قد کوتاه مانع قهرمانی است؟ نظر متفاوت داور مستر المپیا با اشاره به قهرمانی هادی چوپان!

کدخبر (201791) | 10 تیر 1402 | ساعت 21:13
1 501
قد کوتاه مانع قهرمانی است؟ نظر متفاوت داور مستر المپیا با اشاره به قهرمانی هادی چوپان!
اخیرا تریک ال‌ گیندی و کریس کورمیر در پادکست Prime Time Muscle در مورد اینکه چرا قد در بدنسازی بیش از حد مورد توجه قرار می‌ گیرد، با یکدیگر بحث و گفت‌ و گو کردند.

به گزاش خبرنگار سرخ نیوز، اینکه آیا بدنسازان قد بلندتر در این رشته ورزشی برتری دارند یا نه، مدت‌ها مورد بحث بوده است. در قسمت اخیر پادکست Prime Time Muscle،  تریک ال‌ گیندی و کریس کورمیر در مورد اینکه چرا قد در بدنسازی بیش از حد مورد توجه قرار می‌گیرد، با یکدیگر بحث و گفت‌وگو کردند.

سایز و افزایش جزئیات عضلات؛ موضوع پادکست گیندی و کورمیر

علاوه بر این آن‌ها در مورد نبرد احتمالی بین اندرو جکد و سامسون داودا در مستر المپیا 2023 بحث کردند. در یک سال گذشته اتفاقات و مسابقات بخش آزاد مردان بیش از همیشه غیرقابل پیش‌بینی و آشفته بوده است. از آنجایی که هادی چوپان و درک لانسفورد در مستر المپیا 2022 در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند، بسیاری این سوال را مطرح کردند که آیا چنین جایگاهی به معنای اهمیت بیشتر کوچک بودن سایز و افزایش جزئیات عضلات است یا نه. پس از اینکه بیگ رامی نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و به رده پنجم مسابقات سال گذشته سقوط کرد و در آرنولد کلاسیک 2023 هم نتوانست جایگاه مناسبی کسب کند، تریک ال گیندی به عنوان داور برجسته مستر المپیا معتقد است که موج جدیدی از زیبایی شناسی در میان بدنسازان حاضر در بخش آزاد مردان در حال شکل‌گیری است. این نظریه پیش از این هم توسط کوین لورون، بدنساز سرشناس دهه 90 میلادی دنیا هم مطرح شده بود. با این حال او معتقد است که کریس بامستد بیش از هر بدنساز دیگری از وجود چنین مساله‌ای نفع می‌برد. قد کوتاه مانع قهرمانی است؟ نظر متفاوت داور مستر المپیا با اشاره به قهرمانی هادی چوپان!در ماه نوامبر ساسمون داودا قصد دارد بهترین پکیج خود را برای شکست دادن هادی چوپان به ارمغان بیاورد. این در حالی است که اندرو جکد هم همین هدف را دارد اگرچه او هنوز برای نمایش آینده مستر المپیا واجد شرایط نشده است. او در اواسط آگوست در مسابقات تگزاس پرو 2023 شرکت خواهد کرد؛ جایی که او قصد دارد با موفقیت از عنوان قهرمانی سال گذشته خود دفاع کند و جواز حضور در مستر المپیا 2023 را بدست آورد. با توجه به قد و قواره‌های مشابه این دو بدنساز، کورمیر و ال گیندی درباره احتمال رویارویی بین سامسون داودا و اندرو جکد دو بحث کرده‌اند.

در مورد قد بدنسازان بیش از حد اغراق شده است

در حالی که قد و قامت می تواند تحسین برانگیز باشد، طبق استدلال ال گیندی این مساله بیش از حد مورد توجه قرار گرفته زیرا ورزشکاران کوتاه قدی مانند هادی چوپان و درک لانسفورد در مسابقات مطرح به موفقیت رسیده‌اند.

موضوع قد و قامت بسیار بیش از حد مورد توجه واقع شده است، به هادی چوپان نگاه کنید. او یکی از قد کوتاه‌ترین بدنسازان است و قهرمان مستر المپیا شده است. شان کلاریدا در دسته 212 پوند احتمالاً کوتاه ترین بدنساز است و او هم شرایط مشابهی داشته است. اکنون بسیاری از مردم در مورد قد کریس بامستد صحبت می‌کنند.

او در ادامه گفته:

خوب به تاریخ این ورزش نگاه کنید. اولین قهرمان کلاسیک فیزیک یکی از کوتاه قدترین بدنسازان تاریخ، دنی هستر بود. بعد از آن به سراغ بریون آنسلی می‌رویم، خوب وقتی بریون آنسلی، کریس بامستد را شکست داد، چه اتفاقی برای فرضیه قد و قامت بدنسازان رخ داد؟ واقعیت این است که این مساله اهمیتی ندارد و بیش از اندازه مورد توجه قرار گرفته است.

توجه به بدنسازی مانند سامسون داودا و اندرو جکد روی صحنه شگفت‌آور به نظر می‌رسد، اما در نهایت ما بهترین بدنسازان را قضاوت می‌کنیم و در این مورد، هادی چوپان بهترین بدنساز بر اساس نتایج مستر المپیا 2022 است.  درک لانسفورد و هادی چوپان از بدنسازانی چون نیک واکر، براندون کری، اندرو جکد، بیگ رامی، سامسون داودا، میکال کریزو، رافائل براندائو، ایان والییر کوتاه‌تر هستند اما بالاتر از همه آن‌ها قرار گرفته‌اند. حقیقت را به شما می‌گویم. قد آنچنان اهمیت ندارد و بیش از حد به آن اهمیت داده شده است. قد کوتاه مانع قهرمانی است؟ نظر متفاوت داور مستر المپیا با اشاره به قهرمانی هادی چوپان!کریس کورمیر می‌افزاید لی هنی در اوج رقابت‌های حرفه‌ای خود، بلندتر از آنچه بود به نظر می‌رسید.

سایر بدنسازان کنار لی هنی مانند بچه بودند. در واقع او آنقدر قد بلند نبود اما اینطور به نظر می‌رسید، چون بسیار با ابهت بود. او بلند قدترین نبود اما این شکلی به نظر می‌آمد.

تئوری توطئه در بدنسازی؟

ال گیندی می‌گوید در مورد اینکه چه کسی قهرمان مسابقات مستر المپیا در سال 1998 می‌شود، توطئه‌هایی وجود داشت. او افزود شایعاتی وجود داشت که بیگ رامی در سال 2013 قهرمان مستر المپیا می‌شود اما هرگز چنین چیزی محقق نشد.

همیشه توطئه‌های زیادی وجود داشته و یکی از آن‌ها این بود که رونی کلمن به نهمین قهرمانی خود در مستر المپیا می‌رسد اما این اتفاق نیفتاد. حتی در مورد اینکه چه کسی در مسابقات سال 1998 هم قهرمان می‌شود، چنین دسیسه‌هایی مطرح می‌شد. هیچ کس به این فکر نمی‌کرد که قرار است رونی کلمن اسطوره بدنسازی قهرمان شود. او از ناکجاآباد آمد. بیگ رامی در سال 2013 برنده مسابقات نیویورک پرو شد و تقریباً 7 تا 8 سال بعد از آن نتوانست به قهرمانی مستر المپیا برسد. او در سال 2020 از نظر ظاهری به شرایط مناسبی رسید و قهرمان مستر المپیا شد.

ال گیندی در ادامه عنوان کرده:

شان رودن را کسی در نظر نگرفته بود و همه منتظر بودند تا فیل هیث با کسب هشتمین قهرمانی با رونی کلمن و لی هنی برابری کند اما شاون رودن مانع این اتفاق شد. پس بحث در این مورد را متوقف کنید.

مقایسه اندرو جکد و سامسون داودا

اندرو جکد بخاطر برنامه شلوغش مورد تایید کریس کورمیر قرار دارد. به گفته کورمیر اگر او بتواند 4 تا 7 کیلوگرم به وزن خود اضافه کند، بدنی ویرانگر خواهد داشت.

اندرو در اولین فصل فعالیتش فعالیت‌های قابل توجهی داشته و توانسته بدن بزرگی بسازد. او دوران خارج از فصلی نداشته و تقریبا به طور دائم در حال تمرین و تلاش است تا شرایط فیزیکی خود را بهبود ببخشد. چیزی که من متوجه شدم او یک شومن عالی است که تلاش دارد تا فیگورگیری خود را بهبود ببخشد.

 

او در مستر المپیا حدود 130 کیلوگرم وزن داشت و احتمالا در در آرنولد کلاسیک حدود 4 تا 5 کیلوگرم وزن کمتری داشت. با طول دست و پاهایی که او دارد، همه چیز با آنچه می‌بینید، تفاوت دارد. به همین دلیل عضلات اندرو سخت‌تر و پرتر به نظر می‌رسد. احساس می‌کنم اگر همان عضلات کات را داشته باشد و وزنش را 4 تا 7 کیلوگرم اضافه کند، بدنی ویرانگر خواهد داشت.

ال گیندی: بزرگترین رقیب اندرو جکد، سامسون داودا است

ال گیندی تاکید کرد که بزرگترین رقیب اندرو جکد، سامسون داودا است. او معتقد است اگر اندرو تنها روی صحنه بود، بدن عجیبی شبیه رونی کلمن داشت.

در مستر المپیا 2022 سامسون اولین بازخوردها را دریافت می‌کند. سپس او به آرنولد کلاسیک می‌رود و بالاتر از نیک واکر قرار می‌گیرد. سامسون داودا قد بلندی دارد، نه به اندازه اندرو جکد اما تراکم عضلانی بیشتری نسبت به اندرو جکد دارد. فکر می‌کنم که اندرو جکد فرم بهتری نسبت به سامسون داودا دارد.
قد کوتاه مانع قهرمانی است؟ نظر متفاوت داور مستر المپیا با اشاره به قهرمانی هادی چوپان!اگر اندرو جکد را به تنهایی ببینید، می‌گویید خدای من این رونی کلمن بعدی است. سپس سامسون داودا را کنار او می‌آورید که از جنس لی هنی است. اگر سامسون داودا را نداشتیم، همه ما روی اندرو جکد شرط می‌بستیم که تا 10 سال آینده بر این مسابقات حکمرانی می‌کرد.

اظهارنظر جی کاتلر در خصوص آینده اندرو جکد

کریس کورمیر تنها بدنسازی کهنه‌کاری نیست که مشتاق بحث درباره آینده اندرو جکد است. اخیراً جی کاتلر نیز نظرات خود را در مورد این بدنساز ارائه کرده است. با توجه به پیشرفت‌هایی که جکد بعد از مستر المپیا تا آرنولد کلاسیک داشت، او معتقد است که چنانچه او بتواند واجد شرایط شود، این امکان وجود دارد که بتواند جهان را شوکه کند. در این میان، دیگر مدعیان برتر مانند درک لانسفورد، نایب قهرمان المپیا سال گذشته، تلاش دارند تا آمادگی خود را افزایش دهند. او اخیراً در پادکست The Truth به هنی رامبد پیوست؛ جایی که آنها در مورد موضواعات متعددی از جمله پیشرفت، اضطراب، و مقابله با افسردگی صحبت کردند.   باید دید که آیا رقبای قد بلندتر واقعاً نسبت به همتایان خود برتری دارند یا خیر. اگرچه ال گیندی و کورمیر بر این عقیده هستند که اگر اندرو جکد وزن بیشتری اضافه کند، او تهدیدی خطرناک برای هر بدنسازی در مستر المپیا حتی مدافع عنوان قهرمانی، هادی چوپان خواهد بود.

آخرین خبرها از ورزش بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
این خارجی‌های بیشرف انگار هادی چوپان ارث پدرشونو خوده...اصلا دربارش حرف نمیزنن...
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...