پیشبینی جی کاتلر از مستر المپیا 2023؛ مربع قهرمانی با حضور چوپان، لانسفورد، داودا و کوری

جی کاتلر به بحث درباره مسابقات مستر المپیا 2023 و مدعیان قهرمانی در این مسابقات پرداخته است.
کدخبر (199277) | 05 تیر 1402 | ساعت 10:31
0 1206
پیشبینی جی کاتلر از مستر المپیا 2023؛ مربع قهرمانی با حضور چوپان، لانسفورد، داودا و کوری
جی کاتلر به بحث درباره مسابقات مستر المپیا 2023 و مدعیان قهرمانی در این مسابقات پرداخته است.

به گزارش سرخ نیوز، اسطوره بدنسازی یعنی جی کاتلر در طی دوران رقابت خود در دسته آزاد مردان کارنامه‌ای درخشان را از خود برجا گذاشت و موفق به کسب چهار عنوان قهرمانی مستر المپیا گردید. کاتلر پس از بازنشستگی نیز همچنان چهره‌ای مشهور و محترم در دنیای بدنسازی باقی مانده است و در طی سال‌های اخیر نگاه تیزبینی را نیز نسبت به چهره‌های جدید و بدنسازان جوان داشته است. کاتلر در قسمت اخیر پادکست خود نظراتش در خصوص مدعیان قهرمانی مستر المپیا 2023 را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است.

کاتلر در دهه 2000 توانست به‌واسطه‌ی حجم غول‌آسای عضلات خود و سطح کاندیشنینگ فوق‌العاده به یکی از بزرگترین بدنسازان دنیا بدل شود. او در سال 2002 نخستین عنوان قهرمانی خود در مسابقات آرنولد کلاسیک را به‌دست آورد و در دو سال بعد از آن نیز از این عنوان قهرمانی دفاع کرد. کاتلر در این دوران رقابتی نزدیک و جانانه را با دیگر اسطوره بدنسازی یعنی رونی کلمن پشت سر گذاشت.

او پس از اینکه چهار مرتبه پشت سر کلمن در جایگاه دوم مسابقات مستر المپیا ایستاد سرانجام توانست رقیب دیرینه خود را از تخت به‌زیر بکشد. پس از این قهرمانی، کاتلر سه مرتبه دیگر نیز مدال طلای مستر المپیا را با خود به خانه برد و کارنامه حرفه‌ای خود در بدنسازی را با چهار عنوان قهرمانی مستر المپیا به پایان رساند.

مدعیان دسته آزاد مستر المپیا 2023

دسته آزاد مردان همواره محل حضور مهیب‌ترین هیولاهای حجم بوده است و همیشه اصلی‌ترین و جذاب‌ترین دسته به‌شمار آمده است. این دسته در حال حاضر نیز همچنان به توسعه و پیشرفت خود ادامه می‌دهد و با ظهور نام‌های تازه و چهره‌های جدید جذابیت آن نیز روز به روز در حال افزایش است.

در مسابقات مستر المپیا 2022 بود که مدافع عنوان قهرمانی و دارنده دو مدال طلای این مسابقات یعنی بیگ رامی جایگاه خود را به هادی چوپان واگذار کرد. درک لانسفورد، قهرمان سابق مستر المپیا در دسته 212 پوند نیز توانست در اولین تجربه خود در دسته آزاد به مقام نایب‌قهرمانی دست یابد. نیک واکر، دیگر بدنساز جوان آمریکایی نیز با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای پا به این مسابقات گذاشته بود و در نهایت توانست رتبه سوم را کسب کند.

هانتر لابرادا، فرزند اسطوره بدنسازی یعنی لی لابرادا در مستر المپیا 2022 عملکرد راضی‌کننده‌ای نداشت و نتوانست در جمع 5 نفر نخست قرار گیرد. این یعنی لابرادا می‌بایست برای حضور درمستر المپیا 2023 ابتدا سهمیه شرکت در این مسابقات را کسب نماید.

یکی دیگر از چهره‌های جدید دسته آزاد بدنساز نیجریه‌ای یعنی اندرو جکد است که اخیرا توانسته مدعیان این دسته را به‌سختی به چالش بکشد. دیگر مدعی تازه‌ی این دسته سامسون داودا است که در مستر المپیا 2022 توانست جایگاه ششم را کسب کند. او سپس در عین ناباوری توانست بالاتر از نیک واکر به عنوان قهرمانی مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 دست یابد.

سال گذشته یک نام جدید دیگر نیز به جمع مدعیان دسته آزاد اضافه شد: مایکل کریزو، بدنساز 31 ساله اهل اسلواکی. کریزو توانست با حجم مهیب عضلات خود خصوصا در ناحیه بازو توجهات را به‌سمت خود جلب کند. او همین هفته پیش توانست عنوان قهرمانی مسابقات امپرو کلاسیک پرو 2023 را مال خود کند.

جی کاتلر: هادی چوپان را نباید فراموش کرد

در ویدئویی که اخیرا در کانال یوتیوب جی کاتلر منتشر شده است، این اسطوره بدنسازی به بحث درباره مدعیان قهرمانی در مسابقات مستر المپیا 2023 پرداخته است.

جی کاتلر ویدئوی خود را با تمجید از قهرمانی اخیر مایکل کریزو آغاز کرده است و گفته است که البته بدنساز اسلواک در چند ناحیه از بدن خود نیاز به پیشرفت دارد:

اندام او مثل کاغذ باریک بود؛ خصوصا در نواحی بالا تنه. او صاحب یکی از بهترین بازوها در میان تمام بدنسازان دنیاست. به‌نظرم کریزو در طی مدت اخیر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. با این حال همچنان معتقدم که او برای کسب رتبه‌های نخست در مستر المپیا کار بسیار سختی را پیش رو دارد.
او در ادامه گفت:
مایکل کریزو می‌بایست تراکم عضلات خود در نواحی کناری پاها را بالا ببرد. عضلات سرینی، همسترینگ و عضلات پشتی او نسبت به قبل پیشرفت داشته‌اند اما هنوز جای کار دارند. نکته دیگری که هست در خصوص رابطه بین بازو و زیر بغل است. وقتی بازوهای شما اینقدر بزرگ هستند ناگزیر می‌بایست از حجم عضلات زیر بغل کم شود. مگر اینکه ساختار بدنتان مانند نیک واکر باشد.

جی کاتلر می‌گوید ساسمون داودا و درک لانسفورد مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در مستر المپیا 2023 هستند. او همچنین دو قهرمان سابق این مسابقات یعنی هادی چوپان و برندون کوری را نیز جزو مدعیان به حساب می‌آورد:

در این دوره ترکیب فوق‌العاده‌ای از بدنسازان آماده بر روی استیج حاضر خواهند بود. ما اخیرا شاهد تمرین مشترک درک لانسفورد و سامسون داودا در کنار یکدیگر بودیم. درک مثل همیشه مبهوت‌کننده بود و سامسون نیز از وضعیتی عالی برخوردار بود. او قهرمان فعلی آرنولد کلاسیک است و قطعا باید جزو مدعیان اصلی قهرمانی به حسابش آورد. اما به‌نظرم اگر درک لانسفورد در آرنولد کلاسیک شرکت می‌کرد با اختلاف قهرمان می‌شد. هادی چوپان سال‌هاست که با اندامش این جمله را فریاد زده: من را فراموش نکنید! به‌نظرم به‌جز او برندون کوری را نیز نباید فراموش کرد.

کاتلر از حضور بیگ رامی در مستر المپیا 2023 حمایت می‌کند

جی کاتلر حمایت تمام‌قد خود را از حضور بیگ رامی در مستر المپیا 2023 اعلام نموده است. کاتلر با ایده‌ی کناره‌گیری موقت بیگ رامی موافق نیست و به‌نظرش رامی می‌تواند در مسابقات پیش رو عملکرد مناسبی از خود به نمایش بگذارد:

به‌نظر می‌رسد که رامی مصمم است تا به عرصه رقابت بازگردد. من نیز تماما از او در این مسیر حمایت می‌کنم. به‌نظرم از حرف‌هایی که استیو واینبرگر درباره او زد بد برداشت شده است. من ابدا چنین تصور نمی‌کنم که منظور استیو این بوده باشد که رامی باید یک سال تمام را به‌دور از رقابت‌ها سپری کند. به‌نظرم در این خصوص سوء تفاهم رخ داده است.
کاتلر در ادامه گفته:
به اعتقاد من بیگ رامی صرفا باید بر روی کار خود تمرکز کند و تلاش کند تا بهترین پکیج ممکن را به مستر المپیا بیاورد. او 38 ساله است و نمی‌تواند چند سال را دور از رقابت‌ها سپری کند. اوضاع سلامتی‌اش نیز کاملا مساعد است. شنیده‌ام که تمریناتش نیز به‌خوبی پیش می‌رود. او نسبت به سال‌های پیش ضعف‌های بارزی را در ناحیه دست و پشت بازو دارد و خودش نیز به این موضوع اعتراف کرده است. اما به‌نظرم اندام او در مسابقات آرنولد کلاسیک در مجموع بسیار خوب بود و شاید حتی حقش بود رتبه بهتری را نیز به‌دست آورد.

نظر جی کاتلر در خصوص اندرو جکد

جی کاتلر در ادامه صحبت‌های خود به ستایش از اندرو جکد و پتانسیل‌های این بدنساز نیجریه‌ای پرداخته است. کاتلر گفته است که به‌شدت برای تماشای رقابت اندرو جکد و هانتر لابرادا در مسابقات تگزاس پرو 2023 هیجان‌زده است:

من خبرهای بسیار خوبی را نیز درباره اندرو شنیده‌ام. در تگزاس پرو یک رقابت تمام‌عیار را شاهد خواهیم بود. مهم‌تر از خود رقابت کسب سهمیه مستر المپیا در آن است. از بین اندرو جکد و هانتر لابرادا یک نفر موفق به انجام این کار نخواهد شد. اما سوال اصلی به‌نظرم این است: آیا اندرو می‌تواند با قهرمانی در مستر المپیا یک شگفتی عظیم را رقم بزند؟

جی کاتلر در حال حاضر آخرین گام‌های چالش Fit for 50 را سپری می‌کند و در تلاش است تا با بهترین فیزیک ممکن تولد پنجاه سالگی خود را جشن بگیرد. او هفته پیش اعلام کرده بود که اخیرا وزنش پانزده پوند بالا رفته است.

رقابت پیش روی مستر المپیا یکی از جذاب‌ترین و نزدیک‌ترین رقابت‌ها در تاریخ این مسابقات خواهد بود. طرفداران بدنسازی بی‌صبرانه منتظرند تا ترکیب نهایی رقابت‌کنندگان در این رویداد را ببینند و مهم‌تر از آن، اینکه کدام بدنساز خواهد توانست عنوان قهرمانی را مال خود کند.

آخرین اخبار بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...