شان کلاریدا و سودای شکستن رکورد فلکس لوئیس ؛ مینی رونی کلمن دست از تمرین برنمی دارد

در حالی که شان کلاریدا از نظر قد خیلی شرایط خوبی ندارد اما توانسته این ضعف را با تراکم ماهیچه‌های خشک عضلاتش به خوبی جبران کند.
کدخبر (210030) | 29 تیر 1402 | ساعت 14:32
0 305
شان کلاریدا و سودای شکستن رکورد فلکس لوئیس ؛ مینی رونی کلمن دست از تمرین برنمی دارد
در حالی که شان کلاریدا از نظر قد خیلی شرایط خوبی ندارد اما توانسته این ضعف را با تراکم ماهیچه‌های خشک عضلاتش به خوبی جبران کند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، شان کلاریدا در حال آماده شدن برای حضور در مستر المپیا 2023 است. در حال حاضر کمتر از چهار ماه دیگر به آغاز مهیج‌ترین رویداد دنیای بدنسازی باقی مانده و با نزدیک شدن به این مسابقات، بدنسازان با جدیت بیشتری روند آماده‌سازی خود را دنبال می‌کنند. شان کلاریدا قهرمان سابق دسته 212 پوند مستر المپیا، در مصاحبه اخیر با پادکست Muscular Development، در مورد پیشرفت‌هایی که داشته طرفدارانش را آگاه کرد و گفت که در هفته‌های آینده رشد همسترینگ و قفسه سینه را در اولویت قرار می‌دهد.

مینی رونی کلمن کیست؟ آشنایی با شان کلاریدا

شان کلاریدا با دو قهرمانی در دسته 212 پوند مستر المپیا، به عنوان یکی از غول‌های صاحب نام این دسته محسوب می‌شود. او با سخت‌کوشی، شجاعات و رقابتی که افراد صاحب نام داشت، توانست نام خود را در وزنه‌برداری بر سر زبان‌ها بیندازد. در حالی که کلاریدا از نظر قد خیلی شرایط خوبی ندارد اما توانسته آن را با تراکم ماهیچه‌های کارتونی و حالت خشک عضلاتش جبران کند. با توجه به قدرت و سرسختی او در داخل سالن بدنسازی، برخی از افراد در این ورزش به شان لقب «مینی رونی کلمن» داده‌اند. شان کلاریدا و سودای شکستن رکورد فلکس لوئیس ؛ مینی رونی کلمن دست از تمرین برنمی دارد
صفحه بدنسازی سرخ‌نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید:

https://www.instagram.com/sorkhnews_gym


کلاریدا پس از سال‌ها دنبال کردن رویای خود برای قهرمان شدن در مستر المپیا، در سال 2020 با کنار زدن کمال الگارگنی، به هدف خود رسید. البته این قهرمانی همانقدر که سخت بدست می‌آید، به همان سادگی هم از دست می‌رود. همانطور که الگارگنی پس از قهرمانی را به کلاریدا سپرد، این اتفاق برای او هم افتاد و پس از یک قهرمانی، درک لانسفورد صاحب تاج و تخت دسته 212 پوند شد. لانسفورد پس از قهرمانی مستر المپیا در دسته 2121 پوند به بخش آزاد مردان نقل مکان کرد اما شان کلاریدا تصمیم دارد در مستر المپیای 2023 سومین قهرمانی خود را کسب کند. دسامبر گذشته بود که کلاریدا باردیگر به دسته 212 پوند بازگشت تا دو باره قهرمان این دسته شود. او پس از قهرمانی در مستر المپیا 2022 بلافاصله بدون هیچ استراحتی وارد رویداد آرنولد کلاسیک 2023 شد و با رقابی سرشناس بخش آزاد به رقابت پرداخت. در این رقابت کلاریدا ثابت کرد که چرا به او لقب قاتل غول‌ها را داده‌اند. کلاریدا در این نماش به مقام پنجم رسید اما توانست چند قهرمان بزرگ از جمله بیگ رامی را تحت فشار قرار دهد.   شان کلاریدا و سودای شکستن رکورد فلکس لوئیس ؛ مینی رونی کلمن دست از تمرین برنمی دارد

توسعه عضلات شان کلاریدا، تا حد جنون

کلاریدا می‌گوید آماده سازی خود را زودتر آغاز کرده تا در صورت نیاز بعدا کمی سرعت روند حرکت خود را کمتر کند.
بله در فاصله 18 هفته برنامه را شروع کردم. من شخصاً همیشه دوست دارم روند آمادگی را زود شروع کنم. من دوست دارم برنامه را با کمی تمرینات هوازی شروع کنم تا در پایان بتوانم فشار را کم کنم و اجازه بدهم بدنم کمی استراحت کند و قبل از نمایش غذا بخورم. من هرگز این کار را برای 8 تا 10 هفته آماده سازی انجام نمی دهم.
برخلاف گذشته کلاریدا امسال به بالاترین وزن خود در دوران خارج از فصل رسید و حدود 97 کیلوگرم وزن داشت.
من وزنی که دارم را دوست دارم. این کار خیلی مهیج است. فکر می‌کردم حین انجام تمرینات و لیف وزنه‌های سبک و سنگین بدنم کمی جمع شود یا آنکه نتوانم آنقدر که نیاز است، تمرین داشته باشم. خوشبختانه من همیشه در باشگاه هستم و می‌توانم به طور مناسب تمرین کنم. تمرینات هوازی و غذای مناسب را هم وارد برنامه کرده‌ام بنابراین همه چیز به خوبی پیش می‌رود. مطمئناً احساس می‌کنم در المپیای امسال کمی بزرگ‌تر باشم اما مهمترین چیز برای من فرم است. من لزوماً به دنبال افزایش وزن نیستم اما همیشه از طرفداران سرسخت تلاش برای بهبود برخی نواحی مانند عضلات سینه و همسترینگم هستم. کاری که من می‌کنم باعث می‌شود پس از انجام این حرکات قوی‌تر شوم و بدن به طور طبیعی رشد کند. تا این مقطع از دوران خارج از فصل همه چیز عالی بوده است. من همیشه در دوران آمادگی قوی‌تر شده‌ام. گاهی اوقات باید حواسم به آمادگی باشد تا مطمئن شوم که ایمن هستم و آسیب نبینم. اما من تا جایی که بتوانم حجم عضلات را حفظ کنم، به تمرینات سخت و فشار آوردن ادامه می‌دهم.

شان کلاریدا و سودای شکستن رکورد فلکس لوئیس ؛ مینی رونی کلمن دست از تمرین برنمی دارد

وزنه‌های اضافی؛ ماشین ها نیاز شان کلاریدا را برآورده نمی کنند!

شان کلاریدا می‌گوید گاهی اوقات برای اضافه کردن وزنه‌های اضافی به ماشین‌هایی که نیازهای او را برآورده نمی‌کنند، از پین باشگاه استفاده می‌کند.
آن دستگاه‌هایی که پین بر رویشان سوار شده، دارای انواع مختلفی هستند. مثلا ماشین ابدکتور نهایتا تا 90 کیلوگرم قابلیت ارتقای وزنه را دارد، به همین من پین را بر روی آن اضافه می‌کنم تا بتوانم 25 صفحه دیگر به وزنه‌ها اضافه کنم. اگر دستگاهی نتواند نیازهایم را برآورده کند، مجبور هستم از پین استفاده کنم. من بیشتر از پین برای پرس شیب دار چکشی استفاده می‌کنم که نمی‌تواند مقدار معینی از وزنه‌ها را تحمل کند یا پرس پا برای من بسیار مهم است. مانند بسیاری از دستگاه‌های پرس پا، قلاب‌های بسیار کوچکی روی خود دارند. بنابراین من آن را وارد می‌کنم و به نوعی آن را گسترش می‌دهم و وزن بیشتری به آن اضافه می‌کنم.
به گفته شان کلاریدا، بدن او علیرغم سن و عوامل ریسک‌گذار دیگر، وزن سنگینی دارد.
صادقانه بگویم که با وجود سن و سالم هر روز دارم قوی‌تر می‌شوم. شاید بخاطر این است که از ابتدا این کار را انجام داده‌ام. بدن من برای وزن سنگین ساخته شده هر چند مردم برای آن به من بد می‌گویند.
شان کلاریدا توضیح داد که آمادگی او بدون استرس بوده زیرا او یک باشگاه ورزشی خانگی در گاراژ خود ایجاد کرده که در آن تمرینات هوازی، عضلات شکم، عضلات باسن و حرکات داخلی ران را تمرین می‌کند.
این آمادگی واقعاً بدون استرس بوده است. من در واقع یک ورزشگاه را در گاراژ ایجاده کرده‌ام. ما در گاراژ چهار ماشین داریم، بنابراین من دو تا از محوطه‌ها را گرفتم و با کارشناسان Super Gym تماس گرفتم و هشت قطعه تجهیزات سفارش دادم. من معمولاً تمرین هوازی صبحگاهی خود را در باشگاه انجام می‌دهم و باید تقریبا تمام تمرینات را در همین محل داشته باشم. من هر روز صبح تمرینات هوازی، شکم، عضلات باسن و داخل ران را انجام می‌دهم.
با وجود اینکه او بلند کردن وزنه‌های سنگین را ترجیح می‌دهد، شان کلاریدا به حرکات ماشین اسمیت هم علاقه دارد زیرا آنها ثبات بیشتری را برای بدن او فراهم می کنند.
گاهی اوقات وزنه سنگین ترسناک است. خیلی ترسناک است اما همیشه با خودم می‌گویم یا من برنده می‌شوم یا ماشین و روزی نیست که ماشین برنده شود. من زیر بار هر تمرینی نمی‌روم و به این فکر می‌کنم که اگر این کار یا آن کار را انجام دهم، چه آسیبی به من می رساند.  بیشتر من از حرکات ماشین اسمیت استفاده می‌کنم چراکه خودم برنامه تمرینی را می‌چینم. اگر هنوز یک شریک تمرینی داشتم، باز هم هالتر شیبدار را انجام می‌دادم. اما من خودم تمرین می‌کنم.

شان کلاریدا و سودای شکستن رکورد فلکس لوئیس ؛ مینی رونی کلمن دست از تمرین برنمی دارد

شان کلاریدا و عبور از رکورد فلکس لوئیس

در ماه مارس، شان کلاریدا جسورانه ادعا کرد که می‌خواهد از رکورد قهرمانی پادشاه سابق دسته 212 پوند یعنی فلکس لوئیس با 7 عنوان قهرمانی عبور کند. او در مصاحبه با هنی رامبد اذعان داشت که همچنان این هدف را دنبال می‌کند و انگیزه زیادی برای حضور در مسابقات بخش آزاد مردان دارد. همچنین کلاریدا و رامبد برای انجام تمرین سنگین قفسه سینه بر مبنای روش تمرینی FST-7 با یکدیگر همراهی کردند. هدف به حداکثر رساندن رشد عضلانی بود و قفسه سینه کلاریدا تا پایان جلسه تمرین به همان اندازه رشد نشان داد. به اعتقاد هواداران شان کلاریدا یکی از مدعیان اصلی قهرمانی مستر المپیا در ماه نوامبر است. اگر بتواند یک قهرمانی دیگر کسب کند، یک گام دیگر به شکستن رکورد فلکس لوئیس نزدیک خواهد شد. آخرین خبرها از ورزش بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...