضعف‌های زیادی در قسمت‌های مختلف بدنش دارد و برای بازسازی این نواحی می‌بایست مدتی را دور از رقابت‌ها باقی بماند.

بیگ رامی نمی‌تواند یک سال را بیرون از گود منتظر بماند

بیگ رامی در مصاحبه اخیر خود پیش از هر چیز به صحبت‌ها و اظهار نظرهایی که درباره او مطرح می‌شود واکنش نشان داده است:

من برای همه احترام قائلم. اما زمانی که شما درباره‌ چیزی که از آن اطلاع ندارید، یا کاری که قبلا هرگز انجامش نداده‌اید اظهار نظر می‌کنید طبیعتا نظراتتان هم درست نخواهند بود. یک روز می‌گویند اندام رامی بیش از حد بزرگ است. روز بعد می‌گویند اندام رامی کوچک است. من بالاخره نفهمیدم کوچکم یا بزرگ! یک روز می‌گویند دلیل عدم موفقیت بیگ رامی این است که جثه‌اش زیادی بزرگ است. روز بعد می‌گویند او به این خاطر موفق نشد که اندامش دیگر مثل قبل بزرگ نیست. زمانی به من می‌گفتند باید فیزیکت را کوچکتر کنی. وقتی این کار را کردم گفتند باید دوباره مثل قبل اندامت را بزرگ کنی. تکلیف خودتان را مشخص کنید!

بیگ رامی در ادامه این مصاحبه به صحبت‌های اخیر استیو واینبرگر واکنش نشان داده است. رامی گفته که از نظرات کارشناسانه واینبرگر متشکر است اما قرار نیست وقفه‌ای را در فعالیت خود ایجاد کند:

من به نظر شما احترام می‌گذارم. دنیس جیمز بسیار به من نزدیک است و از شرایط من کاملا آگاه است. من به‌شدت برای استیو احترام قائل هستم. او همیشه به من لطف داشته است. اما به‌نظرم بهتر است که همیشه از ورزشکاران در مسیرشان حمایت شود. من احساس بسیار بدی پیدا می‌کنم وقتی کسی می‌گوید که باید متوقف شوی یا موقتا از رقابت کناره‌گیری کنی. برعکس، دوست دارم به من روحیه دهند و بگویند که تو می‌توانی انجامش دهی. شاید هم آن کناره‌گیری موقتی بهترین انتخاب برای من باشد. اما من هنوز هم می‌خواهم رقابت کنم. من نمی‌توانم یک سال را بیرون از گود سپری کنم و منتظر بمانم.

میلوس سارسف نیز که در این پادکست حاضر بوده گفته است که بیگ رامی می‌بایست خودش برای آینده‌ی خودش تصمیم بگیرد. سارسف گفته است:

خطاب به رامی می‌گویم: اجازه نده هیچکس بجای تو تصمیم بگیرد و به تو بگوید که دیگر نباید رقابت کنی. تصمیم‌گیری درباره سرنوشت تو تنها به‌عهده‌ی خود توست. شغل تو چیست؟ تو یک بدنساز حرفه‌ای هستی و عاشق این کار هم هستی. تو دوست داری رقابت کنی، سالم هستی و هیچ اشکالی هم در آزمایش خونت دیده نمی‌شود.

عضلات زیر بغل بیگ رامی مهمترین نقطه ضعف اوست

بیگ رامی معتقد است که فلت بودن بدنش در مسابقات اخیر باعث شده تا ضعف‌های نواحی مختلف بیشتر به چشم بیاید:

وقتی با بدن فلت بر روی استیج ظاهر می‌شود نقاط ضعف به‌روشنی خودشان را برملا می‌کنند. در حالت فول چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. می‌خواهم به شما بگویم که بین مسابقات مستر المپیا و مسابقات آرنولد کلاسیک دقیقا چه اتفاقی رخ داد. من پس از مستر المپیا دو سه هفته استراحت مطلق کردم. چون نیاز داشتم که به‌خوبی فکر کنم و ببینم که چه باید بکنم.

این بدنسازی مصری در ادامه عنوان کرده:

من و مربی‌ام گفتگوهای زیادی را در این خصوص داشتیم و باید به یک تصمیم اساسی می‌رسیدیم. من نمی‌خواستم بدنم بیش از حد فلت باشد. چرا که همه می‌دانند وقتی جثه‌ی شما کوچکتر شود نقاط ضعف بیش از پیش خودنمایی خواهند کرد. و من می‌دانم که نقطه ضعف‌های زیادی دارم و به‌ هیچ وجه پکیج کاملی در اختیار ندارم. با مربی‌ام درباره عضلات پشت بازو صحبت کردیم. من حجم زیادی را در این ناحیه از دست دادم. اما با وجود این فداکاری باز هم شیپ بدنی‌ام به حالت ایده‌آل درنیامد.

قهرمان دو دوره مستر المپیا گفته:

اگر نظر خودم را بخواهم بگویم، با احترام به تمامی رقبا باید بگویم که از حیث عضلات بازو از همه بهتر بودم. قفسه سینه و شانه‌هایم نیز در وضعیت خوبی قرار داشت. نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ. به‌نظرم با ظاهر خوبی بر روی استیج آرنولد کلاسیک حاضر شدم.

 میلوس سارسف می‌گوید که نقطه ضعف اصلی بیگ رامی در ناحیه تحتانی عضلات زیر بغل اوست:

رامی می‌گوید که فیزیکی که با آن در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 ظاهر شد بهترین فیزیک دوران حرفه‌ایش بود. من هم معتقدم که او در فاصله‌ی مستر المپیا و آرنولد کلاسیک به‌طرز تحسین‌برانگیزی پیشرفت داشت. من تا بحال چند باری با بیگ رامی دیدار داشته‌ام. سال 2020، سال 2017 و حتی سال 2013 زمانی که او و دنیس جیمز در مسابقات حرفه‌ای نیویورک شرکت کردند. به‌نظرم رامی یک بدنساز استثنایی است. او صاحب یک اندام هیولاوار است.

سارسف در ادامه گفته است:

به‌نظرم مهمترین نقطه ضعف بیگ رامی در ناحیه تحتانی عضلات زیر بغل اوست. و این قسمت نیز در مسابقات آرنولد کلاسیک پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را به خود دیده بود. نمی‌دانم که این پیشرفت در نتیجه سلول‌درمانی حاصل شده است یا نه. اما به‌هرحال ضعف‌های این ناحیه نیز تا سطح بسیار خوبی برطرف شده‌اند.

بیگ رامی با تمام توان به مستر المپیا 2023 می‌آید

بیگ رامی می‌گوید که برخلاف شایعات و گمانه‌زنی‌ها تمام تمرکزش را بر روی مسابقات مستر المپیا 2023 معطوف ساخته است و با تمام وجود بر روی این استیج ظاهر خواهد شد:

من هنوز هم همان بدنساز سابق هستم. هنوز هم خونم برای رقابت به جوش می‌آید. جوری بر روی استیج مستر المپیا ظاهر خواهم شد که انگار اولین رقابت حرفه‌ایم است. من هرچه در چنته دارم رو خواهم کرد.

 بیگ رامی در ادامه مصاحبه گفته است که برایش مهم نیست بدنساز رنک اول دنیاست یا بدنساز بیستم دنیا؛ تا زمانی که جایی برای پیشرفت داشته باشد به رقابت ادامه خواهد داد:

من به تمرینات خود ادامه خواهم داد. از من می‌پرسند که آیا در مستر المپیا 2023 رقابت خواهم کرد یا نه. جوابم این است: من تمریناتم را ادامه می‌دهم و اگر توانستم پیشرفت کنم قطعا بر روی استیج مستر المپیا نیز حاضر خواهم شد. اگر هم نه، پس مرا در رقابت مهم بعدی خواهید دید. در حال حاضر نیاز دارم که پیشرفت کنم و ضعف‌هایم را برطرف کنم. حس من این است که هنوز نیز می‌توانم بهترین دنیا باشم.

او در ادامه گفته:

من حالا ده سال است که در سطح حرفه‌ای بدنسازی رقابت می‌کنم. در طول این مدت با بدنسازان زیادی به رقابت پرداخته‌ام. من برای تمام آنها احترام قائلم. همیشه تلاش کرده‌ام آدم خوب و محترمی باشم. اما خب اشتباهات زیادی نیز داشته‌ام چون به‌هرحال انسانم. اما همیشه تلاش کرده‌ام که از هر نظر خوب و درست رفتار کنم. من هرگز از هیچکس متنفر نبوده‌ام.

رامی تاکید کرده:

من صرفا به‌دنبال مقام قهرمانی نیستم. وقتی دنیس درباره مسابقات آرنولد کلاسیک از من پرسید گفتم که از نتیجه راضیم چون پیشرفت کردم. من در سال جاری سلول‌درمانی را پشت سر گذاشتم و به‌طور کلی از وضعیت اکنون خود راضی هستم. چون احساس می‌کنم که پیشرفت‌های زیادی را داشته‌ام. برای من مهم نیست که قهرمان مستر المپیا هستم یا نفر بیستم این مسابقات. من همیشه به پیشرفت ادامه خواهم داد.

 این نخستین بار نیست که بیگ رامی به صحبت درباره مسیر پیش روی خود تا فرا رسیدن مسابقات مستر المپیا 2023 پرداخته است. رامی پیش از این نیز گفته بود که به‌سختی در حال تمرین است و می‌خواهد یک بازگشت رویایی را در این مسابقات رقم بزند. اگرچه برنامه‌های آتی بیگ رامی هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست، اما آنچه مشخص است این است که او با تمام توان و با روحیه‌ای بالا مشغول آماده‌سازی برای بازگشت به روی استیج است. گرچه کارشناسان زیادی معتقدند که رامی باید به‌طور موقت از رقابت‌ها کناره‌گیری کند، اما بدنساز مصری در تلاش است تا ثابت کند که آنها اشتباه می‌کنند. او به‌دنبال رقم زدن تاریخ در مسابقات مستر المپیا 2023 است.

جدیدترین اخبار ورزش بدنسازی:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...