جت لی و مشکلات ورود به صنعت سینما؛ وقتی سن کم مانع پیشرفت بازیگر افسانه‌ای چینی بود!

جت لی ستاره سرشناس چینی دنیای فیلم‌های رزمی از مشکلات خود برای ورود به سینما گفته است.
کدخبر (224777) | 11 شهریور 1402 | ساعت 10:04
0 188
جت لی و مشکلات ورود به صنعت سینما؛ وقتی سن کم مانع پیشرفت بازیگر افسانه‌ای چینی بود!
جت لی ستاره سرشناس چینی دنیای فیلم‌های رزمی از مشکلات خود برای ورود به سینما گفته است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، هر بار که موضوع کونگ فو مطرح می‌شود، همیشه صحبت درباره فیلم‌های بروس لی و جکی چان است. با این حال، جت لی هم در زادگاهش چین محبوبیت زیادی دارد. سال‌ها جت لی به عنوان یکی از محبوب‌ترین نمادهای هنرهای رزمی در جهان شناخته می‌شد. او که بومی پکن است پس از معرفی به استاد مشهور ووشو، وو بین، در سن هشت سالگی تمرینات خود را آغاز کرد. لی در 18 سالگی ووشوی رقابتی را کنار گذاشت و بعداً به عنوان بازیگر در چین به موفقیت‌های بزرگی دست یافت. اولین بازی او در سال 1982، در فیلم معبد شائولین، تحسین زیادی را برای او در چین به همراه داشت و در نتیجه فیلم چانگ هسین ین، فوراً در شرق آسیا مشهور شد. اما جت لی که به خاطر حرکات نفس‌گیر و سریع‌اش شهرت دارد، قبل از تبدیل شدن به هنرپیشه و رزمی‌کار افسانه‌ای امروز، با چالش‌های زیادی روبرو شد.

جت لی و مشکلات ورود به صنعت سینما؛ وقتی سن کم مانع پیشرفت بازیگر افسانه‌ای چینی بود!به جت لی به دلیل سن کم نقش نمی‌دادند

برای کسانی که در کودکی فیلم‌های کونگ فوی چینی ندیده‌اند، باید بگوییم که جت لی بازیگری با رزومه استثنایی است. بروس لی، رزمی کار افسانه‌ای، در سال 1973 به طور مرموزی درگذشت و چین، ایالات متحده و بقیه عاشقان سینما را شوکه کرد. سال بعد، یک تهیه کننده با جت لی (که در آن زمان فقط 11 سال داشت) و در حال اجرای نمایش کونگ فو در هنگ کنگ بود، درباره ادامه راه بروس لی صحبت کرد. لی که انگلیسی‌اش در آن زمان چندان هم خوب نبود، در مصاحبه‌ای با «TalkAsia» (از طریق CNN)، درباره این برخورد صحبت کرده است:
وقتی تهیه‌کننده با من صحبت کرد گفت «سلام کوچولو، وقتی بزرگ شدی، می‌خواهی ستاره اکشن شوی؟» من گفتم: «باشه، چرا که نه!» بعد از آن زمان، هر سال تهیه‌کننده پیش من می‌آمد تا من را نگاه کند. می‌گفت: «خب، تو هنوز پسر بچه‌ای، نمی‌توانی فیلم بازی کنی. می‌خواهم برای تو صبر کنم.
این هنرمند 60 ساله، احترام زیادی برای بروس لی قائل بود، اما نمی‌دانست که امکان دارد روزی نام او با نام رزمی‌کار تحسین شده هنگ کنگی-آمریکایی مرتبط شود.
یادم هست که او را بسیار با استعداد می‌دانستم، یک بازیگر و رزمی‌کار بسیار با استعداد.
جت لی و مشکلات ورود به صنعت سینما؛ وقتی سن کم مانع پیشرفت بازیگر افسانه‌ای چینی بود!جت لی با وجود استعداد غیرقابل انکارش، همیشه با مانعی تکراری مواجه می‌شد. او گفته:
اما من نمی‌دانستم چطور فیلم بازی کنم، نمی‌دانستم چطور به بازیگر تبدیل شوم، آنقدر عمیق فکر نمی‌کردم. فقط 11 سالم بود.
لی 17 ساله بود که کارگردان تصمیم گرفت که او برای اولین نقش اصلیش در یک فیلم سینمایی آماده است. بنابراین، او برای بازی در فیلم معبد شائولین، انتخاب شد. این اولین فیلم از سری فیلم‌هایی بود که او را در چین به شهرت رساند.

جت لی با وجود مشکلات، بازیگری را از سر گرفت

جت لی سال‌ها یکی از محبوب‌ترین مشاهیر هنرهای رزمی در جهان بود. با این حال، این بازیگر در سال‌های اخیر تا حد زیادی این صنعت را ترک کرده تا سلامت خود را در اولویت قرار دهد. لی در سال 1998 با فیلم «Lethal Weapon 4» به فیلم‌های پرفروش هالیوود آمد. بعدها او فیلم‌هایی مثل «رومئو باید بمیرد»، «The One» ، «بوسه اژدها» و هر سه قسمت از مجموعه «بی مصرف‌ها» را کارگردانی کرد. در حالی که حرفه بازیگری‌اش به تدریج کمرنگ می‌شد، او مجبور شد بازی در یک نقش کوچک اما مهم را در فیلم پرفروشی در سال 2020 بپذیرد. در سال 2013 لی گفت که پرکاری تیروئید دارد و با وجود اینکه سالم است و ادعاهایی مبنی بر اینکه این بیماری روی حرفه‌اش تأثیر گذاشته را رد کرده، در چندین سال گذشته در فیلم‌های زیادی ظاهر نشده است. جت لی و مشکلات ورود به صنعت سینما؛ وقتی سن کم مانع پیشرفت بازیگر افسانه‌ای چینی بود!به گزارش Yahoo، جت لی در مصاحبه‌ای گفته که دخترش جادا لی 20 ساله، او را متقاعد کرده تا برای فیلم مولان اعلام آمادگی کند.
وقتی دختر کوچکترم، جادا لی، درباره مولان شنید، از من پرسید که آیا میتواند سه سوال از من بپرسد. گفتم «باشه.» برای اولین سوال، او پرسید که آیا از ترویج فرهنگ چینی در جهان احساس غرور می‌کنم؟ او گفت: "این مسئولیت توست." گفتم: بله، من دوست دارم فرهنگ چینی را با جهان به اشتراک بگذارم.
در سوال دوم دخترش از او پرسید که آیا به پول نیاز دارد؟ که معلوم شد سئوال انحرافی‌است. اما دخترش اصرار کرد و از او پرسید:
می‌توانی بخاطر من در فیلم شرکت کنی؟
او موافقت کرد و گفت:
به این خاطر تصمیم گرفتم در فیلم باشم.
درام اکشن فانتزی آمریکایی مولان (2020) به خاطر انیمیشن، داستان، شخصیت‌ها و موسیقی‌اش، امتیاز بالایی را از سوی مخاطبان و منتقدان دریافت کرد. آخرین اخبار چهره ها

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...