مسیر متفاوت بروس لی از آرنولد شوارتزنگر؛ اسطوره هنرهای رزمی هیچ وقت به سراغ استروئید نرفت!

کدخبر (228409) | 19 شهریور 1402 | ساعت 14:01
0 11642
مسیر متفاوت بروس لی از آرنولد شوارتزنگر؛ اسطوره هنرهای رزمی هیچ وقت به سراغ استروئید نرفت!
بروس لی با فداکاری‌های فراوان موفق شد بدن کات و تکه تکه خود را بسازد و هیچ گاه سمت استفاده از استروئید نرفت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، بروس لی یکی از معدود کسانی بود که با حضورش و علاقه و اشتیاقی که به هنر داشت، دنیای فیلم‌های اکشن هالیوود را متحول کرد. او به عنوان یک بازیگر مشتاق، رویای کار در پروژه‌های بین‌المللی را در سر داشت تا بتواند زیبایی و ظرافت هنرهای رزمی چینی را به نمایش بگذارد. با این حال علیرغم تلاش‌هایش، یک چیز مانع پیشرفت او شده بود و آن بدن کوچکش بود. لی خیلی زود متوجه شد که باید فداکاری کند و به بدنی به اندازه آرنولد شوارتزنگر در فیلم ترمیناتور که به نماد بدنسازی نیز معروف است، دست یابد.

رد یک شایعه؛ بروس لی هیچ گاه سمت استروئید نرفت

در کتاب بیوگرافی او به نام «بروس لی: یک زندگی»، متیو پولی نویسنده کتاب به مسیری که بروس لی برای ساختن بدنش آغاز کرده، اشاره و آن را با تمرینات آرنولد شوارتزنگر مقایسه می‌کند. ون ویلیامز همبازی بروس لی در فیلم هورنت سبز در سال 1966 درباره این اسطوره هنرهای رزمی می‌گوید:

زمانی که برای اولین بار در این فیلم او را دیدم، کمی چربی روی بدنش داشت. لی برای رسیدن به بدنی لاغرتر سخت تلاش کرد و بعدها در فیلم «راه اژدها» تلاش ‌ها و تمریناتش به نتیجه رسید و دیدیم که او با چه بدنی در فیلم بازی کرد.

تغییر شکل شدید این بازیگر با گمانه زنی‌هایی مبنی بر استفاده از استروئیدها برای تسریع نتیجه همراه بود اما برنامه های ورزشی و رژیمی لی همیشه برای خانواده و دوستانش شناخته شده بودند. او معمولا شیک‌های پر پروتئین، آب یخ، شیرخشک، بستنی شکلاتی، موز، روغن نباتی، آرد بادام زمینی، تخم مرغ و حتی پوسته تخم مرغ مصرف می‌کرد. دیگر انتخاب‌های غذایی جالب برای لی شامل جینسینگ، عسل ملکه زنبور عسل و گوشت گاو همبرگر خام همراه با اسموتی‌ها بود. بروس لی حتی به همکارانش گفته بود که خون گاو مصرف می‌کند اما هرگز به سراغ مصرف استروئید نرفته است.

استروئید و افزایش وزنی که اجتناب ناپذیر است

واقعیت شگفت انگیز در مورد این بحث این است که استروئیدهای آنابولیک باعث افزایش وزن افراد می‌شود، اما لی هرگز وزنش به بیش از 65 کیلوگرم نرسید. پولی در این بیوگرافی خاطرنشان کرد:

او بدنش کات و تکه تکه بود اما نه مثل آرنولد شوارتزنگر و لی بر روی کاهش چربی زیر پوستی بدن از طریق تمرینات بدنی شدید مشابه برنامه تمرینی بدنسازان تمرکز کرد.

این در حالی است که گفته شده آرنولد شوارتزنگر در ابتدای کار خود از استروئیدها استفاده می‌کرده است.

مسیر متفاوت بروس لی از آرنولد شوارتزنگر؛ اسطوره هنرهای رزمی هیچ وقت به سراغ استروئید نرفت!اعتراف آرنولد شوارتزنگر به استفاده از استروئید

آرنولد شوارتزنگر ممکن است یکی از اسطوره‌های بدنسازی باشد اما این ستاره فیلم‌های اکشن هالیوودی به استفاده از استروئیدها در سال‌های اول بدنسازی اعتراف کرده است. البته آرنولد آن را به سایر بدنسازان توصیه نمی‌کند. او در مصاحبه اخیر با Men’s Health فاش کرد:

صد میلی گرم در هفته و سپس سه دیانابول در روز، به طوری که 15 میلی گرم در روز مصرف داشتم.

شوارتزنگر عنوان کرد که تحت نظر پزشک از استروئیدها استفاده کرده و هرگز از آنها سو استفاده نکرده است. در آن زمان این یک بخش عادی از ورزش بود تا اینکه در سال 1990 تحت قانون کنترل، استروئید آنابولیک به عنوان یک ماده غیرقانونی شناخته شد. بروس لی و آرنولد شوارتزنگر راه‌های متفاوتی برای دستیابی به اندام مورد نیاز حرفه خود داشتند و از آنجایی که از نظر شرایط فیزیکی و تحمل فشار شرایط متفاوتی داشتند، بنا به سلیقه و نظر خودشان تمریناتشان را پیش می‌بردند. آخرین خبرها از چهره ها

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...