سادیک هادزوویچ در اندیشه بازگشت به مستر المپیا؛ تقویت عضلات کمر و زیر بغل به سبک «The Physique»

سادیک هادزوویچ مشغول آماده‌سازی خود برای حضور در مسابقات مستر المپیا است.
کدخبر (197853) | 04 تیر 1402 | ساعت 00:25
0 280
سادیک هادزوویچ در اندیشه بازگشت به مستر المپیا؛ تقویت عضلات کمر و زیر بغل به سبک «The Physique»
سادیک هادزوویچ مشغول آماده‌سازی خود برای حضور در مسابقات مستر المپیا است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، سادیک هادزوویچ در سال 2015 تا آستانه کسب عنوان قهرمانی در دسته فیزیک مردان مستر المپیا پیش رفت اما در نهایت به کسب مقام نایب‌قهرمانی بسنده کرد. او در سال 2016 نیز توانست به مقام سومی مسابقات مستر المپیا در دسته فیزیک کلاسیک دست یابد. آخرین حضور او در مستر المپیا مربوط به سال 2017 بود. هادزوویچ در این مسابقات در جایگاه هفتم دسته فیزیک کلاسیک قرار گرفت.

سادیک هادزوویچ پس از اینکه در مسابقات آرنولد کلاسیک 2019 در جایگاه ششم قرار گرفت برای مدتی از رقابت‌ها کنار کشید. او در سال 2022 به رقابت بازگشت و توانست در مسابقات پیتسبورگ پرو به مقام قهرمانی دست یابد. هادزوویچ سپس در مسابقات نیویورک پرو نیز رتبه‌ی سوم را کسب کرد.

سادیک هادزوویچ در حال حاضر خود را برای بازگشت دوباره به روی استیج مستر المپیا آماده می‌کند. او اخیرا ویدئویی از تمرینات کمر و زیر بغل خود را در کانال یوتیوبش با مخاطبان به اشتراک گذاشته است.

برنامه تمرینی سادیک هادزوویچ برای تقویت عضلات کمر و زیر بغل

وعده غذایی پیش از تمرین

سادیک هادزوویچ پیش از آغاز تمرین یک وعده غذایی سرشار از کربوهیدرات را به مصرف می‌رساند. این وعده غذایی سه بسته Quaker Grits، یک قاشق سوپخوری کره بادام زمینی و ده عدد تخم مرغ (فقط سفیده تخم مرغ) را شامل می‌شود.

هادزوویچ در خصوص این وعده غذایی می‌گوید:

من تخم مرغ را خیلی خوب می‌توانم هضم کنم. پیش از تمرین غذاهایی مثل استیک یا مرغ نمی‌خورم چون هضم کردن این غذاها بسیار طول می‌کشد.
برنامه تمرینی سادیک هادزوویچ برای تقویت عضلات کمر و زیر بغل

تمرینات زیر بغل سادیک هادزوویچ

برنامه تمرینی سادیک هادزوویچ برای تقویت عضلات کمر و زیر بغل شامل بخش‌های زیر است:

- حرکت ددلیفت هالتر هکس - حرکت زیر بغل سیم کش دست صاف - حرکت زیر بغل تی بار روی میز مخصوص - حرکت زیر بغل سیم کش از جلو - حرکت زیر بغل قایقی - حرکت زیر بغل سیم کش از پشت - حرکت زیر بغل سیم کش زانو زده

حرکت ددلیفت هالتر هکس

سادیک هادزوویچ این حرکت ترکیبی را برای شروع برنامه تمرینی خود انتخاب کرده تا تمامی مفاصل و عضلات هدف برای آغاز تمرین آماده شوند. مزیت دیگر حرکت ددلیفت هالتر هکس این است که برخلاف دیگر انواع ددلیفت فشار کمی را بر ناحیه‌ی تحتانی کمر ورزشکار وارد می‌آورد.

حرکت زیر بغل سیم کش دست صاف

هادزوویچ می‌گوید که حرکت زیر بغل سیم کش دست صاف حکم گرم کردن را برای شروع بخش‌های جدی‌تر این برنامه تمرینی دارد. او دو ست سبک از این حرکت را به انجام می‌رساند و آماده‌ی انجام بخش پرفشار تمرینات خود می‌شود.

حرکت زیر بغل تی بار روی میز مخصوص

سادیک هادزوویچ می‌گوید که در اجرای این حرکت نباید عجله به خرج داد. بلکه باید بر روی اجرای صحیح هرکدام از حرکت‌ها تمرکز کرد. هادزوویچ معتقد است که در اجرای این حرکت باید نقش زیادی را به آرنج‌ها واگذار کرد.

حرکت زیر بغل سیم کش از جلو

هادزوویچ می‌گوید حرکت‌هایی که از جلو انجام می‌شوند موجب افزایش ضخامت عضلات می‌شوند؛ درحالیکه حرکاتی که از بالای سر انجام می‌شوند به عضلات ورزشکار پهنا می‌بخشند.

حرکت زیر بغل قایقی

هادزوویچ در خصوص اجرای صحیح حرکت زیر بغل قایقی می‌گوید:

تا جایی که می‌توانید به کمر خود کش دهید تا قفسه سینه‌تان در بالاترین حد ممکن قرار گیرد. سپس درحالیکه به عقب برمی‌گردید سعی کنید عضلات زیر بغل خود را تا جایی که ممکن است کش دهید. همیشه نباید در پوزیشن نود درجه قرار داشته باشید. سعی کنید در حین اجرای حرکت انعطاف به خرج دهید.

حرکت زیر بغل سیم کش از پشت

این حرکت همانطور که از نام آن پیداست از پشت گردن انجام می‌شود. حرکت زیر بغل سیم کش از پشت نسبت به دیگر انواع حرکت‌های زیر بغل سیم کش سهم بیشتری در درگیر کردن عضلات فوقانی ناحیه‌ کمر دارد. ماهیچه ذوزنقه‌ای یا همان عضله تراپزیوس، و ماهیچه‌های لوزی در زمان اجرای حرکت زیر بغل سیم کش از پشت کاملا درگیر می‌شوند. نکته‌ای که باید در خصوص این حرکت به یاد داشته باشید این است که اجرای آن فشار بسیار زیادی را بر مفاصل شانه وارد می‌آورد. پس باید حین انجام این حرکت کاملا مراقب باشید.

سادیک هادزوویچ در اندیشه بازگشت به مستر المپیا؛ تقویت عضلات کمر و زیر بغل به سبک «The Physique»حرکت زیر بغل سیم کش زانو زده

حرکت زیر بغل سیم کش زانو زده به‌طور همزمان هم عضله دلتوئید پشتی و هم عضلات زیر بغل را درگیر می‌کند. سادیک هادزوویچ می‌گوید که در حین اجرای این حرکت باید تا حد امکان در عضلات زیر بغل کشش ایجاد کرد.

سادیک هادزوویچ در رویای کسب عنوان قهرمانی در مسابقات مستر المپیا 2023

سادیک هادزوویچ به‌سختی در تلاش است تا بتواند جواز حضور در مسابقات مستر المپیا 2023 را کسب کند. اگر او بتواند در طی ماه‌های آتی سهمیه حضور در مستر المپیا را به‌دست آورد این ششمین باری خواهد بود که بدنساز بوسنیایی در این رقابت معتبر حاضر خواهد بود.

مسابقات مستر المپیا 2023 در فاصله دوم تا پنجم نوامبر (یازدهم تا چهاردهم آبان) در شهر اورلاندو ایالت فلوریدا آمریکا به انجام خواهد رسید.

آخرین خبرها از ورزش بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...