هر آنچه از دسته اوپن مستر المپیا 2023 باید بدانید | هادی چوپان تشنه دومین قهرمانی، رقابت سنگین در دسته آزاد

کدخبر (231206) | 12 آبان 1402 | ساعت 05:49
0 2026
هر آنچه از دسته اوپن مستر المپیا 2023 باید بدانید | هادی چوپان تشنه دومین قهرمانی، رقابت سنگین در دسته آزاد
رقابت دسته اوپن مستر المپیا 2023 به طور قطع یکی از مورد انتظارترین رقابت‌‎های سال بدنسازی است و هادی چوپان آماده است تا دومین قهرمانی متوالی خود در این رقابت را تکرار کند.

گزارش زنده مستر المپیا ۲۰۲۳ بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، رقابت دسته اوپن یکی از 5 دسته مردان در مسابقات مستر المپیا 2023 است و رقابت این دسته در نوبت دوم روز نخست مسابقات آغاز خواهد شد.

دسته اوپن مستر المپیا اصلی ترین رقابت این مسابقات است و برنده این رقابت در کنار جایزه 400 هزار دلاری، برنده جام ساندو خواهد شد.

تا به امروز تنها 17 بدنساز موفق به قهرمانی در این رقابت شده‌اند که آخرین این گروه 17 نفره، هادی چوپان، بدنساز محبوب ایرانی است.

رقابت دسته اوپن مستر المپیا هیچ گونه محدودیتی ندارد و بدنسازان با وزن آزاد و با اتکا بر شیپ، کات، کاندیشن و سایز وارد رقابت با یکدیگر می‌شوند.

هادی چوپان سال گذشته به قهرمانی در این رقابت رسید و درک لانسفورد قهرمان پیشین دسته 212 پوند، پدیده این رقابت بود و در جایگاه دوم قرار گرفت. نیک واکر قهرمان پیشین آرنولد کلاسیک سال گذشته در این رقابت سوم شد و امسال به دلیل مصدومیت در مسابقات حضور نخواهد داشت. برندون کوری قهرمان مستر المپیا 2019  و نفر چهارم سال گذشته دیگر بدنساز حاضر در این رقابت خواهد بود و بیگ رامی قهرمان دو دوره المپیا و نفر پنجم سال گذشته از حضور در این رقابت انصراف داده است.

ثبت نام و مراسم مقدماتی دسته اوپن برگزار شده و 17 بدنساز در رقابت دسته اوپن مستر المپیا 2023 حضور خواهند داشت. 


زمان برگزاری رقابت دسته اوپن مستر المپیا 2023

زمان مسابقه هادی چوپان و دسته اوپن مستر المپیا 2023 با توجه به تاریخ و ساعات اعلام شده برای مسابقات به شرح زیر است:

13 آبان - از ساعت 1:30 بامداد به وقت تهران: دسته اوپن - پیش داوری
14 آبان - از ساعت 2:30 بامداد به وقت تهران: دسته اوپن - فینال


مدعیان قهرمانی دسته اوپن مستر المپیا 2023

هادی چوپان

گرگ ایرانی با توپ پر راهی اورلاندو شده است. ماه‌ها سکوت و هر از چندگاهی انتشار ویدئویی از آپدیت‌های بدنی و تمرینات نهایت فعالیت وی در شبکه‌های اجتماعی در ماه‌های گذشته بوده با این حال هادی چوپان در تمام ماه‌های بعد از قهرمانی مشغول تمرین بوده است. او در کنفرانس خبری قبل از مستر المپیا 2023 نیز تاکید کرد که برخلاف بدنسازانی که در تمام طول فصل آماده سازی به دنبال ساخت ویدئو برای یوتیوب بوده‌اند، تنها روی تمرین و ساندوی دوم تمرکز داشته است.

بسیاری از چهره‌های سرشناس هادی چوپان را در هفته‌های اخیر نادیده گرفته‌اند اما او بی توجه به این موارد، در کنفرانس قبل از مستر المپیا 2023 مدعی شد که قهرمانی از آن خودش خواهد بود. هادی که در پست‌های اینستاگرامی اندک خود بارها به دستکاری تصاویر توسط برخی از بدنسازان کنایه زده بود در صحبت‌های خود کنایه‌های واضحی را نثار رقبایش کرد و با اعتماد به نفس بالا از برنامه خود برای قهرمانی گفت.

این بدنساز محبوب ایرانی در آخرین آپدیت بدنی خود که متعلق به حدود 50 روز پیش است کات و کاندیشنی فوق‌العاده داشته و پیشرفت بدنی وی نسبت به سال گذشته نیز کاملا مشخص است. او تا بدینجا بدن سال گذشته خود را شکست داده و اگر اتفاق عجیب و غریبی در مدت کوتاه باقی مانده تا مستر المپیا 2023 نیفتد، ساندوی دوم از آن هادی چوپان خواهد بود.

این پنجمین تجربه هادی چوپان در مستر المپیا است. نسخه سوپرکاندیشن 96 کیلویی او در مستر المپیا 2019 به سومی در این رقابت دست یافت و سال 2020 و در شرایطی که هادی به فاصله بسیار کوتاهی به استیج رسیده بود نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت، رقابتی که اگر هادی در پیش داوری امتیاز بهتری به دست می‌آورد می‌توانست بالاتر از برندون کوری و فیل هیث بزرگ نایب قهرمان آن رقابت شود.

هادی در سال 2021 نیز بعد از رامی و برندون در جایگاه سوم قرار گرفت و در مستر المپیا 2022 و در شرایطی که با تدبیر هنی رامبد و برای شکست دادن بیگ رامی تا حدودی از کاندنیشن استثنائی سال‌‌های قبل خود دور شده بود، به قهرمانی دست یافت.

حال اما خبری از بیگ رامی نیست و هادی برای قهرمانی نیاز به شکست دادن بدن سال قبل خود دارد و این رسم نانوشته اما مرسوم مستر المپیا است.

به طور قطع هادی چوپان کاندیشن‌ترین بدنساز روی استیج خواهد بود و مشاهده کات تا مغز استخوان، عضلاتی که به پختگی رسیده و فیبرهای استثنائی موضوع دور از انتظاری از این بدنساز ایرانی نیست. او قاطعانه اعلام کرده که به دنبال بردن هر 8 فیگور اصلی است، هر چند اگر واقع‌بینانه بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم بردن دو فیگور پشت از درک لانسفورد به آسانی میسر نخواهد شد اما در 6 فیگور بعدی سامسون داودا رقیب جدی او خواهد بود، بدنسازی که با تکیه بر سایز هیولایی خود به دنبال قهرمانی در این رقابت است.


درک لانسفورد

سال گذشته کسی انتظار درخشش ویژه درک لانسفورد در استیج المپیا را نداشت اما قهرمان پیشین دسته 212 پوند که با دعوت‌نامه ویژه راهی دسته اوپن شده بود، پدیده اصلی رقابت لاس وگاس بود و رقابت نزدیکی با هادی چوپان در پیش داوری داشت. درک با عضلات پشت خارق‌العاده خود شناخته می‌شود و از این حیث او با بزرگان تاریخ المپیا مقایسه می‌شود اما عضلات پشت تنها در دو فیگور برای او امتیاز ویژه خواهند داشت و این سوال مطرح است که او در 6 فیگور اصلی دیگر چه نمایشی خواهد داشت.

درک امسال پدیده نیست و همه از او انتظار قهرمانی دارند و همین موضوع می‌تواند کار را برای او سخت کند. درک لانسفورد هم تیمی هادی چوپان در ایووژن است و در هفته‌های اخیر تمرینات مشترک زیادی با گرگ ایرانی داشته و رفاقت صمیمانه‌ای با وی دارد و هر بار با احترام بسیار از قهرمان ایرانی مستر المپیا یاد می‌کند، با این حال این دو در استیج اورلاندو رقبای سرسختی برای هم خواهند بود.

لانسفورد چهره محبوب کارشناسان، پیشکسوتان و پادکست‌های بدنسازی آمریکایی است و بسیاری در آمریکا انتظار قهرمانی او را دارند اما روی استیج کسی با این میل و خواسته‌ها کاری ندارد. در واقع اگر عضلات پشت درک لانسفورد را از او بگیریم او مقابل بسیاری از بدنسازان استیج اورلاندو کار دشواری در پیش خواهد داشت. عضلات او در فیگور های جلو هنوز به پختگی نرسیده و کاندیشنینگ در این بخش از عضلات وی قابل مقایسه با هادی چوپان نیست. در فیگورهای جانب نیز این موضوع مشاهده می‌شود و با توجه به تمرکز دوباره هادی روی کاندینشنینگ استثنائی، درک لانسفورد کار بسیار دشواری برای سبقت از قهرمانی ایرانی در پیش خواهد داشت.

این بدنساز 30 ساله از سال 2017 در دسته 212 پوند مستر المپیا رقابت کرده و در پنجمین حضور خود در این رقابت در سال 2021 به قهرمانی رسیده و سال گذشته برای اولین بار رقابت در دسته اوپن را تجربه کرده است. لانسفورد قید حضور در آرنولد کلاسیک 2023 را زد و مدعی شد که تمام تمرکزش روی قهرمانی در مستر المپیا 2023 خواهد بود، با این حال این قهرمانی تنها در یک صورت ممکن است و آن عبور از یک گرگ درنده ایرانی در اورلاندو خواهد بود.


سامسون داودا

شیر نیجریه در سال 2017 در مسابقات آماتوری اورال شد و از سال 2018 در مسابقات حرفه‌ای حضور داشته است. بعد از ناکامی‌های متوالی در مسابقات مختلف، سامسون داودا در سال 2021 در پراگ و در رقابت با رافائل براندائوی برزیلی به قهرمانی رسید و برای اولین بار جواز مستر المپیا را به دست آورد، هر چند تنها یک هفته بعد مقابل این بدنساز برزیلی در رومانی مغلوب شد و در جایگاه دوم قرار گرفت. پیش از المپیا 2022، او در استیج‌های آرنولد کلاسیک و بوستون نیز حضور یافت و در هر دو رقابت به چهارمی رسید.

9 ماه بعد و در مستر المپیا، سامسون داودا دیگر شباهتی به نسخه بدنی قبلی خود نداشت و در لاس وگاس او همه را شگفت زده کرد. او در تاپ 6 المپیا 2022 حضور داشت و پیشرفت بدنی او فراتر از حد انتظار بود. سه ماه بعد از المپیا 2022، سامسون بار دیگر دنیای بدنسازی را شوکه کرد و با پیشرفتی شگفت انگیز موفق شد شد در آرنولد کلاسیک 2023، نیک واکری و بیگ رامی که در المپیا بالاتر از او قرار گرفت بودند را شکست دهد و قهرمان دومین مسابقه بزرگ بدنسازی سال شود.

سامسون در طول ماه‌های گذشته برای قهرمانی در مستر المپیا تلاش کرده و تحت هدایت میلوس سارسف برای کسب ساندو تمرینات خود را ادامه داده است. پیشرفت در عضلات پا و پشت سامسون داودا کاملا محسوس بوده و این بدنساز که در آف سیزن وزن 150 کیلوگرمی را هم تجربه کرده بود به طور قطع بزرگترین بدنساز استیج اورلاندو خواهد بود.

سامسون داودا تا چند هفته پیش خودش را شانس قهرمانی نمی‌دانست اما در این مدت هایپ رسانه‌ای شامل حال او شده و بسیاری از کارشناسان حوزه بدنسازی با نزدیک شدن به مستر المپیا او را شانس اول قهرمانی معرفی کرده‌اند. برای عبور از هادی چوپان سامسون نیاز به کاندیشنینگ بهتر و پختگی بیشتر در عضلات دارد و عبور از درک لانسفورد نیز با توجه به فاصله زیاد دو بدنساز در عضلات پشت کار آسانی نخواهد بود. قهرمانی برای سامسون داودا تا حدود زیادی دور از دسترس است، هر چند رسیدن به تاپ 3 مستر المپیا هم کار بزرگی از سوی این بدنساز خواهد بود.


برندون کوری

قهرمان مستر المپیا 2019 از سوی معدودی از کارشناسان حوزه بدنسازی شانس اول قهرمانی معرفی شده است. کینگ کمالی در این باره مدعی شده بود که برندون اگر با آمادگی صد در صد روی استیج برود به قهرمانی خواهد رسید. او تنها بدنساز این رقابت است که نه یک بار، بلکه سه بار موفق به شکست دادن هادی چوپان شده با این حال برندون سال گذشته افت واضحی داشت و مقابل هادی چوپان و دو بدنساز جوانتر ناکام ماند. البته او در سال 2017 در سن مارینو مقابل هادی چوپان ناکام مانده بود.

او با بهبود عضلات پا راهی اورلاندو شده و در تلاش برای تکرار کامبک در دسته اوپن به سبک جی کاتلر است. هر چند در 41 سالگی عبور از بدنسازان آماده‌ای چون هادی چوپان، درک لانسفورد و سامسون داودا به سادگی ممکن نخواهد بود. 

کوری از سال 2011 به تناوب در مستر المپیا حضور داشته و در سال 2019 به جز مستر المپیا، آرنولد کلاسیک را هم فتح کرده است.

در ساعات گذشته اخباری در رابطه با مسمومیت غذایی برندون کوری و انصراف وی از المپیا 2023 منتشر شد که در این باره همسر این بدنساز مدعی شده که تنها حالتی که برندون در این رقابت شرکت نخواهد کرد تشدید وخامت حال او است.


اندرو جکد

این بدنساز نیجریه‌ای‌الاصل که در حال حاضر تابعیت امارات را دریافت کرده از جمله بدنسازانی است که خیلی دیر وارد دنیای حرفه‌ای‌ها شده اما نشان داده که سن مانعی برای پیشرفت وی نیست. با قهرمانی در دو استیج تگزاس و آرنولد کلاسیک بریتانیا در سال 2022، اندرو جکد به عنوان یک پدیده راهی مستر المپیا 2022 شد و در شرایطی که حال عمومی وی چندان مساعد نبود در لاس وگاس در جایگاه هشتم قرار گرفت. سه ماه بعد او در آرنولد کلاسیک 2023 تنها پشت سر سامسون داودا و نیک واکر قرار گرفت.

در فصل جاری المپیا او با قهرمانی در تگزاس و در رقابت به هانتر لابرادا جواز حضور در مستر المپیا را به دست آورد و این بار در تلاش برای حضور در میان 5 نفر برتر المپیا خواهد بود، اتفاقی که در غیاب نیک واکر و بیگ رامی چندان دور از دسترس نخواهد بود.


هانتر لابرادا

پسر لی لابرادا در مستر المپیا 2021 در جایگاه چهارم قرار گرفت و بسیاری از او به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در مستر المپیا 2022 یاد می‌کردند. اما رقابت لاس وگاس برای او چندان خوب پیش نرفت و هانتر سال گذشته در جایگاه هفتم قرار گرفت. او در فصل انتخابی فاتح استیج تمپا شد و در تگزاس تنها مقابل اندرو جکد ناکام ماند. هانتر لابرادا نسبت به سال گذشته پکیج بدنی بهتری را آماده کرده و علی رغم سکوت نسبتا طولانی در شبکه‌های اجتماعی در هفته‌های اخیر، آماده است تا دنیای بدنسازی را در اورلاندو شگفت زده کند.

سایر مدعیان دسته اوپن مستر المپیا 2023

مایکل کریزو

غول اسلوواک سال گذشته دوازدهمی مستر المپیا در نخستین حضورش در این رقابت را تجربه کرد و امسال نیز هدف خود را حضور در میان 8 نفر برتر اعلام کرده است. با انصراف رامی و واکر، مایکل کریزو کار آسان‌تری برای رسیدن به هدف خود دارد اما آنچه رقابت برای او برای حضور در رده‌های ششم تا دهم را راحت‌تر کرده، غیبت بدنسازانی چون بهروز تابانی و ناتان دی آشا است، دو بدنسازی که مدعی بالقوه حضور در این بخش از رده بندی دسته اوپن بودند.

مایکل کریزو با بازوهای ابر انسانی خود شناخته می‌شود و در سال‌های آینده می‌تواند حتی مدعی قهرمانی در مستر المپیا باشد. کریزو سال‌ها قهرمان مسابقات مختلف IFBB بوده و از سال 2022 وارد دنیای حرفه‌ای‌ها شده و در این مدت در دو استیج انتخابی پراگ و امپرو کلاسیک حضور داشته و در هر دو به قهرمانی رسیده است. او بعد از مستر المپیا 2023، برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در پراگ آماده خواهد شد.


تونیو بارتون

این بدنساز آمریکایی به عنوان قهرمان نیویورک پرو راهی اورلاندو شده است. تونیو در سال 2021 در دسته 212 پوند مستر المپیا حضور داشت و دهم شد و سال گذشته در دسته اوپن در جایگاه شانزدهمی مشترک قرار گرفت. تونیو با شیپ بدنی زیبای خود شناخته می‌شود و از نظر کاندیشنینگ می‌تواند تنه به تنه بزرگان این استیج بزند. تونیو بارتون به احتمال فراوان یکی از پدیده‌های استیج اورلاندو خواهد بود و رسید به جمع 10 بدنساز برتر نیز پیشرفت بزرگی برای وی محسوب خواهد شد.


جاستین شایر

جاستین شایر در نخستین استیج حرفه‌ای خود در شیکاگو پرو جان دلاروزا و بلسینگ آوودیبو را شکست داد و برای اولین بار در مستر المپیا حضور خواهد داشت. او از آن دسته بدنسازانی که در ماه‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته اما اصلا بعید نیست که در نسختین حضور خود در المپیا بتواند چهره‌های سرشناس این استیج را به دردسر بیندازد. 


چارلز گریفین

چارلز گریفین آخرین بدنسازی بود که جواز حضور در دسته اوپن مستر المپیا 2023 را به دست آورد. او با عضله سینه پاره در استیج لژیون اسپورتس به قهرمانی رسید و حال در اندیشه عملکردی بهتر از سیزدهمی سال 2018 و چهاردهمی سال 2022 است. 


لیست اسامی تمامی بدنسازان دسته اوپن مستر المپیا 2023

در فصل انتخابی المپیا 2023، 19 بدنساز با قهرمانی در استیج‌های حرفه‌ای جواز حضور در مستر المپیا 2023 را کسب کردند و با اضافه شدن 5 نفر برتر سال گذشته که سهمیه مستقیم را در اختیار داشتند، لیست بدنسازان دسته اوپن استیج اورلاندو به حداکثر 24 نفر رسید. با این حال در هفته‌های اخیر 7 بدنساز به دلایل مختلف از لیست شرکت کنندگان خطر خوردند و مراسم چک این مسابقات با 17 بدنساز برگزار شد.

بر اساس لیست منتشر شده توسط آی اف بی بی پرو لیگ، این 17 بدنساز به ترتیب زیر شماره گذاری شده‌اند:

1- اندرو جکد
2- جاستین شایر
3- راس فلانیگان
4- حسن مصطفی
5- مایکل کریزو
6- فیل کلاهار
7- سامسون داودا
8- تونیو بارتون
9- ریگان گرایمز
10- آندریا پرستی
11- درک لانسفورد
12- رومن فریتز
13- چارلز گریفین
14- برندون کوری
15-هانتر لابرادا
16- تئو لژیه
17- هادی چوپان

گفتنی است در تمامی دسته‌ها، مدافعان عنوان قهرمانی در انتهای لیست قرار گرفته‌اند.

غایبان سرشناس دسته اوپن مستر المپیا 2023

در مقایسه با مستر المپیا 2022، دسته اوپن با 11 بدنساز کمتر برگزار خواهد شد. به جز ویلیام بوناک و رافائل براندائو دو بدنسازی که سال گذشته به ترتیب نهم و دهم شده بودند و امسال در مسابقات انتخابی حضور نداشتند، برت ویلکین نخستین بدنساز کوالیفای شده بود که از حضور در مستر المپیا 2023 انصراف داد. او به دلیل مشکلات مربوط به سلامتی از حضور در این رقابت انصراف داد.

بیگ رامی قهرمان دو دوره مستر المپیا که در یک سال گذشته درگیر آتروفی و سلول درمانی بوده دومین بدنساز انصرافی از رقابت اورلاندو بود. ایان والیر نیز که سال گذشته یازدهم شده بود و جواز امسال را در اختیار داشت از دنیای بدنسازی خداحافظی کرد و در ادامه نیز کمال القرنی به دلیل درگیری برادرش با بیماری سرطان قید استیج اورلاندو را زد. او در 52 سالگی برای اولین بار جواز دسته اوپن را به دست آورده بود.

در ادامه ناتان دی آشا قهرمان دو استیج انتخابی فصل 2023 به دلیل عدم صدور ویزا حضور در مستر المپیا 2023 را از دست داد و بهروز تابانی بدنساز شایسته ایرانی نیز به دلیل مشابه، برای دومین بار متوالی، موفق به حضور در بزرگترین رقابت بدنسازی سال نشد.

آخرین بدنساز انصرافی مستر المپیا 2023، نیک واکر نفر سوم سال گذشته و نایب قهرمان آرنولد کلاسیک 2023 بود. او به دلیل پارگی همسترینگ این رقابت را از دست داد.

قهرمانان ادوار گذشته دسته اوپن مستر المپیا

در 58 دوره گذشته تنها 17 بدنساز موفق به قهرمانی در مستر المپیا شده‌اند و تنها 11 بدنساز بیش از یک بار این عنوان را به خود اختصاص داده‌اند. رونی کلمن و لی هنی با 8 قهرمانی متوالی پرافتخارترین بدنسازان مستر المپیا هستند و آرنولد شوارتزنگر و فیل هیث با 7 قهرمانی بعد از این دو قرار دارند و دوریان یتس و جی کاتلر به ترتیب با 6 و 4 قهرمانی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

این در حالی است که بدنسازان صاحب‌نامی چون رابی رابینسون، ریچ گاسپاری، لی لابرادا، فلکس ویلر، کوین لورون، شان ری، ناصر السنباطی و کای گرین در طول دوران فعالیت خود در بدنسازی موفق به کسب قهرمانی در این رقابت نشده‌اند. 

کوین لورون : هادی چوپان قهرمانی را برای مردمش می‌خواهد، نه زرق و برق / او بچه ننه نیست و ذهنیتی در سطح بالا دارد

کوین لورون : هادی چوپان قهرمانی را برای مردمش می‌خواهد، نه زرق و برق / او بچه ننه نیست و ذهنیتی در سطح بالا دارد

بیشتر بخوانید
11 آبان 1402 | ساعت 21:37
بیشتر بخوانید
وضعیت مبهم برندون کوری | از مسمومیت غذایی تا حذف از لیست مستر المپیا 2023

وضعیت مبهم برندون کوری | از مسمومیت غذایی تا حذف از لیست مستر المپیا 2023

بیشتر بخوانید
12 آبان 1402 | ساعت 06:29
بیشتر بخوانید
غیبت غیر منتظره استفان ماتالا در مستر المپیا 2023 ؛ در جست‌وجوی گمشده‌ها!

غیبت غیر منتظره استفان ماتالا در مستر المپیا 2023 ؛ در جست‌وجوی گمشده‌ها!

بیشتر بخوانید
12 آبان 1402 | ساعت 06:10
بیشتر بخوانید
نظر برندون کوری درباره درس‌هایی که از هادی چوپان یاد گرفته؛ شکست در سن مارینو در مستر المپیا 2019 به کمکم آمد

نظر برندون کوری درباره درس‌هایی که از هادی چوپان یاد گرفته؛ شکست در سن مارینو در مستر المپیا 2019 به کمکم آمد

بیشتر بخوانید
12 آبان 1402 | ساعت 02:00
بیشتر بخوانید
مستر المپیا 2023 | کنفرانس خبری هادی چوپان ؛ طعنه های سنگین گرگ ایرانی

مستر المپیا 2023 | کنفرانس خبری هادی چوپان ؛ طعنه های سنگین گرگ ایرانی

بیشتر بخوانید
11 آبان 1402 | ساعت 21:21
بیشتر بخوانید
صحبت های کوین لورون درباره هادی چوپان

صحبت های کوین لورون درباره هادی چوپان

بیشتر ببینید
11 آبان 1402 | ساعت 16:51
بیشتر ببینید
صحبت های هادی چوپان پیش از مستر المپیا 2023 ؛ منتظر یک گرگ درنده باشید

صحبت های هادی چوپان پیش از مستر المپیا 2023 ؛ منتظر یک گرگ درنده باشید

بیشتر ببینید
11 آبان 1402 | ساعت 15:47
بیشتر ببینید
پیش درآمدی بر دسته 212 پوند مستر المپیا 2023 | قهرمان تکراری یا یک پدیده جدید؟

پیش درآمدی بر دسته 212 پوند مستر المپیا 2023 | قهرمان تکراری یا یک پدیده جدید؟

بیشتر بخوانید
11 آبان 1402 | ساعت 03:11
بیشتر بخوانید
نتایج مسابقات بدنسازی قهرمانی جهان اسپانیا 2023

نتایج مسابقات بدنسازی قهرمانی جهان اسپانیا 2023

بیشتر بخوانید
11 آبان 1402 | ساعت 02:11
بیشتر بخوانید
میتینگ دسته اوپن مستر المپیا 2023 برگزار شد + تصاویر

میتینگ دسته اوپن مستر المپیا 2023 برگزار شد + تصاویر

بیشتر بخوانید
11 آبان 1402 | ساعت 13:30
بیشتر بخوانید
نظر جی کاتلر در مورد کریس بامستد در آستانه مستر المپیا 2023؛ او یک شگفتی ژنتیکی است

نظر جی کاتلر در مورد کریس بامستد در آستانه مستر المپیا 2023؛ او یک شگفتی ژنتیکی است

بیشتر بخوانید
11 آبان 1402 | ساعت 01:08
بیشتر بخوانید
محمد نوروزی و حسرت بزرگ حضور در مسابقات جهانی؛ پیام دلگرم کننده هادی چوپان به بدنساز ایرانی

محمد نوروزی و حسرت بزرگ حضور در مسابقات جهانی؛ پیام دلگرم کننده هادی چوپان به بدنساز ایرانی

بیشتر بخوانید
10 آبان 1402 | ساعت 12:58
بیشتر بخوانید
این استعفا جدی است؛ ساکت الهامی قصد کوتاه آمدن ندارد

این استعفا جدی است؛ ساکت الهامی قصد کوتاه آمدن ندارد

بیشتر بخوانید
09 آبان 1402 | ساعت 15:42
بیشتر بخوانید
دلداری هادی چوپان به نیک واکر ؛ مطمئنم قوی‌تر از قبل برمی‌گردی برادر عزیزم

دلداری هادی چوپان به نیک واکر ؛ مطمئنم قوی‌تر از قبل برمی‌گردی برادر عزیزم

بیشتر بخوانید
10 آبان 1402 | ساعت 11:17
بیشتر بخوانید
پیش درآمدی بر دسته فیزیک مستر المپیا 2023 | جدال جذاب 4 مدعی

پیش درآمدی بر دسته فیزیک مستر المپیا 2023 | جدال جذاب 4 مدعی

بیشتر بخوانید
10 آبان 1402 | ساعت 02:55
بیشتر بخوانید
روز شمار مستر المپیا 2023 | لحظه به لحظه با آخرین اخبار مستر المپیا

روز شمار مستر المپیا 2023 | لحظه به لحظه با آخرین اخبار مستر المپیا

بیشتر بخوانید
04 آبان 1402 | ساعت 17:54
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...