شبی که اسطوره MMA تا پای مرگ پیش رفت؛ روایت حبیب نورماگومدوف از اتفاقات دردناک پیش از UFC 209

حبیب نورماگومدوف پیش از برگزاری رویداد UFC 209 دچار بیماری شدیدی شد که در نهایت منجر به حذف وی از کارت مبارزات این رویداد گردید.
کدخبر (220488) | 26 مرداد 1402 | ساعت 17:35
0 249
شبی که اسطوره MMA تا پای مرگ پیش رفت؛ روایت حبیب نورماگومدوف از اتفاقات دردناک پیش از UFC 209
حبیب نورماگومدوف پیش از برگزاری رویداد UFC 209 دچار بیماری شدیدی شد که در نهایت منجر به حذف وی از کارت مبارزات این رویداد گردید.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، حبیب نورماگومدوف، قهرمان سابق دسته سبک وزن پروموشن UFC اخیرا روایتی نگران‌کننده‌ای از یک تجربه تقریبا مرگبار در حین کاهش وزن پیش از مبارزه خود را به اشتراک گذاشته است. در UFC 209 قرار بود حبیب نورماگومدوف با تونی فرگوسن برای عنوان موقت دسته سبک وزن رقابت کند. در کمال تعجب حبیب یک روز قبل از مبارزه، وزن‌کشی اولیه را از دست داد. او در فاصله 24 ساعت مانده به برگزاری این مبارزه به دلیل شرایط بد جسمانی در بسمارستان بستری شد و نتوانست در روز وزن‌کشی حاضر باشد؛ اتفاقی که منجر به حذف وی از کارت مبارزات این رویداد شد.

بیماری شدید حبیب نورماگومدوف پیش از UFC 209

حبیب با یادآوری آن روز به آریل حلوانی، مفسر برجسته UFC می‌گوید:
عصر آن روز احساس بدی داشتم. احساس متفاوتی بود که هیچ وقت آن را تجربه نکرده بودم. البته من همیشه یک روز قبل از وزن‌کشی احساس خوبی ندارم اما فکر می‌کنم این احساس متفاوت است. وقتی شب قبل از وزن‌کشی به خانه رفتم، احساس دیوانگی می‌کردم. من با تیمم وزن کم کردم و یادم نیست چگونه این کار را انجام دادم. من خیلی چیزها را به خاطر نمی‌آورم. مشخصا یک اتفاق اشتباه رخ داده بود.
شبی که اسطوره MMA تا پای مرگ پیش رفت؛ روایت حبیب نورماگومدوف از اتفاقات دردناک پیش از UFC 209 حبیب نورماگومدوف چنان درد معده شدیدی را تجربه کرد که مجبور شد همان شب فورا به بیمارستانی نزدیک منتقل شود. پس از انجام معاینات پزشکی، پزشکان به این نتیجه رسیدند که او برای شرکت در مسابقه توانایی لازم را ندارد و در مورد سلامت کلی او ابراز نگرانی کردند. حبیب نورماگومدوف در طول این مصاحبه از هواداران ناامیدی که تماشای مبارزه او را از دست دادند، عذرخواهی کرد. او همچنین لحظاتی را به قدردانی خود از دانا وایت، رئیس UFC اختصاص داد. حبیب نورماگومدوف می‌گوید پس از انصراف از مبارزه هم نتوانسته تمرینات خود را از سر بگیرد. شبی که اسطوره MMA تا پای مرگ پیش رفت؛ روایت حبیب نورماگومدوف از اتفاقات دردناک پیش از UFC 209

حبیب نورماگومدوف فکر می کرد قرار است بمیرد!

او برای انجام آزمایشاتی به آلمان سفر کرد تا علت اختلال سلامتی خود را شناسایی کند. در حالی که او به جزئیات این روند درمانی اشاره‌ای نکرد، اذعان داشت که این مشکلات معده ارتباطی به روند کاهش وزن وی نداشته و بعدها به درمان آن پرداخته است. البته این اولین باری نبود که حبیب برای یک مبارزه به سراغ کاهش وزن خود رفته بود اما این بدترین تجربه او در این کار بود. حبیب حس می‌کرد که شاید بمیرد و این بیماری زندگی‌اش را بگیرد اما او به خوبی بهبود یافت؛ به طوری که رویدادهای بعدی بخش مهمی از میراث شکست ناپذیر وی تبدیل شد. او در نهایت با رکورد قابل توجه 29 برد و بدون باخت بازنشسته شد. حبیب با در اختیار داشتن عنوان قهرمانی دسته سبک وزن UFC از آوریل 2018 تا مارس 2021، طولانی‌ترین دوره قهرمانی این دسته وزنی را از آن خود کرده است. نورماگومدوف عمدتا به عنوان یکی از بزرگترین رزمی‌کاران ترکیبی در تمام دوران در نظر گرفته می‌شود و در 30 ژوئن 2022 نامش وارد تالار مشاهیر UFC شد. آخرین اخبار از هنرهای رزمی ترکیبی (MMA)

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...