نیک واکر و بحث درباره مدعیان قهرمانی مستر المپیا 2023 : رقابت قهرمانی بین من و درک لانسفورد است

نیک واکر در آستانه‌ی مسابقات مستر المپیا 2023 در گفتگو با گای سیسترنینو گفته است: «حس می‌کنم امسال سال من است. حس می‌کنم همه‌چیز آماده است تا قهرمان مستر المپیا شوم.»
کدخبر (205570) | 19 تیر 1402 | ساعت 16:39
2 629
نیک واکر و بحث درباره مدعیان قهرمانی مستر المپیا 2023 : رقابت قهرمانی بین من و درک لانسفورد است
نیک واکر در آستانه‌ی مسابقات مستر المپیا 2023 در گفتگو با گای سیسترنینو گفته است: «حس می‌کنم امسال سال من است. حس می‌کنم همه‌چیز آماده است تا قهرمان مستر المپیا شوم.»

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در ویدئویی که اخیرا در یوتیوب منتشر شده است، نیک واکر، بدنساز آمریکایی درباره جزئیات فرآیند آماده‌سازی خود و دورنمای خود از رقابت با مدعیان اصلی دسته آزاد در مسابقات مستر المپیا 2023 به صحبت پرداخته است.

مستر المپیا 2022 یکی از غافلگیرکننده‌ترین دوره‌های این مسابقات بود. در این رقابت قهرمان دو دوره قبلی مستر المپیا یعنی بیگ رامی بسیار پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شد. در عوض هادی چوپان، درک لانسفورد و نیک واکر بر سر مدال طلا با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در نهایت هادی چوپان توانست نخستین قهرمانی خود در مسابقات مستر المپیا را به‌چنگ آورد. نیک واکر در این مسابقات در جایگاه سوم نشست و قهرمان سابق دسته 212 پوندی یعنی درک لانسفورد نیز مقام دوم را کسب کرد.

نیک واکر بلافاصله پس از مسابقات مستر المپیا 2022 خود را برای حضور در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 آماده کرد. رقابت اصلی واکر در این مسابقات با دو بدنساز نیجریه‌ای یعنی سامسون داودا و اندرو جکد بود. در نهایت و پیرو یک داوری بحث برانگیز سامسون داودا توانست مدال طلا را مال خود کند. پس از این مسابقات بحث‌های گسترده‌ای در دنیای بدنسازی در خصوص تغییر استانداردهای داوری شکل گرفت.

نیک واکر می‌گوید که سامسون داودا جزو رقیبان او در مسابقات پیش روی مستر المپیا به‌شمار نمی‌رود. جهش یافته گرچه در مسابقات آرنولد کلاسیک پشت سر شیر نیجریه‌ای قرار گرفته است اما معتقد است که رقابت قهرمانی در مستر المپیا 2023 بین او و درک لانسفورد خواهد بود.

نیک واکر و بحث درباره مدعیان قهرمانی مستر المپیا 2023:رقابت قهرمانی بین من و درک لانسفورد است

با نزدیک شدن به مسابقات مستر المپیا به‌طور مرتب شاهد این هستیم که طرفداران و کارشناسان بدنسازی لیست مورد نظر خود برای مدعیان عنوان قهرمانی در این مسابقات را اعلام کنند. قهرمان هشت دوره مستر المپیا یعنی رونی کلمن یکی از این افراد بود. کلمن پیشبینی کرد که درک لانسفورد در مستر المپیا 2023 هادی چوپان را شکست خواهد داد. نیک واکر اما معتقد است که سال 2023 سال او خواهد بود.

امسال همه‌چیز بهتر است

در سال 2022 نیک واکر مجبور بود بیشتر دوران آماده‌سازی خود را بدون مربی‌اش یعنی مت یانسن دنبال کند. این بدنساز 28 ساله می‌گوید که همین موضوع یکی از دلایل نرسیدن به سطح آمادگی کامل برای حضور در مستر المپیا 2022 بود:

بله! درک لانسفورد در آن مسابقات از من بهتر بود و من این را اعتراف می‌کنم. اما امسال اوضاع فرق خواهد کرد. بیست هفته تا مستر المپیا مانده و من قرار نیست استراحت کنم یا به جایی سفر کنم؛ بلکه تنها تمرکز صرف بر روی تمرینات. صادقانه بگویم که حس می‌کنم امسال سال من است. حس می‌کنم همه‌چیز روی غلتک است. برخلاف سال پیش مربی‌ام مت نیز همراهم است. او نیز هیچ مشکلی در برنامه مشاهده نمی‌کند و همه‌چیز مطابق انتظار در حال پیش رفتن است.

نیک واکر: درک لانسفورد دیر یا زود قهرمان مستر المپیا خواهد شد

نیک واکر می‌گوید که در رقابت مستقیم بین درک لانسفورد و هادی چوپان در مستر المپیا 2023 لانسفورد پیروز خواهد شد. جهش یافته می‌گوید که لانسفورد دیر یا زود قهرمان مستر المپیا خواهد شد. گای سیسترنینو در این گفتگو از واکر پرسیده است:

«اگر قرار باشد در مستر المپیا پیش رو از بین هادی و درک روی یکی شرط ببندی انتخابت کدام خواهد بود؟»

نیک واکر پاسخ داده است:

درک! می‌دانم که با گفتن این حرف‌ها طرفداران هادی مثل همیشه به من حمله خواهند کرد، اما معتقدم درک در حال حاضر صاحب بهترین سطح کاندیشنینگ در بین تمام بدنسازان دنیاست. مساله‌ی سن و سال نیز مطرح است. من و درک جوان هستیم. نمی‌خواهم بگویم که هادی پیر است و دورانش به پایان رسیده. به‌نظرم تنها دلیلی که در مسابقات سال گذشته موجب شکست درک در برابر هادی شد عضلات جلویی او بود. اگر عضلات جلویی درک نیز مانند عضلات پشتی او بود قهرمانی‌اش مسجل بود. به‌نظر من قهرمانی درک در مستر المپیا اجتناب‌ناپذیر است. این اتفاق دیر یا زود رخ خواهد داد.

نیک واکر در این گفتگو گفته است:

به‌نظرم رقابت قهرمانی مستر المپیا 2023 بین من و درک لانسفورد خواهد بود.
نیک واکر و بحث درباره مدعیان قهرمانی مستر المپیا 2023:رقابت قهرمانی بین من و درک لانسفورد است

بازگشت نیک واکر به وزن ایده‌آل

اگرچه نیک واکر در طی سفر اخیر خود به کانادا پنج کیلو وزن کم کرد اما جهش یافته توانسته است وزن خود را به سطح ایده‌آل برگرداند. وزن او در حال حاضر 133 کیلو است:

من شش روز در هفته و هر روز به مدت بیست دقیقه تمرینات کاردیو انجام می‌دهم. در طی سفرهای اخیرم چند کیلو وزن کم کرده‌ام اما حالا دوباره به وزن ایده‌آلم برگشته‌ام. من هر روز صبح بیست دقیقه کاردیو انجام می‌دهم و بعد هم به سراغ سونا می‌روم. سپس هم پانزده دقیقه روی عضلات شکمم کار می‌کنم. این تمرینات را در خانه انجام می‌دهم.

نیک واکر می‌گوید که امسال نسبت به سال گذشته غذای کمتری نیز می‌خورد:

سال گذشته دوران آماده‌سازی خوبی را سپری نکردم. امسال نسبت به پارسال غذای کمتری هم می‌خورم. اینجا نقطه‌ای است که ژنتیک نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. وقتی شروع به پیگیری رویکردی می‌کنید که با ویژگی‌های ژنتیکی‌تان سازگارتر است دیگر نیازی به خوردن یک تن غذا برای رشد دادن عضلات خود ندارید. من در سفر اخیرم به کانادا حدود ده پوند وزن کم کردم و وزنم به 284 پوند رسید. اما حالا دوباره به وزن 293 پوند برگشته‌ام. وقتی درباره این موضوع با مت صحبت کردم او گفت که همه‌چیز طبیعی است و لازم نیست نگران چاق شدن باشم.
نیک واکر و بحث درباره مدعیان قهرمانی مستر المپیا 2023:رقابت قهرمانی بین من و درک لانسفورد است

درک لانسفورد نیز اخیرا به صحبت درباره رقابت با نیک واکر پرداخته بود. در گفتگوی اخیر لانسفورد با ران هریس از او پرسیده شد که نظرش در این باره چیست که می‌گویند بخاطر ترس از رویارویی با نیک واکر در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 شرکت نکرده است. قهرمان سابق دسته 212 پوند مستر المپیا در پاسخ به این سوال خندید و گفت که راه خودش را طی می‌کند و کاری به این حواشی ندارد.

نیک واکر اخیرا درباره سایر مدعیان دسته آزاد گفته بود که عضلات پشتی سامسون داودا فاجعه است و بیگ رامی نیز یک بدنساز تمام‌شده است. واکر همچنین پیشبینی کرد که اندرو جکد حتی در بین پنج نفر نخست مستر المپیا 2023 نیز نخواهد بود.

نیک واکر و درک لانسفورد که در گذشته سابقه تمرین مشترک با یکدیگر را نیز داشته‌اند حالا وارد فاز جدیدی از رقابت میان خود شده‌اند. مسابقات مستر المپیا 2023 بدون شک عرصه‌ی رقابتی جذاب میان این دو بدنساز آمریکایی خواهد بود.

اخبار جدید ورزش بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
این واکر فکر نکنم با این سرعت جهش زیاد پیشمون بمونه ، هرکی دلش واسه ناصر سونوباتی و بیت الله عباس پور عزیز تنگ شده نامه بنویسه نیک واکر چند وقت دیگه براشون ببره .
کاربر سایت
04 شهریور 1402
از قدیم گفتن سگی که زیاد پاس کنه نمیگیره عضلات شما فقط حجم دارن عینهو سینه مرغ عضله باید مثل عضلات هادی خان پخته باشه شما واسه سومی بجنگید قهرمانی یا رامی یا چوپان
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...