توصیه‌های نامتعارف لی هنی؛ نگرش رایجی که اسطوره بدنسازی آن را زیر سوال برد!

لی هنی قهرمان 8 دوره مستر المپیا در گفت‌وگویی به بدنسازان توصیه کرد ضمن پرهیز از تکرارهای آهسته، روی تکرارهای کنترل شده تمرکز کنند.
کدخبر (210196) 29 تیر 1402 | ساعت 10:42
0 218
لی هنی قهرمان 8 دوره مستر المپیا در گفت‌وگویی به بدنسازان توصیه کرد ضمن پرهیز از تکرارهای آهسته، روی تکرارهای کنترل شده تمرکز کنند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، بسیاری از افراد در بدنسازی، به تکرارهای آهسته حرکات پایبند هستند تا از حداکثر درگیری عضلات و افزایش هیپرتروفی اطمینان حاصل کنند. با این حال لی هنی قهرمان هشت دوره مستر المپیا، دیدگاه جدیدی را در اینباره ارائه کرده که این نگرش قدیمی و رایج را به چالش می‌کشد.


صفحه بدنسازی سرخ‌نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید:

https://www.instagram.com/sorkhnews_gym


این اسطوره بدنسازی اخیرا با بیان جمله‌ای که شاید برای خیلی‌ها غیر متعارف به نظر برسد، خبرساز شده است. بدنسازان نسل جدید اغلب به  صحبت‌های لی هنی توجه ویژه‌ای دارند و توصیه‌های این بدنساز پیشکسوت را در اولویت خود قرار می‌دهند. با این حال رویکرد او نسبت به انجام آهسته حرکات، ممکن است نسبت به سایر افراد متمایز باشد. به عبارتی لی هنی هرگز در دوران فعالیت حرفه‌ای خود، به سراغ تکرارهای آهسته حرکات نرفته است.

توصیه‌های نامتعارف لی هنی؛ نگرش رایجی که اسطوره بدنسازی آن را زیر سوال برد!پرهیز لی هنی از تکرارهای آهسته

در ویدئویی که توسط صفحه محبوب اینستاگرامی مجله فلکس به اشتراک گذاشته شده، لی هنی عنوان کرد که هرگز تکرارهای آهسته را در دوران حرفه‌ای خود انجام نداده است. دیدگاه هنی یک مفهوم قدیمی را به چالش کشیده و ادعا می‌کند که تکرارهای آهسته می‌تواند منجر به آسیب یا پارگی عضلات شود. او در این ویدئو می‌گوید:
همیشه حرکات آهسته باعث آسیب دیدگی افراد یا پارگی عضلات می‌شود.
در عین حال او بر اهمیت کنترل وزنه‌ها در طول تمرین برای جلوگیری از آسیب و مهار قدرت مکانیک طبیعی بدن تاکید کرد. لی هنی معتقد است که کنترل وزن در مرحله اکسنتریک، خطر آسیب دیدگی را کاهش و اثر بخشی کلی تمرین را افزایش می‌دهد. لی هنی ایده انجام تکرارهای آهسته را با حرکات غیرطبیعی مقایسه کرد و اظهار داشت که معمولا حرکات بدن در طول فعالیت‌های روزمره آهسته نیست. به همین دلیل وقتی برخلاف رفتار طبیعی بدن و مکانیک آن اقدامی انجام دهید، اتفاق بدی رخ می‌دهد.

توصیه لی هنی ؛ روی تکرارهای کنترل شده تمرکز کنید

لی هنی به جای تکیه بر تکرارهای آهسته، بر تمرکز بر تکرارهای کنترل شده و حفظ فرم مناسب در طول تمرین تاکید دارد. با انجام این کار، بدنسازان می توانند در هنگام شکستن فیبرهای عضلانی به شیوه‌ای کنترل شده و ایمن، نیرو اعمال کنند و رشد عضلانی را تهییج و خطر آسیب را به حداقل برسانند.
توصیه‌های هنی بر اهمیت یافتن تعادل بین تلاش و کنترل در یک برنامه تمرینی بدنسازی دلالت دارد. تاکید بیش از حد بر مرحله اکسنتریک با تکرارهای آهسته ممکن است منجر به آسیب شود اما سرعت به خرج دادن بدون کنترل در تمرینات می‌تواند منجر به رشد عضلانی نامطلوب شود. اگرچه به طور کلی توصیه‌های غیرمتعارف لی هنی، اعتقاد دیرینه به تکرارهای آهسته حرکات را به چالش می‌کشد اما هشت عنوان قهرمانی او در مستر المپیا مطمئنا تا حد زیادی به فرضیه جدید او اعتبار می‌بخشد. آخرین خبرها از ورزش بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...