تمرینات هیجان انگیز اندرو جکد پیش از تگزاس پرو 2023؛ تمرکز بر عضلات پشت و جلو بازو

اندرو جکد در حال آماده‌سازی خود برای حضور در مسابقات تگزاس پرو 2023 است تا بتواند برای دومین سال متوالی، سهمیه حضور در مستر المپیا را کسب کند.
کدخبر (219097) | 22 مرداد 1402 | ساعت 21:34
1 329
تمرینات هیجان انگیز اندرو جکد پیش از تگزاس پرو 2023؛ تمرکز بر عضلات پشت و جلو بازو
اندرو جکد در حال آماده‌سازی خود برای حضور در مسابقات تگزاس پرو 2023 است تا بتواند برای دومین سال متوالی، سهمیه حضور در مستر المپیا را کسب کند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، اندرو جکد مشغول پیمودن گام‌های آخر آماده‌سازی خود برای حضور در تگزاس پرو 2023 است. جکد که مدافع عنوان قهرمانی در این مسابقات است، اخیراً یک برنامه تمرینی فشرده برای تقویت عضلات پشت و همچنین عضلات جلوبازو را پشت سر گذاشته است. چیندو اندرو اوبیکا که با نام اندرو جکد شناخته می‌شود، در سال 2022 میلادی توانست نام و آوازه‌ای برای خود در دسته آزاد بدنسازی بسازد. جکد برخلاف اکثر رقبای خود، از قد بسیار بلندی برخوردار است و از لحاظ زیبایی اندام، یکی از بهترین‌های دنیاست. اینکه بدنسازی با چنین تجربه اندکی تا این حد دست بالا فرض شود، پدیده‌ای غیرمعمول در دنیای بدنسازی به‌شمار می‌رود. اندرو جکد در سال 2022 و با قهرمانی در مسابقات آماتور آرنولد کلاسیک توانست جواز حضور در سطح حرفه‌ای را به‌دست آورد. او سپس در اولین تجربه حضور خود در مسابقات حرفه‌ای توانست عنوان قهرمانی تگزاس پرو 2022 را مال خود کند. این پیروزی بزرگ برای جکد سهمیه‌ی حضور در مستر المپیا را نیز به ارمغان آورد. این بدنساز نیجریه‌ای پیش از حضور در مستر المپیا 2022، یک مدال طلای دیگر را نیز به‌چنگ آورد و توانست در مسابقات آرنولد کلاسیک انگلیس به‌عنوان قهرمانی دست یابد. او سپس در مستر المپیا به‌مصاف بهترین بدنسازان دنیا رفت و درنهایت، جایگاه هشتم را کسب نمود. آخرین حضور اندرو جکد برروی استیج‌، مربوط به مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 است. او در این مسابقات، رقابت نزدیکی را با سامسون داودا و نیک واکر پشت سر گذاشت و در نهایت، پشت سر این ‌دو نفر، رتبه‌ی سوم را کسب نمود. جکد حالا در تلاش است تا دومین قهرمانی متوالی خود در تگزاس پرو را نیز به‌دست آورد تا بتواند برای دومین سال پیاپی، در مسابقات مستر المپیا حاضر شود. برنامه تمرینی اندرو جکد برای حضور در تگزاس پرو 2023؛ تمرکز بر عضلات کمر و جلو بازو

رقابت اندرو جکد و هانتر لابرادا در تگزاس پرو 2023

اندرو جکد اخیراً آپدیت بدنی جدید خود را منتشر کرده بود و اندام تفکیک‌شده‌ی او نشان می‌داد که بدنساز نیجریه‌ای، آماده‌ی رقابت در تگزاس پرو است. هانتر لابرادا در این مسابقات، رقیب اصلی جکد خواهد بود. اخیراً مربی برجسته دنیای بدنسازی، یعنی میلوس سارسف، پیش‌بینی کرده بود که جکد در این رقابت، پیروز خواهد شد. مدعی در حال ظهور دسته آزاد، یعنی کارلوس توماس جونیور، نیز دیگر بدنسازی است که در تگزاس پرو 2023 شانس قهرمانی دارد. اندرو جکد اخیراً گفته بود که به‌خوبی نسبت به تهدید توماس جونیور آگاه است. جکد مدتی پیش برای ارتقای کارنامه حرفه‌ای خود به سطحی تازه، کار خودش را زیرنظر یک مربی جدید، یعنی کریس لوییس، پی گرفته بود. بدنساز نیجریه‌ای گفته است که برای تگزاس پرو 2023، فشار زیادی را به بدنش نخواهد آورد و انرژی‌اش را برای شرکت در مستر المپیا حفظ خواهد نمود. هدف فعلی او این است که از حیث سایز و کاندیشنینگ با شرایط بهتری نسبت به مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 برروی استیج ظاهر شود.

برنامه تمرینی اندرو جکد

جکد اخیراً یک برنامه تمرینی متمرکز بر عضلات جلوبازو و عضلات پشتی را در مسیر آماده‌سازی خود برای تگزاس پرو پشت سر گذاشته است. بیایید نگاهی به جزئیات برنامه تمرینی مونالیزای بدنسازی بیندازیم. برنامه تمرینی اندرو جکد برای حضور در تگزاس پرو 2023؛ تمرکز بر عضلات کمر و جلو بازو
  • حرکت بارفیکس
اندرو جکد در شروع تمرینات خود، حرکت بارفیکس را به اجرا می‌گذارد. این حرکت یکی از مؤثرترین حرکت‌ها برای تقویت عضلات پشتی است و تمام ماهیچه‌های اصلی این ناحیه از جمله عضله لاتیسیموس دورسی، ماهیچه ذوزنقه‌ای، ماهیچه زیرخاری و عضله دلتوئید خلفی را حین اجرا درگیر می‌کند. جکد با اجرای سه ست از حرکت بارفیکس، خود را آماده انجام بخش اصلی تمرینات می‌کند.
  • حرکت زیربغل سیم کش
شروع کار با دستگاه برای اندرو جکد با تقویت ماهیچه پشتی بزرگ یا همان عضله لاتیسیموس دورسی همراه است. جکد به این منظور شروع به اجرای حرکت زیربغل سیم‌کش تک‌دست می‌نماید. اجرای این حرکت با یک دست باعث می‌شود که تمرکز بیشتری روی عضلات هدف گذاشته شود و ارتباط بهتری نیز میان ذهن و عضلات شکل بگیرد. بدنساز نیجریه‌ای با اجرای چند ست از حرکت زیربغل سیم‌کش در مرحله بعدی به‌سراغ کار با یک دستگاه دیگر می‌رود.
  • حرکت زیربغل تی بار خوابیده 
حرکات زیربغل اندکی هستند که از حیث افزایش توان قدرتی، قابل قیاس با حرکت زیربغل تی بار هستند. این حرکت لیفت ترکیبی تمامی عضلات کششی ناحیه بالاتنه از جمله عضلات بازو، پشت و شانه را حین اجرا درگیر می‌کند. بنابراین یکی از بهینه‌ترین و مؤثرترین راه‌ها برای افزایش قدرت عضلانی در نواحی بالاتنه است. اندرو جکد برای اینکه فشار بیشتری را برروی عضلات پشتی خود بگذارد، این حرکت را در حالت خوابیده به انجام می‌رساند. جکد با اجرای چند ست به‌شدت سنگین از حرکت زیربغل تی بار خوابیده به‌سراغ آخرین بخش از تمرینات پشت می‌رود.

صفحه بدنسازی سرخ نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید: https://www.instagram.com/sorkhnews_gym


  • حرکت زیربغل سیم کش از پایین تک دست 
تفاوت این ورژن از حرکت زیربغل سیم‌کش با سایر ورژن‌ها این است در این حرکت، تمرکز بیشتری روی نواحی کناری عضلات وجود دارد. به‌طور کلی، با اجرای یک حرکت در ورژن‌ها و زاویه‌های مختلف می‌توان نواحی مختلفی از عضلات را تحت فشار قرار داد. اندرو جکد چند ست بسیار سنگین از حرکت زیربغل سیم‌کش از پایین تک دست را به انجام می‌رساند و خود را برای شروع تمرینات جلوبازو آماده می‌کند.
  • حرکت جلوبازو سیم کش ایستاده 
مزیت استفاده از دستگاه سیم‌کش این است که از این طریق، فشار برروی عضلات در سراسر زمان تمرین، پایدار و پابرجا باقی می‌ماند. به همین دلیل، این دستگاه‌ها تأثیر بسیار مطلوبی بر افزایش انفجاری حجم عضلات دارند. علاوه‌بر این، وزنه‌های موجود در این دستگاه‌ها نیز روی یک محور ثابت عقب و جلو می‌شوند. بنابراین ورزشکار دیگر نیازی ندارد که نگران کنترل حرکت‌های خود به منظور جلوگیری از آسیب‌دیدگی باشد. اندرو جکد تمرینات جلوبازو خود را با اجرای حرکت جلوبازو سیم‌کش ایستاده آغاز می‌کند. جکد چند ست از این حرکت را با حرکت‌های آرام و کنترل‌شده به انجام می‌رساند و در بخش بعدی برنامه تمرینی خود، به‌سراغ کار با وزنه می‌رود.
  • حرکت جلوبازو هالتر ایستاده 
تمرکز اصلی حرکت جلوبازو هالتر ایستاده بر تقویت ماهیچه دوسر بازویی معطوف است. عضلات جلوبازو معمولاً نسبت به سایر عضلات، اندازه کوچک‌تری دارند و بهتر است در اجرای حرکات مربوط به این عضلات، از وزنه‌های نسبتاً سبک‌تری هم استفاده کرد. اندرو جکد نیز در اجرای این بخش از برنامه تمرینی خود، سطح فشار را اندکی پائین می‌آورد.
  • حرکت جلوبازو تک دست روی نیمکت 
قهرمان مسابقات تگزاس پرو در سال 2022 در بخش بعدی تمرینات خود، حرکت جلوبازو تک دست روی نیمکت را به اجرا می‌رساند. این حرکت شباهت زیادی با حرکت جلوبازو لاری دارد و در اجرای آن سعی می‌شود که دست‌ها در حالت افقی باقی بمانند. اندرو جکد این حرکت را نیز در ست‌های آرام و کنترل‌شده به انجام می‌رساند و پس از چند ست، خود را برای اجرای بخش پایانی تمریناتش آماده می‌کند.
  • حرکت جلوبازو سیم کش صلیبی 
اگر عضلات بازوی شما از ضخامت کافی برخوردار نیستند، اجرای حرکت جلوبازو سیم‌کش صلیبی، یک روش فوق‌العاده برای ازبین بردن این ضعف است. در اجرای این حرکت، عضلات جلوبازو کاملاً از زاویه متفاوتی درگیر می‌شوند و بخش‌های مختلف این عضلات، تحت فشار قرار می‌گیرند. اندرو جکد با اجرای چند ست پرشور از حرکت جلوبازو سیم‌کش صلیبی، به برنامه تمرینی خود خاتمه می‌دهد. به‌طور خلاصه، این تمرین شامل بخش‌های زیر بود:
  • حرکت بارفیکس
  • حرکت زیر بغل سیم کش
  • حرکت زیر بغل تی بار خوابیده
  • حرکت زیر بغل سیم کش از پایین تک دست
  • حرکت جلو بازو سیم کش ایستاده
  • حرکت جلو بازو هالتر ایستاده
  • حرکت جلو بازو تک دست روی نیمکت
  • حرکت جلو بازو سیم کش صلیبی
هانتر لابرادا که در مسابقات قبلی مستر المپیا رتبه هفتم را کسب کرد، سوگند یاد کرده بود که پیش از فرا رسیدن مستر المپیا 2023، در دو رقابت حرفه‌ای به عنوان قهرمانی دست یابد. او اخیراً توانست در مسابقات تامپا پرو 2023، مدال طلا را مال خود کند و حالا تمام تمرکزش بر مسابقات تگزاس پرو معطوف است. بدون شک، هانتر لابرادا فشار سختی را به اندرو جکد وارد خواهد کرد و جکد در مسیر دفاع از عنوان قهرمانی خود در تگزاس پرو با چالشی دشوار روبه‌رو خواهد بود. اما اگر این بدنساز نیجریه‌ای بتواند هانتر لابرادا را در تگزاس شکست دهد، باید در مسابقات مستر المپیا 2023 نیز شانس بالایی برای او قائل باشیم. آخرین اخبار بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
یکی از زیباترین بدن های حال حاضر جهان اگر فقط زیبایی ملاک انتخاب بود بدون شک اندرو میتوانست براحتی قهرمان شود اون با یک مربی مثل هنی رامبد میتونه بسیار راحت تر و بهتر پیشرفت کنه و دنیای بدنسازی رو به سطح دیگری ببره عضلات حجیم و اندامی متقارن و زیبا
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...