تاثیر نظریه کارل گوستاور یونگ بر زندگی دوریان یتس ؛ پشت پرده لقب «سایه» چیست؟

دوریان یتس، قهرمان 6 دوره مستر المپیا، درباره لقب خود، یعنی سایه، توضیحاتی را ارائه داده است.
کدخبر (202398) | 18 تیر 1402 | ساعت 07:12
0 185
تاثیر نظریه کارل گوستاور یونگ بر زندگی دوریان یتس ؛ پشت پرده لقب «سایه» چیست؟
دوریان یتس، قهرمان 6 دوره مستر المپیا، درباره لقب خود، یعنی سایه، توضیحاتی را ارائه داده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، منشأ لقب نمادین دوریان یتس، یعنی «سایه»، در خود یک عنصر تاریکی دارد. اما حالا این اسطوره 61 ساله بدنسازی پس از سال‌ها در یکی از پست اینستاگرامی خود درمورد فلسفه تمرینی و چگونگی معنابخشیدن به نام مستعارش صحبت کرده است. دوریان یتس در توضیح منشأ و معنای نام مستعاری که با آن روی صحنه مسابقات قدم می‌گذاشت، به تأثیر مایک منتزر اذعان کرده است. در حالی که منتزر، بدنسازی را پس از جنجال مستر المپیا در سال 1980 کنار گذاشت، او یتس را زیرنظر گرفت و ثابت کرد که تمرین با شدت بالا (HIT) می‌تواند بدنی بسازد که با آن یک بدنساز چندین قهرمانی مستر المپیا را کسب کند. با این حال، یتس نیز درحال توسعه و تکامل فلسفه خود بود. [gallery bgs_gallery_type="slider" columns="1" bgs_gallery_image_size="full" ids="205248,205249,205250,205251,205252,205253,205254,205255,205256,205257"] این اسطوره 61 ساله در توضیح عکسی که اخیراً در اینستاگرام منتشر کرده، نوشت:

اخیراً تمرین با همکار قدیمی‌ام، پاول بنکسدل، عنصر تاریکی تمریناتمان را به من یادآوری کرد.

لقب دوریان یتس از کجا نشات می گیرد؟

او در حین تمرین، بدن و ذهن خود را به مکان‌های ماورایی می‌برد. یتس در توضیح این موضوع عنوان کرد که پرخاشگری و شدت تمرینات، او را به یاد نظریه «سایه شخصیت» کارل یونگ انداخته است. قهرمان شش دوره مستر المپیا عنوان کرد:
پیتر مک‌گوگ فقید این نام را برای من انتخاب کرد و نه‌تنها من را به یک نقطه مطمئن مرتبط کرد، بلکه شاید ارتباط عمیق‌تری ایجاد کرد.
کارل گوستاور یونگ، نظریه‌پرداز بزرگ روانشناسی، می‌گوید:
تاریک‌ترین، تهاجمی‌ترین، قدرتمندترین و اغلب، سرکوب‌شده‌ترین بخش، اغلب نمایانگر سایه شخصیت افراد است. پرخاشگری، گذشت، میل، گرسنگی و تعهد دوریان یتس برای قهرمانی در مستر المپیا، خود سایه او بود. یتس زمانی که در باشگاه تمپل تمرین می‌کرد، می‌گفت: هرروز تمرین، مانند یک نبرد تمام‌عیار است.

تاثیر نظریه کارل گوستاور یونگ بر زندگی دوریان یتس؛ پشت پرده لقب "سایه" اسطوره بدنسازی

نقطه تمایز دوریان یتس از سایر بدنسازان

به گفته دوریان یتس، این طرز فکر به همراه تمرینات با شدت بالا باعث شد تا او از سایر بدنساز هم‌نسل خود متمایز شود و در زمان خودش بی‌رقیب باشد. یتس ارزشی جز نظم و انضباط و ثبات نداشت؛ چیزی که در گذشته درباره آن بسیار صحبت کرده است. اگرچه قهرمان شش دوره مستر المپیا استعداد ژنتیکی داشت اما این تنها دلیل موفقیت او نبود. درواقع او اعتراف کرده است که برخی از بدنسازان نخبه هم‌دوره او، ژنتیک بهتری نسبت به وی داشتند اما با این حال، هیچ کدام نمی‌توانستند مانند او در باشگاه تمرین کنند. در مصاحبه‌ای با پاتریک بت دیوید، یتس، راز شکست‌ناپذیری خود را در برابر بدنسازانی مانند فلکس ویلر اعلام کرد. ویلر در مصاحبه‌ای اذعان کرده بود که دوریان یتس شکست‌ناپذیر است. به گفته یتس، اگرچه ویلر استعداد ژنتیکی قابل قبولی داشت، اما از نظر ذهنی، دارای چارچوب‌های سختی بود. این صفتی بود که در آن زمان رقبای او از جمله فلکس ویلر، ناصر السونباتی، رونی کلمن یا دیگران نتوانستند بر آن غلبه کنند. اخبار جدید ورزش بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...