رژیم غذایی جذاب آرنولد شوارتزنگر؛ تخم مرغ، سالاد سبزیجات و سوپ

آرنولد شوارتزنگر اسطوره بدنسازی اخیرا در خصوص رژیم غذایی خود صحبت کرده است.
کدخبر (196853) | 12 تیر 1402 | ساعت 22:32
0 657
رژیم غذایی جذاب آرنولد شوارتزنگر؛ تخم مرغ، سالاد سبزیجات و سوپ
آرنولد شوارتزنگر اسطوره بدنسازی اخیرا در خصوص رژیم غذایی خود صحبت کرده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، آرنولد شوارتزنگر اسطوره بدنسازی به صحبت درباره رژیم غذایی خود پرداخته است و درباره این حرف زده است که چگونه می‌ توان به یک برنامه تغذیه پایبند ماند:

من حالا 80 درصد کمتر از قبل گوشت مصرف می‌کنم.

زندگی سالم در 75 سالگی؛ به سبک آرنولد شوارتزنگر

اسطوره بدنسازی یعنی آرنولد شوارتزنگر یکی از تاثیرگذارترین چهره‌ها در تاریخ این ورزش است. این دارنده هفت عنوان قهرمانی مستر المپیا هنوز نیز سبک زندگی سالمی را دنبال می‌کند و در کنار آن به تبلیغ مستمر سبک زندگی سالم نیز می‌پردازد. آرنولد در صحبت‌های اخیر خود به بحث درباره اهمیت پایبندی به رژیم غذایی و نکات کلیدی در این خصوص پرداخته است. بلوط اتریشی همچنین منابع پروتئین مورد استفاده خود را نیز با مخاطبانش به اشتراک گذاشته است.

زندگی سالم در 75 سالگی؛ به سبک آرنولد شوارتزنگر

اگرچه آرنولد شوارتزنگر دهه‌ها پیش از رقابت حرفه‌ای بدنسازی خداحافظی کرده است اما هرگز عشق خود به تناسب اندام را از دست نداده است. آرنولد در دهه هفتاد و به‌واسطه‌ی حجم عضلات شگفت‌انگیز خود و تقارن بدنی بی‌نظیرش سلطان بلامنازع دسته آزاد مردان بود. او رکورد هفت عنوان قهرمانی در مستر المپیا را به‌ثبت رساند که البته این رکورد در سال 1991 توسط دیگر اسطوره بدنسازی یعنی لی هنی شکسته شد. شوارتزنگر در طی دوران حرفه‌ای خود با بدنسازان بزرگی نظیر سرجیو اولیوا، فرانکو کلمبو و لو فرینگو به رقابت پرداخت. آرنولد شوارتزنگر پس از بازنشستگی از بدنسازی حرفه‌ای کار خود را در عرصه بازیگری ادامه داد و در این عرصه نیز به موفقیت عظیمی دست یافت. آرنولد توانست به‌عنوان بازیگر نقش اول در فیلم‌های محبوبی نظیر کونان بربر، ترمیناتور و غارتگر به ایفای نقش بپردازد. او همچنین فستیوال ورزشی آرنولد کلاسیک را نیز راه‌اندازی کرد که در حال حاضر پس از مسابقات مستر المپیا دومین رقابت معتبر در دنیای بدنسازی به‌شمار می‌رود. زندگی سالم در 75 سالگی؛ به سبک آرنولد شوارتزنگر

توصیه‌های تمرینی آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر مدت‌هاست که به‌طور مرتب به طرفدارانش توصیه‌هایی را در خصوص حفظ و بهبود تناسب اندامشان ارائه می‌دهد. آرنولد در اوایل سال جاری میلادی یک برنامه تمرینی پنج دقیقه‌ای را به مخاطبانش پیشنهاد داده بود. این برنامه تمرینی بدون هیچگونه تجهیزاتی قابل اجرا بود و از چهار حرکت ساده تشکیل می‌شد. آرنولد توصیه کرده بود که مخاطبانش این چهار حرکت را هر روز و بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب به انجام برسانند. بلوط اتریشی مدتی بعد توصیه‌هایی را در خصوص حفظ برنامه منظم خواب شبانه به طرفدارانش ارائه داده بود و گفته بود که بدون استراحت شبانه کافی هیچ برنامه کاهش وزنی به سرانجام نخواهد رسید. آرنولد گفته بود که میزان مطلوب خواب شبانه بین هفت الی هشت ساعت است. آرنولد شوارتزنگر ماه گذشته نیز به شرح تحولات بدنی خود از دوران جوانی تا حالا که پیرمردی 75 ساله است پرداخته بود. آرنولد گفته بود که ابدا از ظاهر فعلی خود راضی نیست و همچنین ادعا کرده بود که هرگز قرار نیست از کار بازیگری بازنشسته شود. توصیه‌های تمرینی آرنولد شوارتزنگر شوارتزنگر چند هفته پیش نیز پروتکل‌های مورد استفاده خود در خصوص بهره‌گیری از مکمل‌ها و داروهای بهبود دهنده عملکرد را در دوران رقابت حرفه‌ای در بدنسازی با مخاطبانش به اشتراک گذاشته بود. آرنولد به خطرات استفاده بیش از حد از این داروها اشاره کرده بود و علاقه‌مندان به بدنسازی را از این کار بر حذر داشته بود. آرنولد شوارتزنگر حدود سه هفته پیش نیز توصیه‌هایی را در خصوص حفظ پشتکار در پیش بردن تمرینات به طرفدارانش ارائه داده بود. آرنولد به دنبال‌کنندگان خود توصیه کرده بود که بجای فکر کردن صرفا عمل کنند. بلوط اتریشی گفته بود که راز ایجاد تداوم در انجام تمرینات این است که یک‌بار تصمیم بگیرید و برنامه‌ریزی کنید و پس از آن صرفا به‌شکلی وفادارانه به تصمیمات خود پایبند بمانید و برنامه طراحی‌شده خود را اجرا کنید.

آرنولد شوارتزنگر از رژیم غذایی خود می‌گوید

آرنولد شوارتزنگر در طی صحبت‌های اخیر خود درباره جزئیات رژیم غذایی کنونی خود و منابع تامین پروتئین برای بدنش به بحث پرداخته است:
بعضی از مردم گمان می‌کنند که برای دستیابی به رشد عضلانی مجبور هستند که از پروتئین‌های حیوانی استفاده کنند. اما حقیقت این است که منابع پروتئین بسیار وسیعی در اختیار ماست. تحقیقات جدید حاکی از اینند که فرقی نمی‌کند ورزشکاران از پروتئین‌های گیاهی استفاده کنند یا پروتئین‌های حیوانی. هردوی اینها می‌توانند به ورزشکاران در حصول اهدافشان کمک کنند.
آرنولد شوارتزنگر از رژیم غذایی خود می‌گوید شوارتزنگر در ادامه گفته است:
البته پروتئین‌های حیوانی میزان آمینو اسید بیشتری دارند بنابراین اگر از پروتئین‌های گیاهی استفاده می‌کنید باید آنها را به میزان بیشتری مصرف کنید تا این ضعف را نیز جبران کنید.
جهت شفاف‌سازی لازم است بگویم:
من گیاهخوار نیستم. من فقط هشتاد درصد کمتر از قبل گوشت مصرف می‌کنم. در واقع هنوز هم منابع اصلی من برای تامین پروتئین بدنم تخم مرغ، ماهی سالمون و مرغ است. اما در حال حاضر میزان مصرف سبزیجاتم روز به روز در حال بیشتر شدن است و به میزان بسیار زیادی از عدس و لوبیا استفاده می‌کنم. من همچنین از نخود و پودر نخودفرنگی نیز در تهیه سوپ‌هایم استفاده می‌کنم.
آرنولد شوارتزنگر از رژیم غذایی خود می‌گوید آرنولد شوارتزنگر در خصوص کلیدی‌ترین نکته‌ی رژیم غذایی‌اش گفته است:
کلیدی‌ترین نکته در خصوص این برنامه تغذیه تکرار مداوم و وفاداری کامل به آن است. من هر روز صبح پس از انجام تمرین صبحگاهی سوپ جو، ماست یونانی و گرانولا می‌خورم. برای ناهار سالاد سبزیجات می‌خورم که معمولا با ماهی سالمون و مرغ نیز همراه است. گاهی نیز سالاد را در کنار تخم مرغ یا املت مصرف می‌کنم. برای شام هم همیشه سوپ می‌خورم. من ترجیح می‌دهم وعده‌ی پایانی‌ام همیشه سبک باشد.
وی ادامه داد:
البته گاهی نیز به سرم می‌زند و شنیسل، استیک یا همبرگر می‌خورم. اما نکته کلیدی این است که من آنقدر به رژیم غذایی خود پایبند هستم که این انحراف‌های گاه و بیگاه نیز نمی‌توانند خللی در نتیجه نهایی حاصل کنند.
توصیه‌های تغذیه‌ای اخیر آرنولد شوارتزنگر می‌تواند برای ورزشکارانی که به‌دنبال منابع جدید پروتئین هستند بسیار راهگشا واقع شود. مطمئنا مثل همیشه عده‌ی زیادی از طرفداران اسطوره از توصیه‌های او بهره‌مند خواهند شد و سعی خواهند کرد رویکرد پیشنهادی او را به کار گیرند. اخبار جدید بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...