فانتزی‌های دو اسطوره بدنسازی؛ مبارزه جی کاتلر مقابل دوریان یتس و رونی کلمن دربرابر فیل هیث روی صحنه خیالی!

جی کاتلر و میلوس سارسف در قسمت اخیر پادکست Cutler Cast در مورد قهرمانان گذشته مستر المپیا و نحوه عملکرد آنها در برابر یکدیگر در مسابقه‌های فرضی صحبت کردند.
کدخبر (192762) | 27 خرداد 1402 | ساعت 17:44
0 254
فانتزی‌های دو اسطوره بدنسازی؛ مبارزه جی کاتلر مقابل دوریان یتس و رونی کلمن دربرابر فیل هیث روی صحنه خیالی!
جی کاتلر و میلوس سارسف در قسمت اخیر پادکست Cutler Cast در مورد قهرمانان گذشته مستر المپیا و نحوه عملکرد آنها در برابر یکدیگر در مسابقه‌های فرضی صحبت کردند.

به گزارش سرخ نیوز، جی کاتلر یکی از اسطوره‌های بزرگ بدنسازی است که در طول دوران حرفه‌ای فعالیت خود روزهای درخشانی را پشت سرگذاشت اما همچنان با وجود بازنشستگی به عنوان یک نماینده پویا و فعال در عرصه بدنسازی دیده می‌شود. در قسمت اخیر پادکست Cutler Cast، او به همراه میلوس سارسف در مورد قهرمانان گذشته مستر المپیا و نحوه عملکرد آنها در برابر یکدیگر در مسابقه‌های فرضی صحبت کردند.

تغییرات دسته آزاد از دهه 90 میلادی

رقابت‌های بخش آزاد مردان از دهه 90 میلادی دستخوش تغییرات زیادی شده است؛ جایی که دوریان یتس موفق شد 6 بار عنوان قهرمانی این بخش را در همان دهه کسب کند. در واقع دوریان یتس بود که عصر هیولاهای توده‌ای را آغاز کرد؛ مسیری که چندین دهه پس از خروج او از رقابت‌های حرفه‌ای بدنسازی، همچنان توسط بسیاری از ورزشکاران دنبال می‌شود. رونی کلمن در سال 1998، دنیای بدنسازی را شوکه کرد.

او سطح بی نظیری از اندازه، فرم و اندام عروق را به ارمغان آورد. ناگفته نماند او یکی از قوی ترین بدنسازانی است که تا به حال در مسابقات شرکت کرده است و به خاطر پرس پا 1000 کیلوگرمی و اسکات 350 کیوگرمی در خاطره‌های باقی مانده است.

در سال 2006 جی کاتلر از ایالت ماساچوست کار غیرممکنی را ممکن ساخت و پس از یک دهه توانست رونی کلمن را از تاج و تخت پادشاهی‌اش پایین بکشد. بدین ترتیب کاتلر موفق شد یکی از بزرگترین طلسم‌های دنیای بدنسازی را از میان بردارد. کاتلر سال بعد هم موفق شد در یک رقابت نزدیک و نفس‌گیر از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. در نهایت در سال 2008 دسکتر جکسون از راه رسید و قهرمانی را از کاتلر گرفت.

با این حال کاتلر به اولین بدنسازی تبدیل شد که توانست یک سال پس از دادن قهرمانی به رقیبی دیگر، آن را پس می‌گیرد. در اواسط دهه 2000، فیل هیث تحت نظر هنی رامبد توانست به عنوان یک مدعی جدیدی قهرمانی خود را معرفی کند. فیل هیث با تراکم عضلانی سه بعدی و پر بودن غیرقابل وصف، موفق شد به رکورد هفت قهرمانی آرنولد شوارتزنگر در مستر المپیا دست پیدا کند.

فانتزی‌های دو اسطوره بدنسازی؛ مبارزه جی کاتلر مقابل دوریان یتس و رونی کلمن دربرابر فیل هیث روی صحنه خیالی!

در حقیقت هر یک از این بزرگان بدنسازی برای بر جای گذاشتن میراث و تبار خود در این ورزش، مسیرهای متفاوتی را پیمودند. حالا جی کاتلر و میلوس سارسف به عنوان دو اسطوره بدنسازی، یک رقابت فرضی را میان برخی این قهرمانان برای هواداران به تصویر کشیدند و آنها را در یک صحنه رقابت خیالی مقابل هم قرار دادند.

دوریان یتس در برابر جی کاتلر؛ رونی کلمن در برابر فیل هیث

به گفته میلوس سارسف، او سختی و کامل بودن بدن خشن یتس را دست کم می‌گرفت. با این حال او معتقد است که کاتلر می‌تواند مقابل دوریان یتس با هر شرایطی و هر مشخصاتی قرار بگیرد.

دوریان هرگز بازوهای خوبی نداشت اما عضلات پرجزئیاتی داشت. فکر نمی‌کنم دوریان بزرگ‌ترین بازوها، بزرگ‌ترین شانه‌ها، بهترین سینه‌ها، بزرگ‌ترین عضلات شکم و عالی‌ترین پاها را داشت، اما همه این‌ها را کنار هم قرار می‌داد. او عضلات لت پهناوری داشت که همه را می‌کشت. وقتی اولین بار فیلم او را نگاه کردم، فکر نمی‌کردم عضلات کناری سینه و سه سر بازویش خوب باشد اما واقعا بعدا با خودم فکر کردم که چه می‌گویم، او واقعا خوب است. آنها می‌گویند مقایسه کردن قهرمانان گذشته در دوره‌های مختلف منصفانه نیست. جی گفت تو باید ببینی تا واقعا باور کنی و سختی و خشکی عضلات و بافت فیبروتیک آن را تمجید کنی. فکر می‌کنم جی کاتلر 2009 می‌تواند هر نسخه‌ای از دوریان یتس را شکست دهد. دوریان نمی‌تواند بر تو مسلط شود. درست است.

کاتلر در پاسخ می‌گوید:

 من عضلات پشت و سختی خوبی نداشتم.

سارسف در پاسخ به سرعت می‌گوید:

تو شانه‌های پهن‌تر و بازوهای بهتری داشتی.

حتی با وجود اینکه فیل هیث دارای اندامی عجیب و غریب و منحصر به فرد بود، کاتلر معتقد است که رونی کلمن می‌توانست هیث را شکست دهد.

فیل به افتخارات زیادی رسیده اما فکر می‌کنم اگر روی صحنه او را کنار رونی کلمنی قرار دهی که در دوران اوجش قرار داشت، کلمن او را قورت می‌دهد.

فانتزی‌های دو اسطوره بدنسازی؛ مبارزه جی کاتلر مقابل دوریان یتس و رونی کلمن دربرابر فیل هیث روی صحنه خیالی!

در پایان این پادکست جی کاتلر و میلوس سارسف به این توافق رسیدند که بزرگترین اندام تمام دوران متعلق به رونی کلمن است. به گفته سارسف رونی کلمن در سال 1998 بزرگترین اندام را داشته است. جی کاتلر هم افزود:

فکر می‌کنم اکثر مردم همین نظر را داشته باشند. البته من از اینکه لی هنی را فراموش می‌کنند، کمی ناامید می‌شوم و کمتر در مورد فوق العاده بودن آرنولد شوارتزنگر یا سرجیو اولیویرا صحبت می‌کنیم. حتی در مورد فرانک زین هم همین مساله وجود دارد. ما باید دورانی که آنها کار می‌کردند و تجهیزاتی که در اختیار داشتند را در نظر بگیریم. به این فکر کنید که اکنون چقدر همه چیز پیشرفته شده است.

این اولین باری نیست که جی کاتلر از شرایط بدنی رونی کلمن تمجید می‌کند. او اخیراً به پادکست Don't Be Sour پیوست؛ جایی که او توضیح داد که چرا هنوز هیچ بدنساز معاصری نمی‌تواند فرم عضلانی رونی کلمن را داشته باشد. به اعتقاد کاتلر ترکیب تراکم عضلانی دیوانه‌وار و فرم، از رونی کلمن یک اسطوره ساخته است.

جدیدترین اخبار بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...