آرنولد شوارتزنگر و مصرف پروتئین؛ می‌ توانید کمبود کیفیت را با افزایش کمیت جبران کنید

اسطوره بدنسازی یعنی آرنولد شوارتزنگر همچنان و در سن 76 سالگی نیز توجه خود به تغذیه و رژیم غذایی را حفظ کرده است. شوارتزنگر در صحبت‌ های اخیر خود به بحث درباره مصرف پروتئین و منابع مختلف برای این ماده مغذی پرداخته است.
کدخبر (216399) | 17 مرداد 1402 | ساعت 10:09
0 168
آرنولد شوارتزنگر و مصرف پروتئین؛ می‌ توانید کمبود کیفیت را با افزایش کمیت جبران کنید
اسطوره بدنسازی یعنی آرنولد شوارتزنگر همچنان و در سن 76 سالگی نیز توجه خود به تغذیه و رژیم غذایی را حفظ کرده است. شوارتزنگر در صحبت‌ های اخیر خود به بحث درباره مصرف پروتئین و منابع مختلف برای این ماده مغذی پرداخته است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، با توجه به نام و آوازه‌ی آرنولد شوارتزنگر باید گفت که طرفداران بدنسازی با دقت به گفته‌های اسطوره درباره رژیم غذایی توجه خواهند کرد. شوارتزنگر که سابقه هفت قهرمانی در مسابقات مستر المپیا را در کارنامه خود می‌بیند به هیچ وجه با ملزومات مصرف پروتئین در سطح اول بدنسازی بیگانه نیست. بلوط اتریشی در طی سال‌های اوج خود با قد بلند و کمر باریک و عضلات جلو بازو شگفت‌انگیز خود قهرمان بلامنازع دنیا بود.

ترویج سبک زندگی سالم بپردازد توسط آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر می‌گوید که رژیم غذایی‌اش در دوران بازنشستگی تغییرات گسترده‌ای را به خود دیده است. شوارتزنگر در سال 2022 اعلام کرده بود که در طی پنج سال گذشته هشتاد درصد از منابع تغذیه‌ایش را محصولات گیاهی تشکیل داده بودند. این بدنساز اتریشی در طی سال‌های اخیر با مشکلات کلسترول دست و پنجه نرم کرده است و مجبور شده که به رژیم غذایی گیاهی پناه ببرد. آرنولد اعتراف می‌کند که پروتئین‌های جانوری از حیث میزان آمینو اسید غنی‌تر هستند اما با این حال معتقد است که رژیم گیاهی باعث شده است که بدنی سالم‌تر برای خود بسازد. آرنولد شوارتزنگر معمولا از حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی بهره می‌برد تا به ترویج سبک زندگی سالم بپردازد. آرنولد اخیرا رژیم غذایی خود را با طرفدارانش به اشتراک گذاشته بود و گفته بود که علی‌رغم مشغله‌های فراوان سعی می‌کند همیشه به این رژیم غذایی پایبند بماند. این اسطوره بدنسازی این‌بار به بحث درباره منابع دریافت پروتئین و رابطه‌ی کمیت و کیفیت در این خصوص پرداخته است.

توصیه‌های آرنولد شوارتزنگر در خصوص مصرف پروتئین؛ می‌توانید کمبود کیفیت را با افزایش کمیت جبران کنیدنظرات آرنولد شوارتزنگر درباره مصرف پروتئین

دارنده هفت عنوان قهرمانی مستر المپیا می‌گوید که شما اگر به میزان کافی پروتئین مصرف کنید دیگر کیفیت منبع تغذیه‌ای چندان اهمیتی نخواهد داشت:
بحث‌ها پیرامون اهمیت پروتئین بیشتر بر افزایش سرعت و کارایی در پروسه‌های گوارشی، میزان جذب مواد مغذی و میزان آمینو اسید معطوف است. اما به‌نظرم تمام اینها ما را از موضوع اصلی دور نگه می‌دارند. تحقیقات جدید حاکی از اینند که اگر شما به میزان کافی پروتئین مصرف کنید دیگر کیفیت منابع تغذیه‌ای آنقدرها هم که تصور می‌کنید مهم نخواهد بود. بسیاری از افراد گمان می‌کنند که مصرف پروتئین زودجذب که به‌راحتی نیز در سیستم گوارش هضم گردد برای رشد عضلات ضروری است. اما سوال اساسی‌تری در این خصوص وجود دارد: آیا اگر میزان زیادی پروتئین مصرف کنید دیگر لازم نیست که نگران کیفیت پروتئین‌های مصرفی خود باشید؟

صفحه بدنسازی سرخ نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید: https://www.instagram.com/sorkhnews_gym


با این حال آرنولد شوارتزنگر می‌گوید برای آنهایی که می‌خواهند میزان کمی پروتئین مصرف کنند بدون شک کیفیت پروتئین و سرعت بیشتر جذب آن در درجه اول اهمیت قرار خواهد داشت:
تحقیقات جدید نشان می‌دهند که میزان پروتئین مصرفی شما میزان مهم بودن کیفیت آن را تعیین خواهد کرد. به عبارت دیگر اگر بنا دارید که پروتئین کمتری مصرف کنید باید بر روی مصرف پروتئین‌های باکیفیت‌تر فوکوس کنید. اما اگر ترجیح می‌دهید که در رژیم غذایی خود میزان زیادی از پروتئین را به مصرف برسانید دیگر لازم نیست خیلی نگران سرعت هضم و جذب آنها باشید.
او در ادامه گفته:
پروتئین حاوی آمینو اسید است که یک ماده ضروری برای ساخت سلول‌ها و عضلات انسان به‌شمار می‌رود. و شما باید میزان ضروری آمینو اسید را در اختیار بدنتان قرار دهید، چون بدن قادر نیست خودش این ماده را بسازد. پروتئین‌های کم‌کیفیت‌تر میزان کمتری آمینو اسید دارند و بنابراین باید گفت که بعضی از منابع پروتئین واضحاً بهتر از سایر منابع هستند.
توصیه‌های آرنولد شوارتزنگر در خصوص مصرف پروتئین؛ می‌ توانید کمبود کیفیت را با افزایش کمیت جبران کنیدآرنولد شوارتزنگر می‌گوید که افراد اگر روزانه میزان بالایی از پروتئین را به مصرف برسانند مساله کمبود آمینو اسید در این پروتئین‌ها می‌تواند جبران شود:
بر اساس تحقیقات اگر شما روزانه میزان زیادی پروتئین مصرف کنید سرانجام کمیت بار کیفیت را بر دوش خواهد کشید و افزایش کمیت کمبود کیفیت را جبران خواهد کرد. به این شکل مساله‌ی کمبود آمینو اسید نیز جبران خواهد شد. در این صورت بدن شما موادی که برای ساخت عضلات به آنها نیاز دارد را دریافت خواهد نمود.
آرنولد شوارتزنگر تاکید کرده:
البته هنگام انتخاب یک منبع پروتئین ملاحظات دیگری نیز هست که باید در نظر بگیرید. میزان کالری دریافتی شما هم بسیار مهم است. اگر از منابع پروتئین کم‌‌کیفیت استفاده کنید میزان کالری بیشتر از حد نیازی در اختیار بدنتان قرار خواهد گرفت. این نیز به‌نوبه خود می‌تواند در کار یک بدنساز اختلال ایجاد کند.
قهرمان 7 دوره مستر المپیا در ادامه مدعی شده:
اگر نیاز به راهنمایی بیشتری دارید و می‌خواهید ماکروهای دریافتی خود را به‌طور دقیق اندازه بگیرید من با یک مثال راه را به شما نشان خواهم داد. فرض کنیم شما هشتاد کیلو وزن دارید. اگر بنا داشته باشید که فقط از منابع باکیفیت مثل گوشت گوساله، تخم مرغ، سویا و شیر استفاده کنید تنها با مصرف روزانه هشتاد گرم پروتئین می‌تواند به نتایج مطلوب خود دست یابید. اما اگر روزانه 180 گرم پروتئین مصرف می‌کنید می‌توانید از منابع کم‌کیفیت‌تر مثل بادام زمینی، گندم و لوبیا استفاده کنید.

توصیه‌های آرنولد شوارتزنگر در خصوص مصرف پروتئین؛ می‌ توانید کمبود کیفیت را با افزایش کمیت جبران کنیدآرنولد شوارتزنگر : مصرف پروتئین برای داشتن یک زندگی شاد ضروری است

آرنولد شوارتزنگر علاوه بر رژیم غذایی همچنان به تمرینات خود نیز متعهد است و علاوه بر این دیگران را نیز توصیه می‌کند که سالم و فیت باقی بمانند. آرنولد اخیرا به همراه برت کریشر و فورچون فیمستر یک برنامه تمرینی جدید را پشت سر گذاشته بود و حین تمرین توصیه‌هایی را نیز برای بهبود اثربخشی حرکات به مخاطبان خود ارائه داده بود. آرنولد شوارتزنگر معتقد است که مصرف پروتئین کافی برای داشتن یک زندگی شادتر و سالم‌تر و برخورداری از یک اندام فیت ضروری است. هرچند که آرنولد می‌گوید می‌توان در خصوص منابع پروتئین مصرفی کمی انعطاف به خرج داد. آخرین اخبار ورزش بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...