شب تلخ لاس وگاس که زندگی مایک تایسون را برای همیشه تغییر داد!

مایک تایسون در یک مسابقه عجیب پس از گاز گرفتن گوش ایواندر هالیفیلد در یک مبارزه در لاس وگاس، به مدت یک سال از مسابقات بوکس محروم شد.
کدخبر (168972) | 31 فروردین 1402 | ساعت 20:00
0 2171
شب تلخ لاس وگاس که زندگی مایک تایسون را برای همیشه تغییر داد!
مایک تایسون در یک مسابقه عجیب پس از گاز گرفتن گوش ایواندر هالیفیلد در یک مبارزه در لاس وگاس، به مدت یک سال از مسابقات بوکس محروم شد.

به گزارش سرخ نیوز، سال 1997 سال خوبی برای فرهنگ و جامعه سیاهپوستان بود. فیلم B.A.P.S. در سینماها در اکران بود و فیلم هیپنوتیز در صدر جدول پروفروش‌ترین فیلم‌ها قرار داشت اما بیشتر مردم یکی از شب‌های تاریخی ماه ژوئن در آن سال را هیچ وقت از یاد نخواهند برد؛ شبی که مایک تایسون و ایواندر هالیفیلد در یک مبارزه بوکس در لاس وگاس رو در روی یکدیگر قرار گرفتند. این همان مبارزه‌ای بود که درآن اتفاقی باورنکردنی در دنیای ورزشی رخ داد و مایک تایسون تکه‌ای از گوش هالیفیلد را گاز گرفت. آن لحظه عجیب، تاریخ بوکس را برای همیشه تغییر داد و در عین حال به نقطه عطف زندگی مایک تایسون بدل شد. شب تلخ لاس وگاس که زندگی مایک تایسون را برای همیشه تغییر داد!

افتخارات مایک تایسون اسطوره بوکس

مایک تایسون اهل نیویورک است که در اواسط دهه 80 میلادی به دلیل مهارت‌هایش در رشته بوکس به شهرت رسید. در یک مقطع او شکست ناپذیرترین بوکسور لقب گرفت و با همین روند شکست ناپذیری توانست بر دنیای بوکس حاکم شود و عنوان قهرمانی دسته سنگین وزن بوکس جهان را به دست آورد. شب تلخ لاس وگاس که زندگی مایک تایسون را برای همیشه تغییر داد! مایک تایسون که اکنون 56 ساله است، دوران 58 مبارزه حرفه‌ای خود را با 50 پیروزی به پایان رساند که در این بین 44 پیروزی با ناک اوت حریفان بدست آمد. تایسون در سال 2011 به تالار مشاهیر بین المللی بوکس راه یافت. در حالی که استعداد تایسون در رینگ بوکس ستودنی بود، شیطنت‌های بیرون از رینگ او دستاوردهایش را به عنوان یک ورزشکار تحت الشعاع قرار داد. در طول دهه 90 میلادی، او اقداماتی را انجام داد که چندین بار در تیتر اصلی اخبار قرار گرفت و روابط و فعالیت‌های اجتماعی وی را زیر سوال برد. بنابراین اگرچه که حادثه هالیفیلد تکان دهنده بود، اما در واقع شروع یک رشته طولانی از فعالیت‌هایی از سوی مایک تایسون بود که به طور فزاینده‌ای سرسام‌آور شد. شب تلخ لاس وگاس که زندگی مایک تایسون را برای همیشه تغییر داد!

محرومیت یک ساله مایک تایسون از مبارزات بوکس

پس از آن مبارزه عجیب و شب تلخ، کمیسیون ورزشی ایالت نوادا مجوز بوکس تایسون را لغو و او را به مدت یک سال از حضور در مسابقات منع کرد. فراز و نشیبی که او در زندگی داشت و وقایعی که برایش بوجود آمد، در نهایت بر ثروتی که او در طول زندگی حرفه‌ای خود به دست آورده بود تأثیر گذاشت. اکنون دارایی خالص این بوکسور سرشناس و بازنشسته 10 میلیون دلار است. با این حال به زعم نیویورک تایمز، تایسون قبل از اعلام ورشکستگی حداقل 400 میلیون دلار ثروت داشته است. شب تلخ لاس وگاس که زندگی مایک تایسون را برای همیشه تغییر داد! تایسون در مصاحبه با CNN، همسرش لاکیها اسپایسر و دیگر اعضای خانواده و دوستانش را عامل رستگاری خود می‌داند. از زمان اعلام ورشکستگی، تایسون در برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌هایی از جمله آخرین O.G و خماری حضور پیدا کرده است. او همچنین در صنعت کشت و تولید ماریجوانا برند تجاری خود را دارد که که البته برند خوراکی آن ادای احترام به هالیفیلد و آن مبارزه است. تایسون حتی برای مبارزه با بوکسور سابق روی جونز جونیور در سال 2020 به رینگ بازگشت. آنها هر کدام یک میلیون دلار برای مبارزه به دست آوردند. بیش تر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...