گفت‌وگوی جذاب سوپر ژنتیک بدنسازی ایران؛ سامان الفتی : هادی چوپان 4 بار دیگر قهرمان مستر المپیا خواهد شد!

کدخبر (193912) 23 خرداد 1402 | ساعت 12:27
1 4108
سامان الفتی که در جامعه پرورش اندام ایران با لقب سوپر ژنتیک بدنسازی شناخته می‌شود در یک گفت‌وگوی مفصل در رابطه با مسائل مختلفی صحبت کرده است.

گزارش زنده مستر المپیا ۲۰۲۳ بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، سامان الفتی یکی از جذاب‌ترین چهره‌های بدنسازی ایران است. این بدنساز اهل کرمانشاه اغلب در دسته فیزیک کلاسیک فعالیت داشته و چند قهرمانی کشوری و بین‌المللی در کارنامه وی قابل مشاهده است. او کارت حرفه‌ای خود را در سال 2019 دریافت کرده و در تلاش است تا با قهرمانی در مسابقات بین‌المللی حرفه‌‎ای مجوز حضور در مستر المپیا را کسب کند. سامان الفتی در گفت‌وگویی که با کانال یوتیوبی «Aflexfitness» داشته در رابطه با موضوعات مختلفی صحبت کرده است. «سوپر ژنتیک بدنسازی ایران» در این گفت‌وگوی مفصل، ضمن تشریح فعالیت‌های خودش به قهرمانی هادی چوپان در مستر المپیا واکنش نشان داده و از شانس قهرمانی وی در استیج اورلاندو گفته است. وی همچنین نظر خود در مورد نتایج احتمالی مستر المپیا 2023 را به زبان آورده و از دیگر بدنسازان ایرانی که توانایی رقابت در صحنه‌های بین‌المللی را دارند نیز صحبت کرده است. سامان الفتی همچنین با اشاره به اینکه همچنان به دلیل مسائل مرتبط با سربازی مشکل خروج از کشور دارد، به تشریح برنامه‌های آتی خود پرداخته است.

گفت‌وگوی جذاب سوپر ژنتیک بدنسازی ایران؛ سامان الفتی : هادی چوپان 4 بار دیگر قهرمان مستر المپیا خواهد شد!

سامان الفتی : وقتی هادی قهرمان شد فقط اشک می‌ریختم

سامان الفتی از احساسات خود بعد از قهرمانی هادی چوپان در مستر المپیا 2023 گفته و مدعی شده که مانند یک هوادار پیگیر موفقیت‌های این بدنساز برجسته ایرانی است:

من در جایگاهی نیستم که حتی در مورد هادی چوپان حرف بزنم، فقط می توانم خبردار بایستم و بگویم که یک هوادار هستم و افتخار می‌کنم. زمانی که هادی قهرمان مستر المپیا شد در مسیر کرمانشاه به تهران بودم و به قدری درگیر لایو این مسابقه بودم به هیچ وجه متوجه گذر زمان نشدم. پس از قهرمانی هادی تنها اشک می‌ریختم و نمی‌توانستم صحبت کنم. هادی یک انرژی خوب به همه مردم ایران تزریق کرد. شما فکر کنید آیا فوتبال ایران می تواند قهرمان جام جهانی شود؟ غیر ممکن است، اما هادی در عرصه‌ای دیگر غیرممکن را ممکن کرد و در جام جهانی بدنسازی که همان مستر المپیاست قهرمان شد.

پیش بینی سامان الفتی از مستر المپیا 2023

سامان الفتی در ادامه این گفت‌وگو درباره قهرمانی مجدد هادی چوپان در مستر المپیا صحبت کرده و او را شانس اصلی قهرمانی در مستر المپیا 2023 معرفی کرده است. این بدنسازی ایرانی در این باره گفته:

به نظرم هادی تا چهار سال دیگر هم قهرمان مسترالمپیا خواهد بود، حس می کنم او پتانسیل و توان بردن پنج ساندو را دارد، اما امیدوارم بیش از این برای ما افتخار کسب کند. به نظرم هادی چوپان، درک لانسفورد، سامسون داودا و نیک واکر 4 نفر برتر مستر المپیا 2023 خواهند بود و اگر بیگ رامی در این مسابقات شرکت کند نفر پنجم خواهد بود و در غیر این صورت برندون کوری نفر پنجم خواهد بود. اندرو جکد در پنج نفر برتر قرار نمی گیرد، چون قد بسیار بلندی دارد و بدن وی پر نیست.

الفتی درباره رقابت هادی چوپان و درک لانسفورد گفته:
برخی عنوان می‌کنند که درک رقیب اصلی هادی است و می‌تواند با او رقابت کند، اما من معتقدم که اختلاف زیادی بین این دو وجود دارد و هادی بسیار کامل‌تر است. من در حدی نیستم که نظر کارشناسی بدهم، اما به نظرم بالاتنه و پایین تنه درک لانسفورد متناسب نیست. پایین تنه درک به صورت ژنتیکی کوتاه تر از بالاتنه اوست و این نوعی ناهنجاری است.

بدنسازان ایرانی دارای پتانسیل در سطح رقابت های جهانی

سامان الفتی در رابطه با بدنسازان حرفه‌ای ایرانی که توانایی حضور در رقابت‌های بین المللی را دارند صحبت کرده و از چند بدنساز نام برده است. او معتقد است که در دسته فیزیک کلاسیک و 212 پوند بدنسازان ایرانی حرف زیادی برای گفتن دارند و می‌توانند در استیج‌های جهانی خودنمایی کنند. الفتی در این باره گفته:

به نظرم ما در دو دسته فیزیک کلاسیک و ۲۱۲ پوند بدنسازان مستعد زیادی داریم که می توانند در مسابقات حرفه ای حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند و به مستر المپیا راه پیدا کنند. بین بدنسازان دسته فیزیک کلاسیک می‌توانم به «وحید بادپی» اشاره کنم که بدن زیبا و متفاوتی دارد، او سال قبل هم پشت سد ویزا ماند، اما تا ۳ هفته دیگر در مسابقات حرفه ای پرتغال شرکت می‌کند و می تواند نتایج خوبی بگیرد.

سامان الفتی در ادامه گفته:

«علی شمس قمر» دیگر ورزشکاری در این دسته هستند که از چگالی و کات عضلانی خوبی بهره مند هستند. و همچنین می توانم از «علی فولادوند» نام ببرم که ایشان نیز بدن زیبایی دارند. در دسته ۲۱۲ پوند ما «ایمان رضایی» را داریم که پیشرفت فوق العاده ای داشته است و می تواند افتخار آفرین شود. ایمان در دو سال گذشته افزایش سایز محسوسی داشته و در عین حال کات‌تر شده است. عضلات او کاملا فیبر شده و تا دو ماه دیگر به روی استیج می رود. همچنین می توانیم به آقای «مرتضی مشایخ» بدنساز خوش استایل دسته ۲۱۲ پوند اشاره کنیم و البته آقای «جعفر غفارنژاد» هم بدنساز خوبی هستند. «بابک ارزشمند» بدنسازی است که بارها به او گفته ام وارد دسته ۲۱۲ پوند شود. او ژنتیک خاص و بسیار خوبی دارد و می تواند در این دسته موفق شود، چون شیپ زیبایی دارد.

گفت‌وگوی جذاب سوپر ژنتیک بدنسازی ایران؛ سامان الفتی : هادی چوپان 4 بار دیگر قهرمان مستر المپیا خواهد شد!برنامه های آتی سامان الفتی

این بدنساز دسته فیزیک کلاسیک در ادامه برنامه‌های آینده خود را تشریح کرده و در این باره توضیحاتی داده است. او با اشاره به مشکل خروج از کشور خود گفته از سال آینده در مسابقات جهانی حاضر خواهد شد. سامان الفتی در این باره اشاره کرده است:

چون محدودیت وزنی دارم و به بدنم آسیب وارد می‌شود احتمالا در مسابقات تیم ملی و داخلی شرکت نخواهم کرد. در استیج باید با وزن 82 کیلوگرم حاضر شوم در حالی که وزنم خارج از فصل بین 90 تا 94 کیلوگرم است. الان تنها محدودیتی که دارم موضوع سربازی است و بعد از یک سال می‌توانم در مسابقات خارج از کشور حاضر شوم.

او بعد از پشت سر گذاشتن دوران سربازی خود می‌تواند در مسابقات جهانی حاضر شوند و با کسب قهرمانی در این مسابقات، مجوز حضور در مستر المپیا را کسب کند. سامان الفتی در سال 2019 کارت حرفه‌ای خود را دریافت کرده و مشکلی از این بابت نخواهد داشت. او در ادامه گفته:

قصد مهاجرت دارم اما نه به صورت دائم. نیاز دارم در سال چند ماه خارج از کشور باشم و تمریناتم را پیگیری کنم. در حال حاضر زیر نظر برادرانم (کیوان و پیمان الفتی) تمرین می‌کنم و مهدی حاتمی بدنساز کرمانشاهی هم خیلی به من کمک کرده است. برای بالا بردن سطح خودم و رقابت در سطح جهانی نیاز به مربی خارجی دارم و در این باره اقداماتی را آغاز کرده‌ام.

ویدیو: وکیوم فوق العاده سامان الفتی

سامان الفتی همچنین در بخشی از این گفت‌وگو ضمن قدردانی از «آبتین شکرابی»، از احتمال همکاری خود با این بدنساز ایرانی ساکن آمریکا خبر داده است.

آبتین شکرابی در یکی دو سال اخیر کمک زیادی به من کرده است. او فردی خوش قلب است و به شدت هوای بدنسازان ایرانی را دارد. باید واقعیت را بپذیریم، بدنسازان ایرانی وقتی به سطوح بالاتر می‌رسند برخوردی توام با غرور دارند و شاهد آن افتادگی سابق نیستیم ولی آبتین با اینکه خارج از ایران زندگی می‌کند و موفقیت‌هایی را در حوزه خودش کسب کرده، همواره هوای بدنسازان ایرانی را داشته است. در حال حاضر با آبتین شکرابی صحبت می‌کنم و او کمکم می‌کند. ممکن است با آبتین تمریناتم را ادامه بدهم یا از طریق وی با یک مربی دیگر کار کنم.

آخرین خبرها از ورزش بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
باریکلا سامان الفتی....جوان سختکوش و قهرمان ایرانی.احسنت....دولت باید قدر امثال شما و هادی چوپان ها را بداند.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...