قوی‌ترین جلو بازو زن‌های تاریخ؛ غول‌هایی که با یک دست رکورد می‌زدند!

کدخبر (197819) | 02 تیر 1402 | ساعت 17:34
0 1749
قوی‌ترین جلو بازو زن‌های تاریخ؛ غول‌هایی که با یک دست رکورد می‌زدند!
بدنسازان برای افزایش حجم عضلانی و قدرت عضلات دو سر بازو، تمرین جلو باز با هالتر را پیگیری می‌کنند.

گزارش زنده مستر المپیا ۲۰۲۳ بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

به گزارش سرخ نیوز، داگ هپبورن، قهرمان فوق سنگین وزنه برداری جهان در سال 1953 می‌گوید:

به نظر من بهترین تمرین انفرادی برای افزایش حجم عضلانی و قدرت عضلات دو سر بازو، جلو باز با هالتر است.

هپبورن توصیه می‌کند تمرین عضلات دوسر بازو را سه روز در هفته باید انجام داد. در واقع پیشنهاد او این است که هر دو روز یکبار می‌توان تمرین عضله دو سر را در برنامه داشت چراکه گروه کوچکی از عضلات است. تمرینات توصیه شده او شامل انجام ست‌های محدود با 3 تا 5 بار تکرار با وزنه‌های سنگین است. به سختی می‌توان اظهارات و پیشنهاد برنامه تمرینی هپبورن را به چالش کشید زیرا او بازوهایی به اندازه تنه درخت داشت و در سال 1959 توانسته بود وزنه 116 کیلوگرمی را با یک دست بلند کند:

در 20 می 1959 من توانستم با شرایط خوبی وزنه 116 کیلوگرمی را بلند کنم. این کار در یک مسابقه در ونکوور در حضور مقامات AAU انجام شد.

حرکت جلو بازو با هالتر یک تمرین ابتدایی است که توسط بسیاری از ورزشکاران افسانه‌ای مانند رگ پارک و داگ هپبورن توصیه شده است. این تمرین هنوز هم طرفداران زیادی دارد و بسیاری از ورزشکاران آن را انجام می‌دهند. با این حال احتمالا تقاوت این تمرین از گذشته تا به حال به نحوه انجام آن بازمی‌گردد. به عنوان مثال به دلایل نامعلوم دیگر از هالتر مستقیم استفاده نمی شود. در حال حاضر در مسابقات رسمی از Ez-Bar استفاده می شود که به نظر لیفت را کمی آسان تر می‌کند چراکه دیگر فشار زیادی به مچ وارد نمی‌شود.

اگر امروز قصد شرکت در مسابقه جلو بازو با هالتر پیوسته را دارید، قوانین آن به شرح زیر است:

  • قسمت بالایی پشت و باسن باید در طول حرکت کامل هالتر در تماس با دیوار باشد.
  • در حین لیفت، شخص می‌تواند پاهای خود را نزدیک یا پهن نگه دارد.
  • در هنگام بلند کردن هالتر، پاشنه باید 30 سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد.
  • سر، بازوها، مچ‌ها و آرنج‌ها می‌توانند به اندازه‌ای که می‌خواهید حرکت کنند تا زمانی که پشت و باسن در مقابل دیوار باقی بماند.

قوی‌ترین جلو بازو زن‌ های تاریخ

در ادامه لیستی از قوی‌ترین جلو بازو زن‌های تاریخ صرف نظر از کلاس وزنی ورزشکاران و نوع هالتری که آنها استفاده کرده‌اند، آورده شده است. رکوردهای رسمی و غیر رسمی فارغ از نوع هالتر و روش آن در نظر گرفته شده است برخی از رکوردهای ذکر شده ممکن است به طور رسمی در مسابقه ثبت نشده باشند اما در عوض از طریق رسانه‌های مکتوب مانند مقالات مجلات، کتاب‌ها و غیره ثبت شده یا در سالن ورزشی اجرا شده و در یوتیوب آپلود شده‌اند. این لیست ممکن است 100 درصد دقیق نباشد بنابراین ممکن است اشتباهاتی در مورد نوع یا مقدار وزنه‌ها وجود داشته باشد.

تابلوی راهنمای جلو بازو با هالتر پیوسته

  1. داگ هپبورن - 116 کیلوگرم - هالتر مستقیم - (1959)
  2. نظامی تاگیف - 114 کیلوگرم - میله S شکل - (2022)
  3. لروی واکر - 114 کیلوگرم - میله S شکل (دستگیره نزدیک) - (2021)
  4. دنیس سیپلنکوف - 113 کیلوگرم - Ez Bar - (2015)
  5. لوتر راجرز - 107 کیلوگرم - هالتر مستقیم - (1960)
  6. لری ویلز - 105 کیلوگرم - Ez Bar - (2020)
  7. بروس رندال - 103.6 کیلوگرم - هالتر مستقیم - (1954)
  8. سی تی فلچر - 102 کیلوگرم - Ez-Bar - (1992)
  9. هرمان گورنر - 100.2 کیلوگرم - هالتر مستقیم (1932)
  10. هافتور بیورنسون - 83 کیلوگرم - Ez Bar - (2020)

* تعدادی دیگر از وزنه‌برداران خارج از لیست 10 نفر برتر عبارتند از:

  • گوریلا کوری وست - 82 کیلوگرم - Ez-Bar - (2019)
  • موریس جونز - 80 کیلوگرم - هالتر مستقیم (1941)

آیا داگ هپبورن هنوز هم پادشاه سنگین‌ترین هالترزن‌های جهان است؟

در واقع پس از لیفتی که داگ هپبورن در سال 1959 انجام داد، دیگر رشدی در وزنه‌های ایجاد نشده است. در عوض رکورد جهانی فعلی کمتر است! لیفت هپبورن با وجود اینکه در حضور مقامات AAU انجام شده بود به عنوان یک رکورد رسمی شناخته نشد؟ در اینجا یک ویدیوی عالی از هپبورن در سن بسیار بالاتر در حدود 71 سالگی در سال 1997 وجود دارد که رکوردهای قدرتی را برای گروه سنی خود انجام می‌دهد.

اگر به ویدیو دقت کرده و تکنیک او را دریافته باشید، متوجه می‌شوید که از هالتر پیوسته استفاده نمی‌کند. در شروع لیفت وزنه او کمی به بدنش پیچ و تاب می‌دهد. بنابراین اگر این دقیقاً همان تکنیکی است که هپبورن همیشه در طول وزنه زدن خود از آن استفاده می‌کرده است، وزن 116 کیلوگرمی او را نمی‌توانیم رکورد جهانی بنامیم. هپبورن با یک فرم خوب بلند می‌شود و نشان می‌دهد این وزنه‌ها آنچنان سخت هم نبودند.باید به این نکته اذعان داشن که به احتمال زیاد رکوردهای قابل توجه امروزی با کمک داروها به دست آمده است. در حالی که داگ هپبورن همیشه ادعا کرده است که طبیعی است و از هیچ دارویی استفاده نکرده است.

ردیابی سوابق در طول تاریخ بسیار چالش برانگیز است زیرا قوانین و تجهیزات مورد استفاده در حال تغییر هستند. اگر مقامات می خواهند این مسابقات "Strict Curl" را راه اندازی کنند، چرا رکوردهایی در مورد تجهیزات مورد استفاده ایجاد نمی‌کنند؟ به عنوان مثال با استفاده از یک هالتر پیوسته، می‌توان یک رکورد دقیق از لیفت کردن داشته باشید، یک رکورد با هالتر میله‌ای، Ez-Bell و غیره داشته باشید. این کار منطقی‌تر خواهد بود.

برترین هالتر زن‌های جلو سینه

  1. دنیس سیپلنکوف – 170 کیلوگرم - Ez Bar - (سال:؟) - برای 2 تکرار انجام شد!
  2. بیل کازمایر - 143 کیلوگرم - هالتر مستقیم: ? - (1985) - برای 12 یا 15 تکرار انجام شد!
  3. لوان شاگیناشویلی - 142 کیلوگرم - Ez Bar - (سال: ?) - برای 3 تکرار انجام شد!
  4. مگنوس ساموئلسون - 140 کیلوگرم - هالتر مستقیم - (سال:؟) - برای 4 تکرار انجام شد!
  5. چاک لوش - 140 کیلوگرم - هالتر مستقیم - (سال: ?)
  6. داگ هپبورن - 136 کیلوگرم - هالتر مستقیم - (1959)
  7. کریل ساریچف 132.5 کیلوگرم - Ez Bar - (2015) - برای 6 تکرار انجام شد!
  8. کریاکوس گریزلی – 120 کیلوگرم (264 پوند) - Ez Bar - (2021) - برای 14 تکرار انجام شد!
  9. لئونیداس آرکونا - 120 کیلوگرم (264 پوند) - Ez Bar - (2019)

بیل کازمایر

در مورد بیل کازمایر، قهرمان سه دوره قوی‌ترین مرد جهان، قهرمان پاورلیفتر جهان و اسطوره قدرت تمام دوران این شایعه وجود دارد که او در سال در سال 1985 برای 200 کیلوگرم تقلب کرده است. همچنین گزارش شده است که او در لیفت 143 کیلوگرم برای 12 یا 15 تکرار تقلب کرده است. با این حالبدون عکس‌ها یا فیلم‌های ویدئویی یا شاهدان عینی، این به اصطلاح سوابق باید در حد شایعه باقی بمانند. حالا می‌توانید تصور کنید که کار دنیس سیپلنکوف چقدر عجیب است چراکه بیل کازمایر تنها موفق شده وزنه 140 کیلوگرمی را آن هم دو بار به معنای واقعی بلند کند. کاز بازوی بسیاری قدرتمندی داشت اما بدون شواهد، چه کسی واقعاً می‌داند که او چه می‌توانست انجام دهد. به نظر می‌رسید او هیچ وقت نتوانست وزنه 200 کیلوگرمی را بلند کند.

مانفرد هوبرل

مانفرد بزرگترین بازوهای جهان را در دهه 90 با اندازه 55 سانتیمتری در اختیار داشت. در سال 1994، مانفرد کتابی با عنوان "10 دقیقه تا بازوهای بزرگ" را نوشت که در آن زمان نحوه تمرین بازوهای خود را برای بزرگ کردن آنها توضیح داد.

در کتابش او ادعا کرده که می‌تواند 200 کیلوگرم وزنه را بلند کند اما یک نویسنده بدنساز به نام استیو نیس ادعای مانفرد را به چالش کشیده و برای اثبات آن حاضر شده به مانفرد 5000 دلار بپردازد. برخی منابع می‌گویند مبلغ واقعی 10 هزار دلار بوده است. در مصاحبه‌ای در سال 2012 با وایکینگ استرانگ، از مانفرد پرسیده شد که بازوهای او در دهه 1990 چقدر قوی بودند؛ زمانی که بازوهای 64 سانتیمتری داشت! پاسخ مانفرد این بود:

"من نزدیک به 200 کیلوگرم وزنه زدم و مشغول تمرین برای انجام شرطی بودم که با یک مجله بدنسازی برای بلند کردن وزنه 200 کیلوگرمی بر سر مبلغ 5 هزار دلار بسته بودم.

مشخص نیست که نیس در چه سالی مانفرد را به چالش کشید تا ثابت کند که او می‌تواند وزنه‌ای 200 کیلوگرمی را لاند کند اما اگر مانفرد چالش نیس را قبول می‌کرد، ممکن است به دلیل پاره شدن عضله دو سر خود در سال 1997، دیگر برای همیشه ورزش را کنار می‌گذاشت.

مگنوس ساموئلسون

او که در سال 1998 قهرمان قوی‌ترین مردان جهان شد، به عنوان دارنده یکی از قوی‌ترین بزوها در جهان شناخته می‌شود. او که ویدیوهای تمرینی «بازوهای تمرینی جهان» را منتشر کرده، توانسته هالتر جلو سینه را با وزنه 140 کیلوگرمی با 4 بار تکرار انجام دهد. او در مصاحبه‌ای در سال 2010 نحوه تمرینات دو سر بازوی مگنونس ساموئلسون به شرح زیر ارائه شد:

این برنامه تمرینی روتینی است که به مدت 20 سال برای تمرین جلو بازو از آن استفاده شده است. وزنه با هالتر 60 کیلوگرمی با 15 بار تکرار، وزنه با هالتر 80 کیلوگرمی با 15 بار تکرار، وزنه با هالتر 100 کیلوگرمی با 15 بار تکرار و اگر شرایط خوبی داشتید از اول روند را انجام دهید.
برای اینکه تکرارها سخت‌تر شوند و کار در حین بلند کردن هالتر اثربخش‌تر باشد، او پیشنهاد کرده که میله هالتر را تا حد ممکن به سمت نوک انگشتان خود در طول تکرارها حرکت داده و قبل از اینکه آن را به سمت دست خود برگردانید، مچ‌ها را حلقه کنید و سپس حرکت را ادامه دهید. اگر به این فکر کردید که آیا مگنوس تا به حال عضله دوسر خود را پاره کرده است یا خیر... پاسخ مثبت است و هر دوی آنها! در اینجا چند لیفت قوی‌تر وجود دارد ...

اسطوره مچ اندازی حرفه‌ای لوان شاگیناشویلی، وزنه 142 کیلوگرمی Ez-Bar را با 3 تکرار بلند کرده است. مرد قدرتمند یونانی، کریاکوس کاپاکولاکیس، معروف به گریزلی، به صورت آنلاین، با 14 بار تکرار وزنه 120 کیلوگرم را لیفت کرده است. کریل ساریچف در سال 2015 با 6 تکرار با استفاده از Ez وزنه 132.5 کیلوگرمی را بلند کرده است. البته در مورد حرکات تکراری او شک و شبهه‌ای وجود دارد و به نظر می‌رسد بدنش کمی نوسان دارد.

آخرین خبرها از ورزش بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...