سرطان، کابوس بدنساز زنی که آرنولد شوارتزنگر را روی شانه اش بلند کرد!

لیزا لیون، اسطوره بدنسازی بانوان که برخی او را آرنولد شوارتزنگر بانوان می نامند، این روزها اوضاع سختی را سپری می کند.
کدخبر (227318) | 16 شهریور 1402 | ساعت 18:51
0 646
سرطان، کابوس بدنساز زنی که آرنولد شوارتزنگر را روی شانه اش بلند کرد!
لیزا لیون، اسطوره بدنسازی بانوان که برخی او را آرنولد شوارتزنگر بانوان می نامند، این روزها اوضاع سختی را سپری می کند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، محبوبیت بدنسازی در دهه 1970 با ظهور قهرمانانی مانند آرنولد شوارتزنگر شروع به افزایش کرد. رکوردی که آرنولد در کسب قهرمانی‌های متوالی بر جای گذاشت و ارتباط جذاب او با هالیوود باعث شد تا بسیاری به این ورزش توجه کنند و بدنسازی بیش از گذشته مقبولیت پیدا کند. بلوط اتریشی بسیاری از افسانه‌های مربوط به این ورزش را از بین برد و تلاش بدنسازانی مانند آرنولد باعث آغاز دوران جدیدی در بدنسازی زنان شد. در تمام دهه‌ها پس از درخشش آرنولد روی صحنه مسابقات، بدنسازی زنان به تکامل خود ادامه داد اما موقفیت هیچ یک از بدنسازان زن بدون حضور پیشگامانی چون لیزا لیون امکان‌پذیر نبود.

لیزا لیون، آرنولد بدنسازی بانوان

لیزا لیون، مدل و بدنساز اولین زنی بود که در سال 1979 قهرمانی مسابقات بدنسازی حرفه‌ای زنان IFBB را به دست آورد. با این حال این بدنساز که استانداردهای جدیدی را برای بخش زنان تعریف کرده بود، این روزها در شرایط بدی قرار دارد و روزهای سختی را پشت سرمی‌گذارد. سرطان، کابوس بدنساز زنی که آرنولد شوارتزنگر را روی شانه اش بلند کرد!

روزهای سخت لیزا لیون، غول سابق بدنسازی بانوان

اوایل این هفته، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه لیون در نبرد بحرانی با سرطان در بیمارستان بستری شده است. این بدنساز 70 ساله با سرطان پانکراس دست و پنجه نرم می‌کند. با این حال او در حال گذراندن روزهای سختی است و ممکن است نتواند مقابل این شرایط سخت دوام بیاورد. لیزا لیون یکی از پیشگامان دنیای بدنسازی و تناسب اندام بود. یکی از بدنسازانی بود که به عنوان یک مدل روی مجلات مختلف ورزشی و طراحی فیگور گرفت. در دهه 80 میلادی او بیشتر به عنوان یک مدل فعالیت کرد و به شهرت بیشتری رسید. او توانست به شکل قابل توجهی بدنسازی را در میان زنان ترویج دهد و باعث توسعه این ورزش شد.

صفحه بدنسازی سرخ نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید: https://www.instagram.com/sorkhnews_gym


آرنولد شوارتزنگر روی شانه های لیزا لیون

لیزا لیون پس از قهرمان در اولین مسابقه بدنسازی IFBB زنان، برای یک برنامه عکسبرداری با آرنولد شوارتزنگر همکاری کرد. این دو نفر چند عکس نمادین گرفتند و او در همین جلسه عکاسی توانست قهرمان هفت دوره مستر المپیا را تحت تاثیر قرار داد. در یکی از عکس‌ها لیون با وجود اینکه تنها حدود 50 کیلوگرم وزن داشت، شوارتزنگر را روی شانه‌های خود بلند کرد. سرطان، کابوس بدنساز زنی که آرنولد شوارتزنگر را روی شانه اش بلند کرد! پس از آن بازیگر ترمیناتور یکی از بزرگترین طرفداران لیون شد.
او بهترین است. من او را دوست دارم.
گفته می‌شود این زن بدنساز الهام بخش کتاب‌های مصور فرانک میلر نیز بوده است.

لیزا لیون الهام بخش شخصیت الکترا در مارول

فرانک میلر اسطوره دنیای کتاب‌های مصور و رمان‌های تصویری است. بسیاری از فیلم‌های لایو اکشن و انیمیشن از آثار او اقتباس کرده‌اند. بتمن؛ خیزش شوالیه تاریکی، دردویل، شهر گناه و ... بخشی از این کتاب‌ها بوده است. در حالی که میلر به صراحت این شایعه را تایید نکرده است، طرفداران کتاب‌های مصور معتقدند که لیزا لیون الهام بخش نقش الکترا بوده است. این کاراکتر در فیلم دردیول معرفی شد و درست فیلم زمانی ساخته شد که لیون به محبوبیت زیادی رسیده بود. آخرین اخبار بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...