محمد علی کلی چگونه الهامبخش آرنولد شوارتزنگر شد؟

آرنولد اخیرا به ادای دین به محمد علی کلی پرداخته است و ستایشی تمام‌قد را از او صورت داده است.
کدخبر (211400) | 01 مرداد 1402 | ساعت 15:47
0 174
محمد علی کلی چگونه الهامبخش آرنولد شوارتزنگر شد؟
آرنولد اخیرا به ادای دین به محمد علی کلی پرداخته است و ستایشی تمام‌قد را از او صورت داده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، محمد علی کلی در تاریخ ورزش سمبلی تمام‌عیار از قدرت، عزم و اراده، سرسختی و نیک‌خواهی است. به گفته‌ی آرنولد شوارتزنگر رویکرد محمد علی در تمریناتش به ما می‌آموزد که بدل شدن به یک قهرمان نیازمند تحمل نمودن چه مشقت‌هایی است. اسطوره بدنسازی اخیرا به ادای دین به اسطوره بوکس پرداخته است و ستایشی تمام‌قد را از او صورت داده است. شوارتزنگر جمله‌ای معروف از علی را نقل کرده است که به‌طور خلاصه فلسفه این قهرمان سابق دسته سنگین وزن را بیان می‌کند.

این جمله که محمد علی آن را در دهه هفتاد میلادی به زبان آورده است نه‌فقط رویکرد تمرینی او بلکه جهان‌بینی علی، اراده‌ی خلل‌ناپذیرش و رویکردش در زندگی را بیان می‌کند. فلسفه‌ی او تا بحال الهامبخش ورزشکاران زیادی از جمله آرنولد شوارتزنگر بوده است. و بدون شک این فلسفه همچنان الهامبخش کسانی خواهد بود که در آرزوی دستیابی به قله‌ها در هر فیلد خاصی هستند.

جمله‌ای از محمد علی کلی که الهامبخش آرنولد شوارتزنگر شد

خلاصه‌ای از فلسفه‌ محمد علی کلی در یک جمله

جمله‌ای که آرنولد شوارتزنگر از محمد علی نقل کرده است در خصوص رویکرد تمرینی علی به زبان آورده شده است:

هرگاه احساس درد می‌کنم تازه شروع به شمردن می‌کنم؛ چرا که فقط در این هنگام است که اعداد ارزش پیدا می‌کنند.

گرچه این جمله در نگاه اول ساده به‌نظر می‌رسد اما مفهومش این است که چگونه می‌بایست پذیرای چالش‌ها بود و خود را از محدوده‌ی امن و راحت خود فراتر برد.

این فلسفه‌ی محمد علی بدون شک پا را فراتر از حوزه‌ی تمرینات ورزشی می‌گذارد و راهش را به حیطه‌ی قدرت روانی و سرسختی انسانی باز می‌نماید. او معتقد بود که تلاش واقعی و اراده‌ی حقیقی زمانی به منصه‌ی ظهور می‌رسد که چالش‌ها و سختی‌ها آغاز شوند. علی گفته بود:

 من تعداد حرکت‌های تمرینی‌ام را نمی‌شمارم. تنها زمانی شروع به شمردن می‌کنم که شروع به درد کشیدن کرده باشم. هرگاه احساس درد می‌کنم تازه شروع به شمردن می‌کنم؛ چرا که فقط در این هنگام است که اعداد ارزش پیدا می‌کنند.

این ذهنیت بیانگر این است که باید از محدوده راحتی فراتر رفت و درد را در آغوش کشید. این رویکرد محوری تمرینات محمد علی کلی و همینطور زندگی او بود.

تاثیر عمیق محمد علی بر آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر پیش از این در جریان یک مصاحبه از محمد علی کلی به‌عنوان الگوی خود نام برده بود:

مردم از من می‌پرسند که الگویت چه کسی است و محمد علی همیشه یکی از پنج نفری است که من نام می‌برم.
جمله‌ای از محمد علی کلی که الهامبخش آرنولد شوارتزنگر شد

شوارتزنگر می‌گوید که علی نه‌تنها از حیث موفقیت‌های ورزشی‌اش بلکه بخاطر انسان‌دوستی‌اش نیز همواره الهامبخش او بوده است. خود آرنولد نیز یکی از کسانی است که الهامبخش افراد زیادی در اقصی نقاط دنیا بوده‌ است.

فلسفه‌ی محمد علی کلی که آرنولد شوارتزنگر اخیرا به آن اشاره کرده است به ما می‌آموزد که چگونه قدرت روانی خود و سرسختی و اراده‌ی خود را رشد دهیم. این فلسفه فقط مختص به شمردن تعداد حرکت‌های تمرینی نیست. بلکه در خصوص تمام چالش‌های پیش روی هر شخص کاربرد و معنا می‌یابد.

آخرین اخبار ورزش بوکس

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...