دو ماه تا مستر المپیا ؛ 60 روز تعیین کننده برای غول‌های دسته اوپن

در فاصله دو ماه مانده به مستر المپیا 2023، غول‌های دسته اوپن سخت در تلاش هستند تا با کامل‌ترین نسخه بدنی خود در استیج اورلاندو حاضر شوند.
کدخبر (226919) | 14 شهریور 1402 | ساعت 17:06
0 1987
دو ماه تا مستر المپیا ؛ 60 روز تعیین کننده برای غول‌های دسته اوپن
در فاصله دو ماه مانده به مستر المپیا 2023، غول‌های دسته اوپن سخت در تلاش هستند تا با کامل‌ترین نسخه بدنی خود در استیج اورلاندو حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، برای ما دوست‌داران بدنسازی گویی زمان از حرکت باز ایستاده و در نقطه مقابل برای مدعیان کسب ساندو، زمین سریع‌تر به دور خود می‌گردد. در روزهای باقی مانده تا آغاز رقابت، توجه به ریزترین جزئیات نقش انکار ناپذیری در تعیین قهرمان مستر المپیا دارد. این روزها بازار تحلیل استیج اورلاندو در فضای مجازی رونق گرفته و رسانه‌های کوچک بزرگ، تخصصی و غیرتخصصی به بحث و بررسی و پیش بینی فاتح بزرگ این رقابت می‌پردازند. گمانه‌زنی‌هایی که تا روز آغاز مستر المپیا 2023 ادامه خواهد یافت.

رقابتی که محدود به استیج نیست

در عصر تکنولوژی، به جز آمادگی ورزشکاران در روز موعود، عوامل بسیاری در تعیین قهرمان یک رقابت تاثیرگذارند. رسانه‌های ارتباط جمعی از دیرباز نقش تعیین کننده‌ای در پیشبرد اهداف، بولد کردن یک ورزشکار و یا تخریب و تنزل جایگاه او دارند. با پیشرفت وسایل ارتباط جمعی امروزه بخشی از این مانور رسانه‌ای بر دوش خود ورزشکار، مدیر رسانه‌ای و تیم پشتیبان او است و هر تیم استراتژی متفاوتی برای حصول موفقیت و پیروزی برمی‌گزیند. رسانه‌ها از هادی چوپان، درک لانسفورد و سامسون داودا به عنوان سه ضلع قهرمانی در استیج پیش رو نام برده‌اند و نیک واکر هم با پشتکاری مثال زدنی و خودباوری کم نظیر به تلاش برای اضافه کردن خود به این جمع و جلب نظر رسانه‌ها ادامه می‌دهد.

صفحه بدنسازی سرخ نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید: https://www.instagram.com/sorkhnews_gym


درک لانسفورد و رویکردی که بعد از انتقادات تغییر کرد

حدفاصل مستر المپیا پارسال تا امسال شاهد این بودیم که بدنسازان استراتژی متفاوتی برای مانور رسانه‌ای خود داشته‌اند که این موضوع برای هر بدنسازی در این مدت دستخوش تغییرات شده است. برای مثال درک لانسفورد در چند ماه اول استارت تمریناتش برای استیج اورلاندو در سکوت خبری کار خود را دنبال می‌کرد و به تدریج و در حالی که هجمه‌ها علیه وی به دلیل عدم حضور در آرنولد کلاسیک 2023 زیاد شده بود، استراتژی متفاوتی را در دستور کار قرار داد و شاهد تمرینات مشترک وی با رونی کلمن و حمایت پادشاه بدنسازی از او در چند نوبت بوده‌ایم. دو ماه تا مستر المپیا ؛ 60 روز تعیین کننده برای غول‌های دسته اوپن 05در ادامه نیز درک لانسفورد آپدیت‌های بدنی منظمی از خود به اشتراک گذاشته، آپدیت‌هایی که باید اقرار کرد که چشم‌گیر بوده و نظر بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کرده تا جایی که در دنیای رسانه، بسیاری معتقدند که درک می‌تواند مستر المپیای بعدی باشد.

سامسون داودا، میلوس سارسف و فعالیت‌هایی که توقف ندارند!

در سمت مقابل، سامسون داودا را داریم که نام او بعد از حضور درخشان در مستر المپیا 2022 و قهرمانی در آرنولد کلاسیک 2023 بیشتر بر سر زبان‌ها افتاد. او در ادامه فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی و ارائه آپدیت‌های بدنی منظم و هفتگی، حضور در چند استیج برای فیگور گیری افتخاری و همچنین حضور فعال مربی میلوس سارسف در پادکست‌های مختلف یوتیوبی به بولد کردن این بدنساز کمک شایانی کرده است. دو ماه تا مستر المپیا ؛ 60 روز تعیین کننده برای غول‌های دسته اوپن 06البته باید در نظر داشت که سامسون داودا در واقع پیشرفت چشمگیر و قابل توجهی داشته است و در آف سیزن وزن خود را به حدود 150 کیلوگرم رسانده است و در حال حاضر به دنبال برطرف کردن نقاط ضعف خود است.

هادی چوپان و الگو گرفتن از دوریان یتس

بالاتر از همه این بدنسازان، قهرمان ارزشمند ایرانی، هادی چوپان قرار دارد. استراتژی رسانه‌ای هادی چوپان در طول ماه‌های اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده است. بعد از قهرمانی در مستر المپیا 2022، هادی چوپان فعالیت چندانی در شبکه‌های اجتماعی نداشت. وی همچنین یک جراحی سنگین فک را در این مدت پشت سر گذاشت. پیشتر تیم بدنسازی سرخ نیوز به اهمیت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرده بود و به نظر می‌رسد تذکر برخی رسانه‌ها به هادی و البته شخص هنی رامبد باعث شده که در طول ماه‌های گذشته هادی را در بعد رسانه‌ای بسیار فعال‌تر ببینیم.

تمرین شگفت‌انگیز هادی چوپان کمتر از 70 روز تا ساندوی دوم؛ دراپ ست تی بار 200 کیلویی گرگ ایرانیدر فاصله حدود 100 روز مانده به مستر المپیا، استراتژی هادی چوپان بار دیگر تغییر کرد و در 40 روز اخیر گذشته با وجود فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی و به اشتراک گذاشتن ویدئوهایی از تمرینات خود، آپدیت بدنی جدیدی از خود منتشر نکرده است و همواره او را در حال تمرین با لباس و با عضلات کاملا پوشیده دیده‌ایم.

وضعیتی که ما را به یاد دوریان یتس قهرمان افسانه‌ای دهه 90 میلادی می‌اندازد. در آن روزها دوریان یتس حتی مقابل دوربین خبرنگاران نیز برهنه نمی‌شد. او در مصاحبه‌ای اخیرا فاش کرده که حتی زمانی که در باشگاه شخصی خود و به دور از حضور دوربین‌ها مشغول تمرین بوده با یک پیراهن آبی که خودش آن را تاردیس؟نامیده بود مقابل تمرین‌دهنده‌های خود و هم‌باشگاهی‌هایش ظاهر می‌شده.

دو ماه تا مستر المپیا ؛ 60 روز تعیین کننده برای غول‌های دسته اوپن 06یتس دلیل اتخاذ این تاکتیک هوشمندانه را چنین بیان کرده:
پوشیده ظاهر شدن مقابل دوربین عکاسان و حتی هم‌باشگاهی‌ها برای او چندین فایده داشته است. اول آنکه رقبا از نقاط ضعف و قوت من آگاه نمی‌شدند و نمی‌توانستند خودشان را با من قیاس کنند. با عدم آگاهی از وضعیت بدنی من نمی‌توانستد ضعف خود را جبران کنند. این موضوع همچنین باعث می‌شد ابعاد فیزیکی من کوچک‌تر به نظر آید و من دست کم گرفته شوم. دلیل دیگر این موضوع این بود که تمام مدعیان مستر المپیا در باشگاه، شهر و کشور خودشان بهترین هستند و در واقع لخت شدن مقابل دیگران باعث می‌شود تعاریف بیش از حدی از بدنساز را شاهد باشیم، موضوعی که آن بدنساز، بدنساز دیگری را قابل مقایسه با خود نبیند و این موضوع عطش و میل به پیشرفت را می‌کشد!
به نظر می‌رسد هادی چوپان نیز این روزها این تاکتیک هوشمندانه را پیش گرفته و در خلاف جهت سایر مدعیان در حال حرکت است. عدم انتشار آپدیت بدنی از سوی هادی چوپان باعث کنجکاوی و سردرگمی رسانه‌ها شده، هر چند در تمریناتی که از هادی می‌بینیم حتی از زیر لباس هم می‌توانیم متوجه آمادگی بدنی و شیپ بدنی بی‌نظیر او می‌شویم. به نظر می‌رسد هادی چوپان امسال نیز کمی افزایش وزن و حجم داشته و در رابطه با شیپ و کاندیشن و که همواره زبانزد خاص و عام بوده اهیچ ایرادی به او وارد نیست. نظر شما چیست؟ کدام بدنساز را نزدیک‌ترین گزینه به قهرمانی می‌دانید؟ آخرین اخبار ورزش بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...