2023 نه، او برای مستر المپیا 2024 آماده می‌شود؛ برنامه تمرینی رافائل براندائو برای تقویت عضلات زیر بغل

مربی رافائل براندائو درباره ظرفیت‌های این بدنساز برزیلی به صحبت پرداخته و گفته است: «تنها دو سه سال طول خواهید کشید که فیزیک رافائل همه را مبهوت خود سازد.»
کدخبر (198888) | 04 تیر 1402 | ساعت 23:25
0 1111
2023 نه، او برای مستر المپیا 2024 آماده می‌شود؛ برنامه تمرینی رافائل براندائو برای تقویت عضلات زیر بغل
مربی رافائل براندائو درباره ظرفیت‌های این بدنساز برزیلی به صحبت پرداخته و گفته است: «تنها دو سه سال طول خواهید کشید که فیزیک رافائل همه را مبهوت خود سازد.»

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، رافائل براندائو، بدنساز برزیلی و یکی از مدعیان دسته آزاد مردان، تصمیم گرفته که برای متحول ساختن اندامش یک سال را به‌دور از رقابت‌ها سپری کند. براندائو در ویدئویی که اخیراً در یوتیوب منتشر شده است، در کنار مربی جدیدش، یعنی نیل هیل، حاضر شده و به انجام یک برنامه تمرینی پرفشار، صحبت درباره موضوعات مختلف و همچنین نمایش اندام هیولاوار خود پرداخته است. نیل هیل درخصوص شرایط فعلی‌ این بدنساز سی ساله گفته است:

رقم زدن تحول بدنی چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. ما سال آینده از ورژن جدید رافائل در مسابقات بدنسازی رونمایی خواهیم کرد.

پتانسیل‌های رافائل براندائو از همان نخستین روزهای شروع فعالیت حرفه‌ایش در بدنسازی کاملاً هویدا بود. براندائو کار خود در بدنسازی را در سال 2017 آغاز کرد و در سال 2020 توانست در مسابقات حرفه‌ای اروپا به مقام سوم دست یابد. پس از این مسابقات بود که توجه طرفداران بدنسازی به این بدنساز برزیلی جلب شد. رافائل براندائو در سال 2021 توانست عنوان قهرمانی مسابقات ماسل فست پرو رومانی را مال خود کند. براندائو در این مسابقات توانسته بود سامسون داودا و کوئینتین اریا را شکست دهد. در ادامه، به‌نظر می‌رسید که براندائو در مسابقات آرنولد کلاسیک 2022 نیز حاضر باشد اما بروز مصدومیت مانع از این اتفاق شد. او البته مدتی بعد در مسابقات آرنولد کلاسیک آمریکای جنوبی حاضر شد و توانست عنوان قهرمانی را نیز به‌دست آورد. این قهرمانی سهمیه حضور در مستر المپیا را نیز برای بدنساز برزیلی به ارمغان آورد. برنامه تمرینی رافائل براندائو برای تقویت عضلات زیر بغل رافائل براندائو تحت هدایت مربی سابق خود، یعنی کریس آستو، با پکیجی تحسین‌برانگیز پا به مسابقات مستر المپیا 2022 گذاشت. او در اولین تجربه حضور خود در این مسابقات در نهایت در جایگاه دهم قرار گرفت. براندائو پس از این مسابقات تصمیم گرفت اندام خود را به‌طرزی اساسی متحول کند. او به همین منظور از شرکت در مسابقات سال 2023 صرف نظر کرد و برنامه دارد که با اندامی متحول‌شده در سال 2024 به روی استیج بازگردد.

تمرینات زیر بغل رافائل براندائو زیر نظر نیل هیل

نیل هیل، مربی جدید رافائل براندائو به صحبت درباره فشاری پرداخته است که این روزها برروی او و شاگردش وجود دارد:

مردم برزیل مردمی به‌شدت پرشور هستند. ورزش بدنسازی نیز از این شور و شوق مردم برزیل بی‌نصیب نمانده است. بسیاری از مردم این کشور این ورزش را به‌شکل آماتور در باشگاه‌های بدنسازی پیگیری می‌کنند. اما برای موفقیت در سطح حرفه‌ای بدنسازی، علاوه‌بر شور و شوق، به استعداد ژنتیکی نیز نیاز است. رافائل از هر دوی این مؤلفه‌ها برخوردار است. شیپ و ساختار بدنی او توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. من از کار کردن با او بسیار هیجان‌زده‌ام. من قدر چنین موقعیتی را می‌دانم و سعی می‌کنم زمان و توجه زیادی را به این کار اختصاص دهم.

برنامه تمرینی رافائل براندائو برای تقویت عضلات زیر بغل شامل بخش‌های زیر است:

  • حرکت زیر بغل سیم کش - چهار ست
  • حرکت زیر بغل سیم کش از جلو با دستگاه هامر - چهار ست
  • حرکت زیر بغل خم با دستگاه هامر - چهار ست
  • حرکت زیر بغل دمبل خم - چهار ست

در جریان این برنامه تمرینی، نیل هیل در اجرای هر حرکت توصیه‌ها و راهنمایی‌هایی را به رافائل براندائو ارائه می‌دهد.

  • حرکت زیر بغل سیم کش

نیل هیل درخصوص حرکت زیر بغل سیم کش می‌گوید:

در اجرای این حرکت، دست‌های ورزشکار باید کاملاً صاف باشد وگرنه بجای عضلات زیربغل، عضلات جلوبازو درگیر خواهند شد. نکته بسیار مهم در اجرای حرکت زیر بغل سیم کش، پویایی حین انجام این حرکت و کش دادن مداوم به عضلات زیربغل است. در غیر این صورت، از مزایای انجام این حرکت بهره‌مند نخواهید شد.
  • حرکت زیر بغل سیم کش از جلو با دستگاه هامر

نیل هیل درباره این حرکت می‌گوید:

می‌توانم بگویم که مهم‌ترین نکته درخصوص حرکت زیر بغل سیم کش از جلو با دستگاه هامر این است که پس از اجرای آن، باید مدت مناسبی را به استراحت پرداخت تا بدن فرصت ریکاوری خود را پیدا کند. این یک حرکت بسیار پرفشار است و تایم استراحت و ریکاوری بعد از آن از اهمیت حیاتی برخوردار است.
  • حرکت زیر بغل خم با دستگاه هامر

در اینجا نیل هیل خطاب به رافائل براندائو می‌گوید:

به‌نظرم میزان چربی بدنت در سطح خوبی قرار دارد. درواقع بد نیست. البته که هنوز در سطح مطلوب نیست و کار زیادی پیش روی ماست. تازه، کار اصلی زمانی آغاز می‌شود که به آن سطح مطلوب برسیم. چون از آن پس باید تلاش کنیم تا سطح چربی را در همان میزان نگه داریم که این کاری به مراتب سخت‌تر است. به‌محض اینکه به آن میزان مطلوب رسیدی، باید بین سه تا پنج سال آن را در همان سطح حفظ کنی.
  • حرکت زیر بغل دمبل خم

نیل هیل در پایان این برنامه تمرینی خطاب به رافائل براندائو می‌گوید:

کافی است! ما چهار حرکت انجام دادیم و هر حرکت نیز چهار ست را در بر گرفت؛ مجموعاً شانزده ست. شاید این خیلی زیاد به‌نظر نرسد اما باور کن، شانزده ست سنگین و درست و حسابی چیزی بیش از کافی است.

نیل هیل: رافائل براندائو می تواند قهرمان مستر المپیا شود

نیل هیل می‌گوید که در حالت عادی تبدیل فیزیک رافائل براندائو به اندام یک قهرمان مستر المپیا ده سال زمان خواهد برد؛ اما آن‌ها اگر بتوانند همین روند را ادامه دهند، این کار برایشان تنها دو سه سال زمان می‌برد:

احساس می‌کنم نگاه تمام برزیل حالا برروی من است. اما باید بگویم که کار ما یک پروسه طولانی و زمان‌بر خواهد بود. در حالت معمولی، این پروسه دستکم ده سال به طول می‌انجامد اما اگر کار ما به همین روال ادامه یابد، تنها دو سه سال طول خواهد کشید که همه با دیدن اندام رافائل مبهوت شوند. اما چیزی که همه باید درک کنند این است که این اتفاق یک شبه رخ نخواهد داد. رسیدن به این هدف، احتیاج به زمان دارد. نگاهی به شماری از بزرگ‌ترین بدنسازان تاریخ بیندازید. یک استثنا در این زمینه هست و آن، دوریان یتس است. اما نگاهی به سایرین بیندازید. رونی کلمن و جی کاتلر و غیره. این دو اسطوره در اولین حضور خود در مستر المپیا حتی در بین 10 نفر نخست نیز قرار نگرفتند. اما در سال‌های آتی توانستند چندین بار عنوان قهرمانی را مال خود کنند. رافائل نیز از پتانسیل قهرمانی در مستر المپیا برخوردار است اما رسیدن به چنین چیزی، زمان خواهد برد.

برنامه تمرینی رافائل براندائو برای تقویت عضلات زیر بغل در ماه می سال جاری خبر رسید که رافائل براندائو به‌علت ابتلا به بیماری ویروسی تب دنگی در بیمارستان بستری شده است. این ویروس که ازطریق پشه به انسان منتقل می‌شود، می‌تواند منجر به بروز سردردهای شدید، اسهال، بدن‌درد و حالت تهوع گردد. رافائل براندائو با وجود پشت سر گذاشتن این بیماری حالا در شرایط ایده‌آل و آماده‌ای قرار دارد. گرچه اندام او در قیاس با سایر غول‌های دسته آزاد چندان حجیم و عظیم‌الجثه نیست اما اخیراً بحث‌های گسترده‌ای مطرح شده است پیرو اینکه حجم عضلات دیگر تنها فاکتوری نیست که داوران به آن توجه می‌کنند. تریک ال گیندی، داور مستر المپیا، اخیراً گفته بود که نسل جدید بدنسازانِ برخوردار از بدن‌هایی زیبا و متقارن، دردسری تازه برای آن دسته از بدنسازانی خواهند بود که تنها به حجم و اندازه عضلات خود متکی هستند. با وجود اینکه رافائل براندائو در سال جاری در هیچ رقابت بدنسازی حاضر نخواهد بود اما طرفداران این رشته ورزشی شدیداً مشتاق دیدن دوباره او برروی استیج هستند. حالا او تحت هدایت نیل هیل امیدوار است تا با بهترین پکیج دوران حرفه‌ای خود در رقابت‌های سال 2024 حاضر شود. آخرین خبرها از ورزش بدنسازی

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...