شب رویایی دالاس؛ همه چیز از مبارزه جذاب نیت دیاز و جیک پاول

در آستانه برگزاری مبارزه نیت دیاز و جیک پاول سر و صداها کمتر از حد انتظار بوده و بیشتر رسانه‌ ها به اتفاقات مبارزه جاستین گیجی و حواشی بوجود آمده بعد از آن درباره کانر مک گرگور پرداخته‌ اند.
کدخبر (216276) | 13 مرداد 1402 | ساعت 23:09
0 202
شب رویایی دالاس؛ همه چیز از مبارزه جذاب نیت دیاز و جیک پاول
در آستانه برگزاری مبارزه نیت دیاز و جیک پاول سر و صداها کمتر از حد انتظار بوده و بیشتر رسانه‌ ها به اتفاقات مبارزه جاستین گیجی و حواشی بوجود آمده بعد از آن درباره کانر مک گرگور پرداخته‌ اند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، جیک پاول، یوتیوبری که تبدیل به یک مبارز جاه‌طلب شد و نیت دیاز، ستاره سابق  UFC قرار است شنبه شب در دالاس در یک مسابقه بوکس 10 راندی با یکدیگر مواجه شوند. این مبارزه یک رویداد بازدید به ازای پرداخت است و از شبکه‌های معتبر تلویزیونی امریکا پخش خواهد شد؛ مبارزه مورد انتظاری که از چندین ماه پیش گمانه‌زنی‌ها و رجزخوانی‌ها در مورد آن آغاز شده بود و حالا به وقوع خواهد پیوست.

آیا این مبارزه یک موفقیت تجاری خواهد بود؟

برگزاری مبارزه نیت دیاز و جیک پاول به طور رسمی در ماه آوریل اعلام شد. این روزها در ورزش‌های رزمی، به ندرت پیش می‌آید که به یک مبارزه تا این حد پرداخته شود. معمولا زمان برگزاری یک مبارزه یک یا دو ماه قبل از آن اعلام می‌شود اما در مورد نیت دیاز و جیک پاول اوضاع متفاوت بود و روند برگزاری این رویداد همچون یک فیلم در دست تولید بود و حتی کنفرانس خبری آن هم به همین شکل انجام شد. جیک پاول، نیت دیاز و تیم‌های مربوطه آنها می‌خواستند این مبارزه مانند یک معامله بزرگ باشد. البته مهم نیست که در این رقابت چه اتفاقی می‌افتد چراکه نیت دیاز و جیک پاول از بزرگترین نام ها در ورزش‌های رزمی هستند اما چهار ماه زمان بسیار خوبی برای تبلیغ این مبارزه و تشویق طرفداران برای به حداکثر رساندن فروش این رویداد پرداخت به ازای بازدید بود. با این حال در آستانه برگزاری این مبارزه سر و صداها کمتر از حد انتظار بوده و بیشتر رسانه‌ها به اتفاقات مبارزه جاستین گیجی و حواشی بوجود آمده بعد از آن درباره کانر مک گرگور پرداخته‌اند. قطعا جیک پاول اولین کسی بود که بعد از مبارزه به این مساله خواهد پرداخت. او می‌داند که روند تبلیغ مسابقه به آن خوبی که تصور داشته پیش نرفته است. این اولین مبارزه رسمی جیک پاول با یک مبارز نام آشنا و بزرگ است و قطعا بزرگتر از مبارزاتش با تامی فیوری، اندرسون سیلوا، تایرون وودلی و بن آسکرن است. با این حال پاول از عدم تلاش دیاز برای قرار دادن این مبارزه در کانون توجه طرفداران ام ام ای و بوکس بسیار ناراحت است. واکنش به اولین کنفرانس مطبوعاتی آنها در ماه می متفاوت بود و پس از آن دیاز در طول دوران آماده‌سازی خود، تقریبا در سکوت مفرطی قرار داشت. پاول در تلاش برای وادار کردن نیت دیاز به رجزخوانی، فعالیت قابل ستایشی داشت اما دیاز کار خودش را انجام داد چراکه دوست ندارد به او دیکته شود که چه کاری باید انجام دهد. با وجود اینکه طی یک هفته گذشته امکان مشاهده مبارزه از طریق رویدادهای بازدید به ازای پرداخت افزایش یافته اما به نظر نمی‌رسد که مبارزه جیک پاول و نیت دیاز برخلاف انتظارات اولیه، موفقیت بزرگی در گیشه داشته باشد.

آیا جیک پاول از شکست مقابل تامی فیوری درس گرفته است؟

جیک پاول اولین شکست دوران حرفه‌ای خود را در مبارزه مقابل تامی فیوری در ماه فوریه پشت سر گذاشت. برای مبارزان جوانی مانند جیک پاول، اولین شکست اغلب در ایجاد پیشرفت حیاتی است. این به آنها نشان می‌دهد که شکست ناپذیر نیستند و کدام نقاط ضعفشان را باید برطرف و به کدام مهارت‌ها را باید تقویت کنند. وقتی او توانست وودلی و آسکرن را ناک اوت کند، احتمالا با احساس خوبی رینگ را ترک کرد اما احتمالا برایش یک تجربه یادگیری واقعی را به همراه نداشته است. در مقابل تامی فیوری، او بدترین نمایش خود را داشت. فیوری بر مبارزه تسلط داشت و در نهایت پاول را شکست داد. در هر حال تامی فیوری بوکسور حقیقی‌تری از جیک پاول محسوب می‌شود. در طول شش ماه گذشته، جیک پاول و تیمش امیدوار بودند که از شکست مقابل فیوری برای تعیین اشتباهات او درس بگیرند، خلاها را پر کنند و از آن برای تبدیل کردن جیک پاول به بوکسور بهتری استفاده کنند.

اگر جیک پاول دوباره شکست بخورد چه اتفاقی می‌ افتد؟

مشاور و شریک تجاری جیک پاول، نکیسا بیداریان، در مصاحبه اخیر با مارک ریموندی از ESPN در مورد ریسک‌های این مبارزه برای جیک پاول با صراحت صحبت و اذعان داشت که ممکن است جیک پاول در صورت شکست مقابل نیت دیاز از بوکس بازنشسته شود. بیداریان که قبلا از مدیران UFC بود، یکی از بنیانگذاران پروموشن جیک پاول است و به او کمک کرده است تا به یکی از بزرگترین نام‌ها در ورزش‌های رزمی تبدیل شود. حتی پیش از اینکه بیداریان احتمال بازنشستگی جیک پاول را در صورت شکست مطرح کند، واضح بود که پاول باید در این مبارزه برنده باشد. حتی یک باخت هم می‌تواند حرفه بوکس او را به خطر بیندازد. مردم از همان ابتدا مجذوب این اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی شدند چراکه می‌خواستند ببینند که او تا چه اندازه می‌تواند در این حرفه موفق شود و تا چه زمانی می‌تواند به برنده شدن و تحت تأثیر قرار دادن ادامه دهد. زمانی که او مقابل تامی فیوری شکست خورد، اثر این مساله کمرنگ‌تر شد. او هنوز هم محبوب است اما تعصب هوادارانش در مورد اینکه او یک بوکسور واقعی است، کمتر شده است. همیشه طیف مشخص از هواداران وجود خواهند داشت که بدون توجه به هر اتفاقی، برای دیدن رقابت پاول آماده هستند اما اگر جیک پاول درمقابل یک مبارز کوچکتر و مسن‌تر به نام نیت دیاز شکست بخورد، این اتفاق با توجه به هواداران گسترده‌ای که طی سه سال گذشته جذب کرده، می‌تواند برای همیشه به دوران بوکس او خاتمه دهد. در حال حاضر پیشنهاد دیگری برای نیت دیاز روی میز وجود دارد که طبق آن پس از مبارزه با جیک پاول در رینگ بوکس، می‌تواند در ورزش ام ام ای زیر پرچم PFL رقابت داشته باشد. نماینده دیاز، زک روزنفیلد، به ریموندی اعلام کرده است که جیک پاول و PFL برای مبارزه احتمالی 10 میلیون دلار به دیاز پیشنهاد داده‌اند و البته دیاز هم آمادگی خود را اعلام کرده است. این پیشنهاد زمانی واقعی‌تر می‌شود که جیک پاول بتواند در مبارزه بوکس نیت دیاز را شکست دهد، در غیراینصورت بعید است قراردادی بین طرفین امضا شود. اگر دیاز از این معامله ناراضی خارج شود، احتمالا به UFC برمی‌گردد و سعی می‌کند یک مسابقه سه‌گانه مورد انتظار را در برابر کانر مک گرگور ترتیب دهد. ام ام ای قلمرو نیت دیاز محسوب می‌شود و اگر او بتواند در بوکس جیک پاول را شکست دهد، بعید است تمایلی داشته باشد در ورزشی که در آن تخصص دارد، با یک فرد بازنده دوباره مبارزه کند. نیت دیاز مرد چالش‌هاست. اگر جیک پاول برنده مبارزه شود، بعید نیست که روزی شاهد ملاقات آنها در قفس ام ام ای باشیم. پاول که در ماه ژانویه قراردادی با PFL امضا کرده و صاحب سهام آن پروموشن شده است، قصد دارد اولین مبارزه خود در ام ام ای را در سال 2024 انجام دهد. او برای اولین مبارزه خود یک حریف بزرگ می‌خواهد. اما آیا منطقی است که پاول با شکست مقابل دیاز در بوکس، در ام ام ای هم مغلوب حریف مشابهی شود؟ ممکن است بهترین گزینه دیاز نیز باشد. همیشه تقاضا برای سومین مبارزه مک گرگور وجود خواهد داشت اما اگر او به شکلی مهیب به پاول ببازد، پیشنهاد UFC ممکن است چندان سودآور نباشد.

چه کسی برنده می‌ شود؟

مبارزه میان جیک پاول و نیت دیاز احتمالا نزدیک‌تر از آن چیزی است که احتمالات نشان می‌دهد زیرا دیاز حتی در 38 سالگی روی حرکات پاهایش حیله‌گر است و استقامت قلبی عروقی بالایی دارد. اما پاول از اندازه و قدرت بدنی خود استفاده خواهد کرد و هوادارانش را نسبت به مبارزه راضی نگه خواهد داشت.   آخرین اخبار از ورزش بوکس

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...