او در آستانه 50 سالگی نیز کاملا آماده است؛ تمرینات جی کاتلر برای تقویت عضلات بازو

جی کاتلر در پی چالش Fit for 50 خود، تمریناتی را انجام می‌دهد که آن‌ها را با هواداران خود به اشتراک گذاشته است.
کدخبر (201386) | 11 تیر 1402 | ساعت 15:14
0 354
او در آستانه 50 سالگی نیز کاملا آماده است؛ تمرینات جی کاتلر برای تقویت عضلات بازو
جی کاتلر در پی چالش Fit for 50 خود، تمریناتی را انجام می‌دهد که آن‌ها را با هواداران خود به اشتراک گذاشته است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، اسطوره بدنسازی، یعنی جی کاتلر، با وجود گذشت ده سال از زمان بازنشستگی‌اش همچنان به‌طور مداوم به تمرینات خود ادامه می‌دهد. کاتلر در ویدئویی که اخیراً در کانال یوتیوب خود منتشر کرده، جزئیات برنامه تمرینی خود برای تقویت عضلات بازو را با مخاطبانش به اشتراک گذاشته است. جی کاتلر کارنامه حرفه‌ای بسیار پرافتخاری را در بدنسازی پشت سر گذاشت و رقابت تنگاتنگی را نیز با رونی کلمن دنبال نمود. کاتلر چهار سال متوالی در مسابقات مستر المپیا پشت سر پادشاه در جایگاه دوم ایستاد تا اینکه سرانجام توانست در سال 2006 کلمن را از تخت به‌زیر بکشد. جی کاتلر در طی دوران حرفه‌ایش برخوردار از پایین تنه‌ای بسیار قدرتمند و تفکیک‌شده بود و صاحب یکی از بهترین عضلات چهار سر ران در طول تاریخ بدنسازی بود.

چالش جدید جی کاتلر

با وجود اینکه جی کاتلر در سال 2013 از رقابت حرفه‌ای کناره گرفته است، اما او همچنان عشق و علاقه خود به این ورزش را حفظ نموده و تحولات آن را از نزدیک دنبال می‌کند. کاتلر هنوز هم اندام خود را در سطح بسیار خوبی حفظ کرده و زمان زیادی را به تمرین اختصاص می‌دهد. در اواخر سال گذشته میلادی بود که او اعلام کرد قصد دارد به‌زودی یک چالش تحول بدنی را آغاز کند و اندام خود را تا پیش از رسیدن به پنجاه سالگی به بهترین وضع ممکن برساند. کاتلر نام این چالش را چالش Fit for 50 گذاشت. برنامه تمرینی جی کاتلر برای تقویت عضلات بازو؛ اسطوره دست بردار نیست البته جی کاتلر گفته است که هیچ قصدی مبنی‌بر بازگشت به رقابت حرفه‌ای ندارد. با این حال، اسطوره قرار است در مسابقات پیش روی مسترز المپیا، که در ماه آگوست برگزار خواهد شد، در بخش فیگورگیری افتخاری حاضر باشد. جی کاتلر گفته است که در جریان چالش اخیر خود، به هیچ وجه قرار نیست از استروئید و مکمل‌های تستوسترون استفاده کند و صرفاً به تمرین و تغذیه متکی خواهد بود. حالا او در ویدئوی اخیر خود برنامه تمرینی‌اش برای تقویت عضلات بازو را با طرفدارانش به اشتراک گذاشته است.

تمرینات بازو جی کاتلر

برنامه تمرینی اخیر جی کاتلر شامل بخش‌های زیر است:

  • حرکت پشت بازو سیم کش: 2 ست دست‌گرمی، 3 ست اصلی
  • حرکت پشت بازو طناب: 3 الی 4 ست، هر ست شامل 10 الی 12 حرکت
  • حرکت پشت بازو دمبل بالای سر: 3 ست
  • حرکت پشت بازو دیپ دستگاه: 3 ست
  • حرکت پشت بازو دمبل کیک بک: 3 ست، هر ست شامل 10 الی 12 حرکت
  • حرکت جلو بازو دستگاه: 3 ست
  • حرکت جلو بازو دمبل متناوب
  • حرکت جلو بازو عنکبوتی روی میز شیبدار: 3 ست، هر ست شامل 10 الی 12 حرکت

جی کاتلر پیش از شروع این برنامه تمرینی به روی ترازو رفت و وزنش حدود 110 کیلوگرم بود. برنامه تمرینی جی کاتلر برای تقویت عضلات بازو؛ اسطوره دست بردار نیست

  • حرکت پشت بازو سیم کش

جی کاتلر در شروع تمرینات خود گفته است:

ما دوباره به عضلات بازو رسیدیم. انگار همین دیروز بود که همینجا روی عضلات بازو کار می‌کردم. اما خوشبختانه گویا تمرینات بازو تمرینات محبوب همه افراد است و کسی از دیدن آن خسته نمی‌شود. من می‌خواهم در حین انجام این تمرین مدام هم پرحرفی کنم. مثل همیشه با عضلات پشت بازو آغاز می‌کنم. ما این برنامه تمرینی را با حرکت پشت بازو سیم کش شروع می‌کنیم. ابتدا دو ست دست‌گرمی برای گرم کردن عضلات و سپس سه ست اصلی. در هر ست هم وزن و فشار تمرین را بالا می‌بریم. می‌دانم که شدت و فشار این حرکت ممکن است بسیار پایین به‌نظر برسد. اما خب هدف اصلی از انجام آن، رقم زدن انقباض عضلانی در شروع تمرین است.
  • حرکت پشت بازو طناب

دارنده چهار عنوان قهرمانی مستر المپیا در شروع حرکت پشت بازو طناب می‌گوید:

حالا به‌نظرم عضلاتم تا حد خوبی منقبض شده‌اند. در اجرای این حرکت سعی می‌کنم دست‌هام را نزدیک هم نگه دارم. ما در اینجا سه چهار ست از حرکت پشت بازو طناب را به انجام می‌رسانیم و هر ست هم ده دوازده حرکت را در بر می‌گیرد. راستش من خیلی اهل شمردن نیستم.
  • حرکت پشت بازو دمبل بالای سر

جی کاتلر در آغاز انجام این حرکت می‌گوید:

حالا دیگر جریان خونم به‌خوبی راه افتاده است. حرکت بعدی ما حرکت پشت بازو دمبل بالای سر است. سه ست از این حرکت را در این تمرین انجام خواهیم داد. این نیمکتی که من حرکت دمبل بالای سر را روی آن انجام می‌دهم، شبیه جایگاه کشیش کلیساست. درست است که کمی بلند است، اما باعث می‌شود که آرنج‌های ورزشکار دچار درد نشود.
  • حرکت پشت بازو دیپ دستگاه

کاتلر در شروع اجرای این حرکت می‌گوید:

من واقعاً حرکت پشت بازو دیپ دستگاه را دوست دارم؛ چون حرکت بسیار پرفشاری است و مرا به یاد روزهای دور و دوران قدیم می‌اندازد. ما این حرکت را هم در سه ست انجام می‌دهیم و مطابق معمول در هر ست فشار تمرین را هم بالا می‌بریم.
  • حرکت پشت بازو دمبل کیک بک

جی کاتلر در این ویدئو، درخصوص حرکت پشت بازو دمبل کیک بک گفته است:

ما تمرینات پشت بازو را با اجرای این حرکت به پایان می‌بریم. من در اینجا از ورژن جفت دست این حرکت استفاده می‌کنم. هرچند ورژن تک دست آن هم مزایای خود را دارد. شما می‌توانید هرکدام از این ورژن‌ها را که خواستید پیاده کنید. سه ست ده دوازده حرکتی از پشت بازو دمبل کیک بک و تمام! بعد به سراغ تمرینات جلو بازو می‌رویم.
  • حرکت جلو بازو دستگاه

جی کاتلر در شروع تمرینات جلو بازو گفته است:

من اگر سایز دوران قدیم خودم را در اختیار داشتم، دیگر با دستگاه ناتیلوس کار نمی‌کردم؛ چون این دستگاه فضای بسیار تنگی را در اختیار ورزشکار قرار می‌دهد. هرچند با سایز کنونی‌ام کاملاً با آن راحت هستم. من این حرکت را نیز در ورژن جفت دست به انجام می‌رسانم و سه ست از آن را اجرا می‌کنم.
  • حرکت جلو بازو دمبل متناوب

کاتلر پیش از اجرای حرکت جلو بازو دمبل متناوب می‌گوید:

وقتی با تمرینات پشت بازو آغاز می‌کنید، گردش خونتان به‌خوبی به راه می‌افتد. حالا به‌سراغ حرکت جلو بازو دمبل متناوب می‌رویم. من اجرای ورژن نشسته این حرکت را ترجیح می‌دهم. اما نخستین ست را در ورژن ایستاده انجام می‌دهم. ما در اینجا ست‌های هشت الی ده حرکتی را از این حرکت به انجام می‌رسانیم.

برنامه تمرینی جی کاتلر برای تقویت عضلات بازو؛ اسطوره دست بردار نیست

  • حرکت جلو بازو عنکبوتی روی میز شیبدار

جی کاتلر درخصوص آخرین بخش از برنامه تمرینی خود می‌گوید:

ما این حرکت را نیز در سه ست انجام می‌دهیم و هر ست شامل ده الی دوازده حرکت است. من معمولاً یک یا دو دست از این حرکت را اجرا می‌کنم اما امروز آماده انجام سه ست هستم. احساس می‌کنم عضلاتم به رقص آمده‌اند و احساس بسیار خوبی دارم. من هرروز خودم را وزن می‌کنم و از وزن کنونی خودم اصلاً راضی نیستم. من دوست دارم وزنم بالای 115 کیلوگرم باشد. البته این را هم بگویم که درحال حاضر، روزی دو مرتبه تمرینات کاردیو را به انجام می‌رسانم. همین امروز صبح حدود 25 دقیقه کاردیو انجام دادم.

تحولات جی کاتلر در شروع چالش Fit for 50

فیزیک جی کاتلر حالا و در قیاس با شروع چالش جدید خود، تحول حیرت‌انگیزی را به خود دیده است. کاتلر پیش از دوره تمرینی اخیر خود یک برنامه تمرینی دیگر را نیز برای تقویت عضلات بازو خود پیش برده بود که برای افزایش انفجاری حجم عضلات طراحی شده بود. صرف نظر از اینکه تمرینات او متمرکز بر کدام بخش بدن باشند، جی کاتلر همیشه نظرات و توصیه‌های ارزشمندی را درخصوص شیوه پیش بردن تمرین ارائه می‌دهد. کاتلر اخیراً لیست سه حرکت محبوب خود برای تقویت عضلات ناحیه شکم را نیز با مخاطبانش به اشتراک گذاشته بود. حالا که در آستانه فرا رسیدن ماه آگوست قرار گرفته‌ایم، طرفداران بدنسازی بی‌صبرانه مشتاقند تا شاهد بهترین فیزیک جی کاتلر از سال 2013 به این سو باشند. به‌نظر می‌رسد که کاتلر خود از نتیجه کار چند ماهه‌اش بسیار راضی است. اخبار جدید ورزش بدنسازی

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...