آشنایی با تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023

کدخبر (229317) | 24 شهریور 1402 | ساعت 05:13
0 1220
آشنایی با تیم ملی کشتی آزاد ایران
تیم ملی کشتی آزاد ایران یکی از مدعیان جدی قهرمانی در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2022 خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، بر اساس برنامه اعلام شده برای مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023، این مسابقات با رقابت‌های کشتی آزاد از صبح روز شنبه 25 شهریور و در چهار وزن آغاز خواهد شد و کشتی گیران ایرانی در اوزان 61، 70، 86 و 125 کیلوگرم در روز نخست روی تشک خواهند رفت.

تیم ملی کشتی آزاد ایران سال گذشته در مسابقات کشتی جهانی 2022 در غیاب روس‌ها و بعد از آمریکا در جایگاه دوم رده بندی تیمی قرار گرفت.

2 طلا (عموزاد و قاسم‌پور)، 3 نقره (اطری، نخودی و حسن یزدانی) و 2 برنز (امامی و زارع) به کار خود در مسابقات کشتی جهانی 2022 پایان داد و 3 کشتی گیر ایرانی در این مسابقات موفق به کسب مدال نشدند که در این میان امیر محمد یزدانی در دور اول وزن 70 کیلوگرم به قرعه اسرائیل برخورد کرد و از مسابقات کنار کشید، علیرضا سرلک در دور اول وزن 57 کیلوگرم شکست خورد و در ادامه با شکست حریفش در نیمه نهایی از جدول مسابقات کنار رفت و در جدول نهایی میان 31 کشتی‌گیر در جایگاه بیست و سوم قرار گرفت و در 97 کیلو، محمد حسین محمدیان در نیمه نهایی مقابل کایل اسنایدر شکست خورد و در رده بندی نیز مقابل نماینده آذربایجان ناکام ماند در جایگاه پنجم بایستد.

اعضای تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023

نسبت به سال گذشته، تیم ملی کشتی آزاد ایران در سه وزن (57، 92 و 97 کیلو) تغییر داشته و 7 کشتی‌گیر ایرانی که در مسابقات کشتی جهانی 2022 حضور داشتند، امسال نیز در این مسابقات روی تشک خواهند رفت. نفرات اعزامی تیم ملی کشتی آزاد ایران برای مسابقات کشتی جهانی 2023 به شرح زیر است:

 


57 کیلوگرم: میلاد والی زاده | نخستین تجربه جهانی

این کشتی گیر 18 ساله ایرانی برای نخستین بار در رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان حاضر خواهد شد. او در این وزن جانشین علیرضا سرلکی شد که در دو رقابت اخیر جهانی و آسیایی در دور اول کنار رفت. در سال‌های اخیر، رضا اطری و علیرضا سرلک در این رده وزنی بسیار دشوار روی هم تنها یک نقره جهانی در این وزن را کسب کرده‌اند و حال میلاد والی زاده کار دشواری برای رقابت با بزرگان این وزن در پیش دارد.

والی زاده در یک رقابت سخت و دشوار با احمد محمدنژاد جوان و با وجود شکست در جام تختی 1402 در نهایت در حاشیه مسابقات کشتی رنکینگ مجارستان و در دیدار انتخابی که خارج از تورنمنت برگزار شد موفق شد از سد جوان بگذرد و نماینده تیم ملی کشتی ایران در مسابقات جهانی لقب بگیرد. والی زاده پیشتر سابقه حضور در مسابقات کشتی فرنگی را داشته و در رقابت‌های کشتی مجارستان در دیدار رده بندی شکست خورده است.

زائور اوگویف (روسیه)، ری هیگوچی (ژاپن)، زلیمخان آباکاروف (آلبانی)، آرسن هاروتانیان (ارمنستان)، زین ریچاردز (آمریکا) از جدی ترین مدعیان این دسته وزنی در بلگراد خواهند بود.

غول‌ های سبک وزن مسابقات جهانی کشتی 2023 ؛ بازگشت پادشاه

غول‌ های سبک وزن مسابقات جهانی کشتی 2023 ؛ بازگشت پادشاه

بیشتر بخوانید
19 شهریور 1402 | ساعت 07:46
بیشتر بخوانید

61 کیلوگرم: رضا اطری | این بار فقط طلا!

این کشتی گیر باتجربه ایرانی بعد از سال‌ها حضور در دسته وزنی 57 کیلو و در نهایت راهی وزن غیرالمپیکی 61 کیلو شد و سال گذشته تنها مقابل ری هیگوچی ژاپنی ناکام ماند، کشتی گیری که امسال در 57 کیلو کشتی خواهد گرفت. رضا اطری یک نقره جهانی، یک طلا و یک برنز قهرمانی آسیا و یک برنز بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد و حال به دنبال نخستین طلای خود در مسابقات کشتی قهرمانی جهان خواهد بود.

اطری در المپیک 2020 در وزن 57 کیلو تا نیمه نهایی پیش رفت و آنجا به زائور اوگویف روس باخت و در دیدار رده بندی نیز مقابل توماس گیلمان آمریکایی ناکام ماند. او در سال جاری میلادی در مسابقات رنکینگ زاگرب با قدرت به قهرمانی رسید و در جام تختی 1402 نیز به مقام قهرمانی دست یافت.

جدی ترین رقیب او برای قهرمانی در بلگراد، عباس گادژی ماگومدوف روس خواهد بود.

نگاهی به وزن 61 کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی 2023 ؛ یک طلا به راحتی آب خوردن

نگاهی به وزن 61 کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی 2023 ؛ یک طلا به راحتی آب خوردن

بیشتر بخوانید
21 شهریور 1402 | ساعت 19:05
بیشتر بخوانید

65 کیلوگرم: رحمان عموزاد | خیز بلند برای طلای دوم

این کشتی گیر 21 ساله، بعد از قهرمانی در مسابقات جهانی سال گذشته آماده دفاع از عنوان قهرمانی خود خواهد بود. رحمان عموزاد دو قهرمانی آسیا را هم در کارنامه دارد و در تلاش است تا در آستانه المپیک 2024، با توپ پر وارد مسابقات جهانی شود. عموزاد تمام رقبای خود در سال‌های گذشته را شکست داده اما این دسته وزنی این بار مدعیان سرسخت‌تر خواهد داشت.

تاکوتو اوتوگوری ژاپنی که بعد از دو قهرمانی متوالی در آسیا و قهرمانی در المپیک 2020 در مسابقات جهانی حضور نیافته، این بار روی تشک خواهد بود و روس‌ها نیز در این دسته وزنی، شامیل ممدوف را در اختیار خواهند داشت.

مثلث برمودا در وزن 65 کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی 2023 ؛ عموزاد ، اوتوگورو یا ممدوف؟

مثلث برمودا در وزن 65 کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی 2023 ؛ عموزاد ، اوتوگورو یا ممدوف؟

بیشتر بخوانید
24 شهریور 1402 | ساعت 03:32
بیشتر بخوانید

70 کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی | آماده برای درخشش

پس از اتفاقات تلخ مسابقات جهانی سال گذشته و انصراف در دور نخست، امیر محمد یزدانی در 22 سالگی خود را برای درخشش در مسابقات جهانی آماده می‌کند. او دو سال قبل در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2021 در وزن 65 کیلو مقابل زاگیر شاخیف روس شکست خورد و حال برای قهرمانی و فراموشی اتفاقات سال گذشته است. یزدانی در سال جاری میلادی در جام نیکولای پتروف بلغارستان تنها مقابل رمضان رمضانوف مغوب شد و در نهایت به مدال برنز رسید، با این حال او در مسابقات رنکینگ مجارستان موفق به کسب مدال نشد و در نیمه نهایی به جوزف مک کنای آمریکایی باخت. 

او در حاشیه این مسابقات یک مسابقه رو در رو با محمد بخشی قهرمان جام تختی داشت و با پیروزی در آن مسابقه، به دوبنده تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی رسید.

جدی ترین مدعی قهرمانی این دسته وزنی، زین ردرفورد آمریکایی است و مدعیان دیگری چون رمضان رمضانوف و ارنظر آکمالتیف نیز از نفرات شناخته شده این دسته وزنی خواهند بود. روس‌ها نیز در این وزن یوگنی ژربایف را در اختیار دارند.

یک مدعی و چندین شانس کوچک برای قهرمانی؛ روایت وزن 70 کیلوگرم مسابقات کشتی جهانی 2023

یک مدعی و چندین شانس کوچک برای قهرمانی؛ روایت وزن 70 کیلوگرم مسابقات کشتی جهانی 2023

بیشتر بخوانید
20 شهریور 1402 | ساعت 18:24
بیشتر بخوانید

74 کیلوگرم: یونس امامی | نشون بده کت تن کیه!

با بازگشت دقیقه آخری زائوربک سیداکوف، دسته وزنی 74 کیلوگرم کشتی آزاد یکی از پرمدعی ترین اوزان این مسابقات است و یونس امامی کشتی گیر 26 ساله ایرانی در تلاش برای اولین حضور خود در فینال این مسابقات خواهد بود. این کشتی گیر ایرانی در کارنامه خود دو برنز در مسابقات جهانی و یک طلا و یک برنز آسیایی را دارد و سال گذشته در مسابقات کشتی قهرمانی حهان در جایگاه سوم ایستاده است. او سال گذشته تنها مقابل کایل دیک (قهرمان مسابقات) در یک کشتی کاملا نزدیک ناکام ماند.

امامی در مسابقات جهانی 2021 در یک چهارم نهایی مقابل آوتاندیل کنتچادزه گرجستانی ناکام ماند. او بعد از مسابقات جهانی 2022، در جام تختی به قهرمانی رسید و در مسابقات رنکینگ زاگرب، از سد تایموراز سالکازنوف، جوئی لاوالی و فضلی اریلماز پیروز شد و در فینال با حساب 3-3 رقابت قهرمانی قهرمانی را به جیسون نولف آمریکایی واگذار کرد.

در این دسته وزنی، زائوربک سیداکوف قهرمان المپیک 2020 به مسابقات جهانی بازگشته و کایل دیک کشتی گیر عنوان دار آمریکایی در کنار فرانک چامیزو، سونر دمیرتاش و تایموراز سالکازنوف نیز به عنوان دیگر مدعیان حضور خواهند داشت.

جنگ ستاره‌ های 74 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 ؛ همه قهرمانان قدیم و جدید در نبرد بلگراد

جنگ ستاره‌ های 74 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 ؛ همه قهرمانان قدیم و جدید در نبرد بلگراد

بیشتر بخوانید
15 شهریور 1402 | ساعت 22:17
بیشتر بخوانید

79 کیلوگرم: محمد نخودی | بهترین فرصت برای طلایی شدن

کشتی گیر 22 ساله ایرانی در دوره اخیر مسابقات کشتی قهرمانی جهان تنها مقابل جردن باروز نامدار شکست خورده بود و حال در غیاب وی در اندیشه طلایی شدن است. نخودی در این دسته وزنی رقیب سرسختی چون علی سوادکوهی را در پیش داشت و سوادکوهی با وجود قهرمانی در مسابقات رنکینگ زاگرب و پیروزی بر نخودی در جام تختی، در مسابقات رنکینگ مجارستان، در مرحله یک چهارن نهایی مقابل آوتاندیل کنتچادزه شکست خورد و با توجه به پیروزی نخودی مقابل این کشتی گیر گرجستانی در نیمه نهایی، نخودی صاحب دوبنده تیم ملی در بلگراد شد.

نخودی در مسابقات رنکینگ مجارستان در دیدار فینال از سد ولادیمری گامکرالیدزه گذشت و حال خود را برای قهرمانی در جهان آماده می‌کند.

چنس مارستلر نماینده آمریکا در این دسته وزنی سابقه شکست مقابل نخودی را داشته و احمد عثمانوف روس دیگر مدعی این دسته وزنی غیرالمپیکی خواهد بود.

شکارگاه بدون شیر در وزن 79 کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی 2023 ؛ نخودی در غیاب جردن باروز، طلا می‌خواهد

شکارگاه بدون شیر در وزن 79 کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی 2023 ؛ نخودی در غیاب جردن باروز، طلا می‌خواهد

بیشتر بخوانید
19 شهریور 1402 | ساعت 19:12
بیشتر بخوانید

86 کیلوگرم: حسن یزدانی | کاپیتان و وقت انتقام

به طور قطع دوئل حسن یزدانی و دیوید تیلور در کنار دوئل کایل اسنایلدر و عبدالرشید سعدالله اف حساس ترین تقابل‌های مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 خواهد بود. کاپیتان تیم ملی کشتی ایران یک طلا و یک نقره المپیک، سه طلا، دو نقره و یک برنز مسابقات جهانی، دو طلای آسیایی و یک طلای بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد از سال 2016 تنها 4 شکست را تجربه که هر 4 تای آن نیز مقابل دیوید تیلور آمریکایی بوده و حال کشتی گیر پرافتخار ایرانی برای گرفتن انتقام روی تشک خواهد رفت.

یزدانی در سال 2019 در غیاب تیلور قهرمانی مسابقات جهانی شد و در فینال المپیک 2020 مقابل وی شکست خورد. تنها دو ماه بعد از این شکست، حسن یزدانی با پیروزی مقابل تیلور در فینال مسابقات جهانی بار دیگر به مدال طلای این مسابقات دست یافت با این حال در فینال مسابقات قهرمانی جهان 2022، او مقابل تیلور متحمل شکست شد.

این دسته وزنی با حضور دیوید تیلور و حسن یزدانی مدعی جدی دیگری نخواهد داشت، هر چند چهره‌هایی چون عظمت دولتبکوف، مایلز امین، ابوبکر آباکاروف و بوریس ماکویف نیز در این رقابت حضور خواهند داشت.

دوئل ششم؛ همه نگاه‌ها به مبارزه حسن یزدانی و دیوید تیلور در مسابقات جهانی کشتی 2023

دوئل ششم؛ همه نگاه‌ها به مبارزه حسن یزدانی و دیوید تیلور در مسابقات جهانی کشتی 2023

بیشتر بخوانید
23 شهریور 1402 | ساعت 19:27
بیشتر بخوانید

92 کیلوگرم: امیر علی آذر پیرا | سلطنت ایرانیان ادامه دارد؟

مصدومیت کامران قاسم پور در اردوی تمرینی احتمال تلخ ترین خبر ممکن برای کشتی دوستان ایرانی بود و بدین ترتیب بود قهرمان دو دوره اخیر مسابقات جهانی، حضور در مسابقات کشتی قهرمانی جهان را از دست داد. جیدن کاکس دیگر مدعی سنتی این وزن در سال‌های اخیر نیز در انتخابی کشتی آمریکا ترجیح داد راهی 97 کیلوگرم شود.

امیر علی آذر پیرا کشتی گیر جوان ایرانی که سابقه دو قهرمانی زیر 23 سال جهان و یک برنز جوانان جهان را در کارنامه دارد به جای کامران قاسم پور در مسابقات قهرمانی جهان حضور خواهد داشت. او در سال 2023 در دو تورنمنت رنکینگ دار شرکت کرد و در زاگرب در 97 کیلو تنها مقابل کایل اسنایدر نامدار با حساب 3 بر 0 شکست خورد و در مجارستان با وجود پیروزی مقابل زاهید والنسیا و میریانی مایسورادزه، به دلیل برخورد با قرعه اسرائیل، انصراف داد و به مدال نرسید.

جدی ترین رقیب آذر پیرا در قهرمانی این دسته وزنی، ماگومد قربانوف روس خواهد بود.

پیش‌بینی وزن 92 کیلوگرم کشتی جهانی 2023؛ در انتظار یک قهرمان جدید باشید

پیش‌بینی وزن 92 کیلوگرم کشتی جهانی 2023؛ در انتظار یک قهرمان جدید باشید

بیشتر بخوانید
23 شهریور 1402 | ساعت 01:18
بیشتر بخوانید

97 کیلوگرم: مجتبی گلیج | معادلاتی که ممکن است تغییر کند

مجتبی گلیج کشتی گیر 27 ساله ایرانی با پیروزی مقابل امیر علی آذر پیرا در جام تختی به عنوان نماینده تیم ملی کشتی ایران در این دسته وزنی در مسابقات جهانی معرفی شد. گلیج سابقه سومی در مسابقات جهانی 2021 و قهرمانی آسیا در سال 2020 و برنز آسیا در سال 2023 را داشته است. او در مسابقات جهانی 2021 در نیمه نهایی و در دیداری که از کایل اسنایدر پیش بود، در آخرین لحظات شکست خورد و در رده بندی از سد کشتی گیر مغول گذشت.

این دسته وزنی از سال‌های دور محل دوئل عبدالرشید سعدالله‌اف و کایل اسنایدر بوده و حال با بازگشت تانک روس، جذاب تر از قبل دنبال خواهد شد. 

به جز دو کشتی گیر مطرح نامبرده، می‌توان از احمد تاج الدینوف، ولادسیلاو بایتسایف و ماگومدخان ماگومدوف به عنوان مدعیان دیگر وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان نام برد.

اپیزود پنجم دوئل جذاب سعدالله اف و اسنایدر ؛ وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023

اپیزود پنجم دوئل جذاب سعدالله اف و اسنایدر ؛ وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023

بیشتر بخوانید
20 شهریور 1402 | ساعت 23:04
بیشتر بخوانید

125 کیلوگرم: امیر حسین زارع | تاج پادشاهی مرا پس بدهید!

کشتی گیر 22 ساله ایرانی مدال برنز المپیک 2020 و طلای مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2021 و برنز این مسابقات در سال 2022 را در کارنامه دارد. المپیک توکیو نخستین تجربه بزرگ بین‌المللی زارع بود و او در این مسابقات با کشتی 6 بر 3 مقابل گنو پتریاشویلی در نیمه نهایی، راهی رده بندی شد و در آن دیدار با برتری مقابل کشتی گیر چینی، به مدال برنز المپیک دست یافت.

2 ماه بعد از المپیک، امیر حسین زارع در کشتی قهرمانی جهان 2021 درخشید و در نیمه نهایی با حساب 4 بر 0 از سد طاها آکگل گذشت و در فینال با پیروزی 9 بر 2 انتقام شکست خود از پتریاشویلی در المپیک را گرفت و قهرمان جهان شد.

این کشتی گیر ایرانی در مسابقات سال گذشته در نیمه نهایی مقابل طاها آکگل شکست خورد و در رده بندی با غلبه بر کشتی‌گیر کانادایی؛ به مدال برنز رسید. زارع سابقه 2 تقابل با آکگل و پتریاشویلی را داشته و مقابل هر کدام از این کشتی‌گیرها یک پیروزی و یک شکست در کارنامه دارد.

زارع به همراه گنو پتریاشویلی و طاها آکگل مدعیان اصلی قهرمانی در سنگین وزن خواهند بود.

مربع قهرمانی سنگین وزن کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 / امیر حسین زارع به استقبال غول‌ها می‌رود

مربع قهرمانی سنگین وزن کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 / امیر حسین زارع به استقبال غول‌ها می‌رود

بیشتر بخوانید
13 شهریور 1402 | ساعت 15:32
بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید:

سیدبندی کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 / حسن یزدانی در سید پنج

سیدبندی کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 / حسن یزدانی در سید پنج

بیشتر بخوانید
09 شهریور 1402 | ساعت 20:52
بیشتر بخوانید

سیدبندی کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2023 / گرایی در سید ششم

سیدبندی کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2023 / گرایی در سید ششم

بیشتر بخوانید
14 شهریور 1402 | ساعت 12:07
بیشتر بخوانید

هر آنچه باید از کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 بدانید + لیست مدعیان

هر آنچه باید از کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 بدانید + لیست مدعیان

بیشتر بخوانید
08 شهریور 1402 | ساعت 22:36
بیشتر بخوانید

برنامه کشتی قهرمانی جهان 2023 / جنگ تمام عیار در بلگراد

برنامه کشتی قهرمانی جهان 2023 / جنگ تمام عیار در بلگراد

بیشتر بخوانید
23 مرداد 1402 | ساعت 10:29
بیشتر بخوانید

برنامه کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 / دوئل ستاره ها در صربستان

برنامه کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 / دوئل ستاره ها در صربستان

بیشتر بخوانید
24 مرداد 1402 | ساعت 09:19
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...