فکت هایی از ستارگان UFC 291؛ هر آنچه از جاستین گیجی، داستین پویریر، الکس پریرا و دیگران می خواهید!

کدخبر (212598) | 04 مرداد 1402 | ساعت 16:21
0 195
فکت هایی از ستارگان UFC 291؛ هر آنچه از جاستین گیجی، داستین پویریر، الکس پریرا و دیگران می خواهید!
از مبارزه داستین پویریر مقابل جاستین گیجی تا مبارزات فرعی دیگر؛ لحظات هیجان انگیز UFC 291 را از دست ندهید!

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، UFC روز شنبه هفته آینده برای سومین بار در تاریخ این پروموشن با برگزاری رویداد پرستاره و هیجان‌انگیز UFC 291 به سالت لیک سیتی باز می‌گردد.

مبارزات هیجان انگیز UFC 291 : پلک نزنید!

رویداد اصلی شاهد معرفی مجدد عنوان قهرمان «BMF» از میان قهرمانان موقت دسته سبک وزن UFC یعنی داستین پویریر با رکورد 29-7 ام ام ای، 21-6 UFC و جاستین گیجی با رکورد 24-4 ام ام ای، 7-4 UFC خواهد بود. این دو مبارز قرار است برای دومین بار مقابل هم قرار بگیرند. در اولین مبارزه در سال 2018 پویریر موفق شد با TKO در راند چهارم برنده شود. علاوه بر رویارویی مورد انتظار این دو مبارز پرطرفدار، تعداد دیگری از مبارزان برجسته برای سایر مبارزات این شب در نظر گرفته شده‌اند.

داستین پویریر در UFC 291

پویریر در بیست و دومین حضور خود در رینگ هشت ضلعی، عنوان قهرمانی UFC را به دست آورد. او سومین قهرمان موقت یا بلامنازع تاریخ پروموشن پس از چارلز اولیویرا (28) و مایکل بیسپینگ (26) محسوب می‌شود. پویریر با 21 پیروزی پس از جیم میلر (25)، آندری آرلوسکی (23)، دونالد سرونه (23) و دمیان مایا (22) و اولیویرا (22) در رده ششم تاریخ UFC قرار دارد. پویریر از زمانی که در آوریل 2015 به بخش سبک وزن UFC منتقل شد، 13 برد و 3 شکست را ثبت کرده است. او در واقع در چهارمین مبارزه تکرار دوران حرفه‌ای خود شرکت می‌کند. فکت هایی از ستارگان UFC 291؛ هر آنچه از جاستین گیجی، داستین پویریر، الکس پریرا و دیگران می خواهید! هشت پیروزی پویریر با ناک اوت در رقابت‌های دسته سبک وزن UFC، او را در کنار درو دوبر قرار می‌دهد. پویریر تنها مبارز سبک وزن در تاریخ UFC است که 150 ضربه یا بیشتر را در سه مبارزه جداگانه وارد کرده است. پویریر یکی از پنج مبارزی است که در تاریخ UFC موفق به کسب دو یا چند پیروزی با چوک D’Arce شده است. تونی فرگوسن، خمزات چیمایف، جولیان اروسا و ویسنته لوکه نیز این شاهکار را انجام داده‌اند. پویریر یکی از هفت مبارز تاریخ UFC است که بیش از 13 بار پاداش شب مبارزه دریافت کرده است.

جاستین گیجی در UFC 291

گیجی تنها مبارز تاریخ ام ام ای است که در UFC و WSOF عناوین کسب کرده است. او همچنین تنها مبارز در تاریخ UFC است که در هر یک از سه حضور تبلیغاتی اول خود 100 ضربه مهم یا بیشتر به ثبت رسانده است. گیجی در رقابت‌های دسته سبک وزن در هر دقیقه 7.38 ضربه قابل توجه را وارد کرده که پس از فرانک کاماچو (8.91) دومین رکورد برتر در تاریخ است. او 60.2 درصد از اهداف مهم برای ضربه زدن در مسابقات سبک وزن UFC را به دست آورده و در این زمینه با اسلام ماخاچف برابری می‌کند. گیجی تنها مبارز در تاریخ UFC است که در هر هفت بازی اولش خود یک جایزه شب مبارزه کسب کرده است. گیجی در یازده رقابت خود در UFC جایزه شب مبارزه دریافت کرده است. از سال 2017 یازده جایزه گیجی در شب مبارزه UFC، بیشتر از هر مبارز دیگری در پروموشن است.

یان بلاهوویچ در UFC 291

یان بلاهوویچ با رکورد 29-9-1 در ام ام ای و 12-6-1 در UFC، هفتمین مبارز تاریخ است که 20 مبارزه در دسته سبک وزن UFC داشته است. بلاهوویچ یکی از دو قهرمان لهستان در تاریخ UFC است. پیش از او یوانا یدریزچک در این ورزش فعالیت داشت. مبارزه بلاهوویچ در مقابل ماگومدوف آنکالایف یکی از 5 مبارزه رقابت قهرمانی تاریخ است که به تساوی انجامیده است. این اتفاق در UFC 282 رخ داد. این مبارز لهستانی یکی از چهار مبارز سبک وزن در تاریخ UFC است که با یک ضربه بدنی ناک اوت شده است. او این شاهکار را در UFC Fight Night 53 به انجام رساند.

الکس پریرا در UFC 291

الکس پریرا رکورد 7-2 در ام ام ای و 4-1 UFC را در اختیار دارد. قهرمان سابق دسته میان وزن UFC، حالا به بخش سبک وزن نقل مکان کرده است. پریرا یکی از 12 قهرمان بلامنازع دسته میان وزن تاریخ UFC است. پریرا قبل از اینکه قهرمان UFC شود هشت مبارزه در ام ام ای داشته که پس از چهار مبارزه براک لزنر، کمترین تعداد مبارزه در تاریخ مدرن این ورزش است. فکت هایی از ستارگان UFC 291؛ هر آنچه از جاستین گیجی، داستین پویریر، الکس پریرا و دیگران می خواهید!

استفن تامپسون در مقابل میشل پریرا در UFC 291

استفن تامپسون با رکورد 17-6-1 در ام ام ای و 12-6-1 در UFC، تاکنون 10 ناک داون در دسته ولترویت داشته که او را پس از تیاگو آلوز (13)، جیک النبرگر (11) و مت براون (11) در رده چهارم ترین‌ها در تاریخ این پروموشن قرار می‌دهد. هشت پاداش شب مبارزه تامپسون برای مبارزات دسته ولترویت UFC، او را به همراه ویسنته لوکه پس از کریس لیتل (10) و براون (9) قرار داده است. 5 برد متوالی پریرا در دسته ولترویت، به عنوان طولانی‌ترین روند پیروزی یک مبارز فعال این دسته محسوب می‌شود.

تونی فرگوسن در مقابل بابی گرین در UFC 291

تونی فرگوسن رکورد 25-8 در ام ام ای و 15-6 در UFC را در اختیار دارد. 5 شکست متوالی باعث شده تا طولانی‌ترین روند عدم دستیابی به پیروزی را به خود اختصاص دهد. در واقع او از سال 2019 ماقبل هیچ رقیبی پیروز نشده است. فرگوسن پس از یک مبارزه در دسته میان وزن به دسته سبک وزن بازگشت. 10 پیروزی فرگوسن در رقابت‌های دسته سبک وزن UFC، وی را پس از میلر (15)، اولیویرا (14) و جو لاوزون (13) در رده چهارم بیشترین بردهای این دسته قرار داده است. سه پیروزی فرگوسن با D'Arce-choke در مسابقات UFC او را در رده دوم پس از لوکه با 4 برد از این روش قرار داده است. فرگوسن یکی از پنج مبارزی در تاریخ UFC است که با چوک مثلثی در مبارزه عنوان قهرمانی پیروز شده است. او این کار را در برابر کوین لی درUFC  216 انجام داد. بابی گرین با رکورد 29-14-1 در ام ام ای و 10-9-1 UFC، از فوریه 2022 هیچ بردی کسب نکرده است. گرین 1500 ضربه قابل توجه در مسابقات سبک وزن UFC به ثبت رسانده که بیشترین ضربه در تاریخ همه بخش‌هاست. آخرین اخبار هنرهای رزمی ترکیبی (MMA)

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...