کریس بامستد به دنبال پنجمین قهرمانی؛ به این زودی بازنشسته نمی‌شوم!

کریس بامستد برای آینده دوران حرفه‌ای خود، اهداف مهمی در سر دارد.
کدخبر (171377) | 06 اردیبهشت 1402 | ساعت 08:15
0 552
کریس بامستد به دنبال پنجمین قهرمانی؛ به این زودی بازنشسته نمی‌شوم!
کریس بامستد برای آینده دوران حرفه‌ای خود، اهداف مهمی در سر دارد.

به گزارش سرخ نیوز، کریس بامستد قهرمان بلامنازع دسته فیزیک کلاسیک، به تازگی جزئیات جالبی را درباره نحوه آمادگی خود جهت حضور در مستر المپیا 2023 عنوان کرده است. بامستد در قسمت اخیر پادکست The Raw U از کاهش مصرف داروی تقویت‌کننده عملکرد (PED: نوعی استروئید) خبر داد؛ اتفاقی که باعث شده او بتواند در دوران خارج از فصل تمرینات خود را با شدت و جدیت بیشتری دنبال کند. بامستد در این رابطه می‌گوید:
من فقط از سخت تمرین کردن و قوی‌تر شدن لذت می‌برم و خوشبختانه این چیزی است که تغییر نکرده است.
کریس بامستد در سال 2019 برای اولین بار موفق شد قهرمانی دسته فیزیک کلاسیک مستر المپیا بدست آورد و پس از آن سال به سال به پیشرفت خود در این عرصه ادامه داد. سال گذشته در حالی که 12 هفته تا مسابقات مستر المپیا 2022 باقی مانده بود، بامستد اعلام کرد که دیگر با یان والییر، مربی برجسته دسته آزاد مردان ادامه همکاری نخواهد داشت و پس از آن بود که بامستد 28 ساله، همکاری خود را با هنی رامبد که به خاطر برنامه آموزشی نوآورانه FST-7 خود شناخته می‌شود، آغاز کرد. کریس بامستد به دنبال پنجمین قهرمانی؛ به این زودی بازنشسته نمی‌شوم! Cbum رژیم غذایی خود که منجر به ساختن بدنی عضلانی می‌شد را چند هفته‌ پیش از آنکه پا به روی صحنه مسابقات مستر المپیا سال گذشته بگذارد، به اشتراک گذاشت. البته در نهایت تلاش‌های او به ثمر نشست و توانست یک قهرمانی دیگر کلاسیک فیزیک مستر المپیا را به دست آورد. پس از رسیدن به این عنوان، بامستد توضیح داد که چگونه روی صحنه با عضلات دوسر پاره شده فیگور گرفته و بر مشکلات غلبه کرده است. در قسمت اخیر پادکست «Don't Be Sour»، قهرمان چهار دوره مستر المپیا نگاهی صادقانه به آینده خود در این ورزش داشته است. او گفته است ترس از شکست عاملی بوده که به او انگیزه داده در این مدت در اوج بماند. در حالی که صحبت‌هایی در مورد بازنشستگی احتمالی او وجود دارد، بامستد به صراحت اعلام کرد که این نظریه را تا زمانی که یک قهرمانی دیگر در مستر المپیا بدست نیاورد، در نظر نخواهد گرفت. کریس بامستد برای روشن کردن استفاده از PED و برنامه رژیم غذایی خود به منظور دفاع از عنوان قهرمانی فیزیک کلاسیک، در مصاحبه‌ای با برت ویلکین شرکت کرده است.

کریس بامستد و کاهش مصرف استروئید

بامستد به طور شفاف اعلام کرده است که مصرف استروئید PED خود را پایین آورده است. این کار باعث شده تا او در تمرینات سختی که دارد، بیشتر به خودش فشار بیاورد.
راستش چیزهایی که در این مورد می‌گویم، کاملا شفاف و عین واقعیت است. من مصرف PED را پایین آوردم و این به من اجازه داده که سخت‌تر تمرین کنم. اکنون سه ماه بعد از مستر المپیا با انجام این کار این فرصت را پیدا کرده‌ام که واقعاً آرام باشم و اجازه دهم بدنم بهبود یابد زیرا دیگر نگران این نیستم که باید بدن بزرگی داشته باشم. بنابراین من به هر ثانیه نیاز دارم دارم، می‌توانم مرخصی بگیرم، استراحت کنم و یا دوباره وارد تمریناتم بشوم. من توانستم استفاده از این استروئید را نسبت به زمانی که جوانتر بودم کاهش دهم و هنوز هم واقعاً به سختی خودم را تحت فشار قرار می‌دهم و این باعث شده تا بتوانم وزنم را پایین‌تر از میزان سقف مجاز وزنی نگاه دارم. من هنوز باید رو چند کیلو وزن اضافه‌تر کار کنم و مثل خیلی‌ها نیستم که به سختی وزن می‌گیرند.
کریس بامستد به دنبال پنجمین قهرمانی؛ به این زودی بازنشسته نمی‌شوم! کریس بامستد معتقد است که تراکم عضلانی او بهبود یافته و تاکید کرد که هنی رامبد دیگر نمی‌خواهد وزنش در خارج از فصل را به 118 کیلوگرم برساند.
وقتی کارت حرفه‌ای بدنسازی خود را به عنوان یک سنگین وزن دریافت کردم، وزنم 100 کیلوگرم بود و اکنون با وزن حدودی 108 کیلوگرم روی صحنه هستم. به همین دلیل مدت زمان زیادی طول کشید تا 9 کیلوگرم عضله به بدنم اضافه کنم و اینگونه نبود که این افزایش میزان عضلات فرم بدن من را تغییر دهد و در هیکلم به چشم بیاید چراکه من ساختار بدنی بزرگی دارم و اگر با عکس‌های گذشته من مقایسه کنید، از نظر توده عضلانی بسیار شرایط بهتری پیدا کرده‌ام.امسال اولین سال است و من به آن چشم دوخته‌ام و با هنی هم صحبت کردم و او هم هم تاکید کرده که دیگر هیچ وقت وزنم به بالای 120 کیلوگرم نمی‌رسد.
با توجه به بلوغ عضلانی و اندازه بامستد، رامبد معتقد است که بهترین حالت برای بامستد خارج شدن از فصل تعطیلات با وزنی میان 115 تا 117 کیلوگرم است.
این تنها 11 کیلوگرم بیشتر از سقف وزن من است که معمولاً با آن در رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنم اما هنوز هم تمایل دارم کمتر از آن باشم. .وقتی شما به بلوغ عضلانی و اندازه مناسب رسیده باشید، باقی ماندن در وزنی میان 115 تا 117 کیولگرم شدنی است و ممکن است لاغرتر هم به نظر بیایید و امیدوارم بتوانید وزن خود را حفظ کنید و وقتی رژیم می‌گیرید، از دست دادن وزن خیلی راحتتر از زمانی می‌شود که بسیار چاق هستید و باید چربی‌های زیادی را از بین ببرید. بدن من می‌تواند به راحتی چربی اضافه کند. این هدف امسال است. از این بابت خوشحال نیستم زیرا دوست ندارم غذا بخورم. من در حال حاضر دوران خارج از فصل خود را شروع کرده‌ام و به سختی بیش از 4000 کالری می‌خورم. بنابراین این قطعاً یکی از مزایای فیزیک کلاسیک امسال است و دیدن اینکه چگونه پیش می‌رود، جالب خواهد بود، امیدوارم که باعث شود در بهترین شرایطی که تا به حال در آن قرار داشتم، در مسابقات شرکت کنم چراکه می توانم زودتر به جایی که می‌خواهم برسم و به جای اینکه مانند گذشته خودم را تا آخرین روزها تحت فشار مضاعفی قرار دهم، به آرامی به آن چه دارم، تکیه کنم. قطعا تمریناتم بهتر شده است.
در حین انجام تمرینات آماده‌سازی، کریس بامستد درباره رژیم غذایی خود با هوادارانش صحبت کرده است. او اوایل این ماه از برنامه غذایی‌اش که مبتنی بر مصرف 3500 کالری در روز است، رونمایی کرد و آن را با طرفدارانش در میان گذاشت. او همچنین از تمرینات عضلات پشت خود هم ویدیویی به اشتراک گذاشت. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...