شش مبارزه بزرگ تاریخ بوکس که هرگز برگزار نشدند

بر اساس گزارش‌ ها مبارزه بزرگ ماه آتی میان تایسون فیوری و الکساندر اوسیک قرار نیست به انجام برسد. به همین بهانه نگاهی انداخته‌ ایم به بزرگترین مبارزاتی که هرگز انجام نشدند.
کدخبر (158300) | 05 فروردین 1402 | ساعت 15:19
0 553
شش مبارزه بزرگ تاریخ بوکس که هرگز برگزار نشدند
بر اساس گزارش‌ ها مبارزه بزرگ ماه آتی میان تایسون فیوری و الکساندر اوسیک قرار نیست به انجام برسد. به همین بهانه نگاهی انداخته‌ ایم به بزرگترین مبارزاتی که هرگز انجام نشدند.

به گزارش سرخ نیوز، ترتیب دادن مبارزات در بوکس برای خود نوعی هنر است. و در تاریخ این ورزش جای خالی بسیاری از مبارزات دیده می‌شود که باید انجام می‌شدند اما نشدند. حالا باز هم یک مبارزه‌ی بزرگ دیگر در آستانه‌ی برگزاری لغو خواهد شد. گرچه هنوز هیچ چیز قطعی نیست اما خبرها حاکی از اینند که مبارزه تایسون فیوری و الکساندر اوسیک که قرار بود در روز ٢٩ آوریل به انجام برسد با به نتیجه نرسیدن مذاکرات میان دو طرف در آستانه‌ی لغو شدن است. جزئیات گفت‌وگوها و اینکه مقصر به نتیجه نرسیدنشان چه کسی است هنوز روشن نشده. اما آنچه روشن است این است که عدم برگزاری مبارزه تایسون فیوری و الکساندر اوسیک فقدانی بزرگ برای دوستداران بوکس خواهد بود. اگرچه، طرفداران بوکس با اینگونه فقدان‌ها غریبه نیستند. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به بزرگترین مبارزاتی که هرگز برگزار نشدند.

1- تایسون فیوری برابر الکساندر اوسیک

پس از تمام کش و قوس‌هایی که در فضای مجازی صورت گرفت به نظر می‌رسید که کار تمام است: الکساندر اوسیک قرار است در ومبلی برای پایین کشیدن تاج از سر «جیپسی کینگ» وارد رینگ شود. او مشکلی با دریافت تنها سی درصد از عایدی مبارزه نداشت. تا انگلیس آمدن هم کار سختی نبود. همه‌ی اینها هم در شرایطی رخ می‌داد که «گربه اوکراینی» صاحب هر چهار کمربند اصلی دسته‌ی سنگین وزن بود. فرانک وارن، مدیر تبلیغاتی کوئینزبری می‌گوید که اصرار بر بند مبارزه‌ی مجدد بود که باعث برهم خوردن مذاکرات شد. تیم اوسیک پیش از این ادعا کرده بود که درخواست این بند از طرف تیم فیوری صورت گرفته است. همچنان مشخص نیست که تقصیر بر گردن کدام گروه است. از سال 1999 به این سو که لنوکس لوئیس سه کمربند IBF، WBC و WBA را مال خود کرده بود هیچ مبارزی در دسته‌ی سنگین وزن به این افتخار نائل نیامده بود. اما الکساندر اوسیک ناگزیر است که در ماه آوریل از کمربند WBA خود دفاع کند. اگر مبارزه با تایسون فیوری ترتیب نگیرد او به ناچار در برابر دنیل دوبویس قرار خواهد گرفت.

2- شوگار ری لئونارد برابر آرون پریور

حتی «چهار پادشاه» هم در نقطه اوج دوران حرفه‌ای خود با دردسرهایی از سوی دسته‌های پایین‌تر روبرو می‌شدند. شوگار ری لئونارد سلطان بلامنازع دسته‌ی ولتر وزن بود که با چلنج ستاره‌ی جوان دسته‌ی پایین‌تر یعنی آرون پریور روبرو شد. هر دو مشت‌زن در دسته‌ی خود صاحب کمربند WBA بودند. اما درست زمانی که به نظر می‌رسید ترتیب یافتن مبارزه قطعی است آسیب شبکیه‌ی چشم لئونارد تمام امیدها را نقش بر آب کرد. لئونارد بیش از دو سال را بیرون از رینگ سپری کرد تا سرانجام با سه مبارزه در برابر ماروین هاگلر، توماس هارنز و خوزه دوران به میادین بازگشت. اما دیگر خبری از مبارزه با آرون پریور نبود.

3- مایک تایسون برابر جرج فورمن

وقتی جرج فورمن در سال 1987 و در سن ٣٨ سالگی به رینگ بوکس بازگشت استانداردهای پیشین این ورزش را نیز دگرگون کرد. او آخرین بار حدود یک دهه پیش روی رینگ دیده شده بود. فورمن در عین شگفتی ٢۴ مبارزه متوالی را نیز با پیروزی پشت سر گذاشت تا سرانجام در سال 1991 و در سن ۴٢ سالگی در برابر اواندر هولیفیلد متحمل شکست شد. در سال 1990 طرفداران بوکس اصرار به برگزاری مبارزه میان جرج فورمن و مایک تایسون داشتند. تایسون به تازگی اولین شکست دوران حرفه‌ای خود را در برابر باستر داگلاس متحمل شده بود. در حد فاصل این شکست و دستگیری تایسون به اتهام تجاوز بود که به فورمن پیشنهاد شد مبارزه‌ای را با او ترتیب دهد. اما به نظر می‌رسید هر دو بوکسور قصد پیمودن مسیرهای دیگری را دارند. فورمن در سال 2020 در مصاحبه با ESPN گفته بود:
آن پسر یک کابوس بر روی رینگ بوکس بود. من علاقه‌ای به برقراری هیچ نوعی از ارتباط با او نداشتم. من هیچ جزئی از مایک تایسون را نمی‌خواستم. او یک هیولا بود. او از آن دسته از افراد بود که شما شب‌ها در کابوستان می‌بینید. بیدار می‌شوید و با خود می‌گویید خدا را شکر که خواب بود.

4- شاهزاده نسیم حمید برابر خوان مانوئل مارکز

نسیم حمید صاحب چندین عنوان قهرمانی جهان در دسته‌ی پر وزن بود. تا اینکه به طور ناگهانی در سال 2000 و در سن ٢۶ سالگی اعلام بازنشستگی کرد. ستاره‌ی اهل شفیلد در طی دوران حرفه‌ای کوتاهش در برابر نام‌های بزرگی همچون مارکو آنتونیو باررا و مانوئل مدینا قرار گرفت. اما بسیاری از طرفداران بوکس معتقدند که خوان مانوئل مارکز حریفی بود که او باید مقابلش قرار می‌گرفت. خوان مانوئل مارکز ٢٢ ماه صبر کرد تا بتواند شاهزاده را به چلنج دعوت کند. اما حمید ترجیح داد با بوکسورهای دیگری مبارزه کند. مارکز نیز در نهایت تسلیم شد و فردی نوروود را به چلنج فرا خواند. مبارزه‌ای که مارکز با اجماع داوران به حریف واگذار کرد.

5- لنوکس لوئیس برابر ریدیک بو

دهه‌ی نود نقطه‌ی اوج دسته‌ی سنگین وزن بود و مبارزه لنوکس لوئیس و ریدیک بو می‌توانست نقطه‌ی اوج دهه‌ی نود باشد. مبارزه‌ای که هرگز ترتیب داده نشد. البته درباره مبارزه مجدد این‌دو حرف می‌زنیم. با یادآوری اینکه لوئیس در فینال المپیک 88 سئول ریدیک بو را شکست داده بود. اما در سال‌های بعد و با وجود جدل لفظی دائمی میان این دو مشت‌زن هرگز مبارزه‌ای میان آنها به انجام نرسید. دو مرتبه و در سال‌های 1994 و 1996 قرار مبارزه نزدیک به نهایی شدن بود. اما بار اول شکست غیرمنتظره لوئیس در برابر اولیور مک‌ کال و بار دوم کنار گذاشتن ناگهانی بوکس توسط ریدیک بو مانع صورت گرفتن این مبارزه شد.

6- تایسون فیوری برابر آنتونی جاشوا

اگر درخواست‌های عمومی برای انجام مبارزات کافی بودند تایسون فیوری و آنتونی جاشوا تا بحال چندین بار روبروی هم قرار گرفته بودند. اما در عمل گفتگوهای بی‌سرانجام دو طرف و عدم توافق مابین تیم مدیریتی دو بوکسور مانع از ترتیب یافتن بزرگترین مبارزه بوکس تاریخ بریتانیا شد. در اوج همه‌گیری ویروس کرونا بود که ادی هارن اعلام کرد توافق نهایی برای انجام دو مبارزه میان این دو مشت‌زن صورت گرفته است. اما شورای جهانی بوکس اعلام کرد که تایسون فیوری می‌بایست مطابق قوانین ابتدا مبارزاتش با دیانتی وایلدر را به پایان برساند. قرار مبارزه میان فیوری و جاشوا یک بار دیگر در سال 2022 تا مرز نهایی شدن پیش رفت و حتی استادیوم سلطنتی شهر کاردیف نیز به عنوان محل برگزاری آن اعلام شد اما باز هم خبری از خود مبارزه نبود. حالا دیگر تا اولین ضربه مشت میان این دو غول بریتانیایی نواخته نشود طرفداران بوکس باور نخواهند کرد که مبارزه‌ای در کار است. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...