نیک واکر 5 مدعی اصلی قهرمانی مستر المپیا 2023 را معرفی کرد؛ رقابت امسال از همیشه جذابتر است

کدخبر (227518) | 17 شهریور 1402 | ساعت 21:07
0 12227
نیک واکر 5 مدعی اصلی قهرمانی مستر المپیا 2023 را معرفی کرد؛ رقابت امسال از همیشه جذابتر است
نیک واکر ملقب به «جهش یافته» همچنان معتقد است که در مستر المپیا امسال به مقام قهرمانی خواهد رسید و هادی چوپان در رده سوم خواهد ایستاد.

گزارش زنده مستر المپیا ۲۰۲۳ بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، نیک واکر به عنوان یکی از مدعیان بخش آزاد مردان، از همین حالا خودش را قهرمان مستر المپیا 2023 می‌داند. او در قسمت اخیر پادکست Mutant and the Mouth، درباره آمادگی برای بزرگترین نمایش سال، وزن فعلی خود، مصرف استروئید قبل از مسابقات و بازنشستگی صحبت کرده است. نیک واکر با داشتن فیزیکی هیولایی با عضلاتی متراکم، از لحظه ورود به لیگ حرفه‌ای IFBB توانست توجهات را به خودش جلب کند. واکر که در دومین مسابقه حرفه‌ای خود در نیویورک پرو 2021 به مدال طلا دست پیدا کرد، نشان داد که بدنش به همان اندازه که عجیب و غریب است، خاص هم است. او در آرنولد کلاسیک 2021 نیز دست به قمار بزرگی زد و علیرغم اینکه اولین حضورش در این رویداد بود، توانست مدال طلا را به خانه ببرد. او در اولین حضورش در مسابقات مستر المپیا، به مقام پنجمی دست یافت. در ماه‌های پس از آن، جهش یافته تغییراتی در تمرینات، رژیم غذایی و مکمل‌های خود ایجاد کرد و بذر پیشرفت‌هایی که در آینده داشت را کاشت. نیک واکر 5 مدعی اصلی قهرمانی مستر المپیا 2023 را معرفی کرد؛ رقابت امسال از همیشه جذابتر است واکر روند پیشرفتش را دوران خارج از فصل ادامه داد و از این فرصت استفاده کرد تا عضلات کمرش را سفت‌تر کند و به پاهایش حجم بدهد. وقتی زمان قدم گذاشتن روی صحنه مستر المپیا 2022 فرا رسید، مشخص بود که واکر با ظاهری کاملا جدید وارد لاس وگاس شده است. در شبی که حقیقتا برای دنیای بدنسازی غیرقابل پیش بینی بود، هادی چوپان قهرمانی مستر المپیا 2022 را کسب کرد و در حالی که واکر سوم شد، جایزه قهرمان مردمی مستر المپیا را نیز دریافت کرد. او حالا آماده حضور در مستر المپیا 2023 است و در فاصله کمتر از دو ماه تا آغاز مهمترین رویداد تقویم سال بدنسازی، جزئیاتی را در مورد آمادگی خود و آنچه در آینده در پیش است، به اشتراک گذاشته است.

پیشرفت‌ها، فیزیکی بدنی و آماده‌سازی در فاصله 8 هفته تا مستر المپیا

واکر تاکید کرد که در حال حاضر 127 کیلوگرم وزن دارد که برای او در طول دوران آماده‌سازی مسابقه، پایین ترین وزن است. نیک واکر 5 مدعی اصلی قهرمانی مستر المپیا 2023 را معرفی کرد؛ رقابت امسال از همیشه جذابتر است

مت یانسن رژیم غذایی سختی را برای من در نظر گرفته و در طول هفته‌ها با همین رژیم به خودم فشار وارد می‌کردم و بعد آن کمی غذا می‌خوردم و حالا 127 کیلوگرم وزن دارم. آخرین بار حدود 129 کیلوگرم وزن داشتم. این وزن برایم کمی جدید است. مت اجازه داد تا امروز کمی غذا بخورم. با این حال روشی که او پیاده می‌کند را دوست دارم. من به جای اینکه یک روز غذایی کامل داشته باشم، به خواسته مت یک رژیم غذایی روزانه بالا را در پیش می‌گیرم و وعده غذایی آن روز را به سه قسمت تقسیم می‌کنم و این در حالی است که اساس برنامه غذایی می‌تواند 4،5 یا 6 وعده باشد. اینگونه بازسازی انجام می‌شود.

با وجود اینکه طرفداران می‌گویند بدن او به حالت ایده‌آل رسیده، واکر مشتاق است دوباره ثابت کند که مخالفانش اشتباه می‌کنند. او می‌گوید در سال ۲۰۲۳ به هر قسمتی از بدنش که نیاز داشته، وزن مورد نظر را اضافه کرده است.

از سال 2019 که دوم شدم، مردم به من می‌گفتند که بدن من به اوج رسیده و دیگر نمی‌توانم پیشرفت کند یا می‌گفتند او نمی‌تواند فراتر از این برود و همین خوب است. اما حالا من به هر قسمتی از بدنم که نیاز داشتم بزرگتر بشود، وزن اضافه کرده‌ام و کمرم سفت‌تر شده است. به نظر خودم شرایط از قبل بهتر شده است.

نیک واکر 5 مدعی اصلی قهرمانی مستر المپیا 2023 را معرفی کرد؛ رقابت امسال از همیشه جذابتر است نیک واکر معتقد است که بازوهایش با وجود اینکه اغلب آنها را تمرین نمی‌دهد، بزرگتر شده‌اند. او همچنین گفت که قسمت بالای سینه و فیگورهای عضلات چهارسرش به طرز چشمگیری بهبود یافته است.

کمترین جایی که تمرینشان داده‌ام بازوهایم هستند اما آنها بزرگتر شده‌اند. قفسه سینه به خصوص قسمت بالای سینه‌ام بزرگتر و حجیم‌تر است. عضلات چهار سر به طور قابل توجهی رشد کرده‌اند و این دقیقا مثل این است که من فقط می‌خواستم یک نکته را ثابت کنم. من چیزی پیدا کرده‌ام که فکر می‌کنم واقعا کار می‌کند.

پیش‌بینی نیک واکر از مستر المپیا 2023

با توجه به سرعت پیشرفتی که سامسون داودا در مدت اخیر داشته، نیک واکر انتظار دارد دوباره با او بر روی صحنه مستر المپیا رقابت کند و معتقد است که میان 5 نفر برتر مسابقات امسال رقابت نزدیکی وجود خواهد داشت.

من فکر می‌کنم سامسون در این لیست خواهد بود. او به شدت پیشرفت کرده است که من بابت آن خوشحالم. بنابراین من فکر می‌کنم که او در تمام مدت در کنار ما خواهد بود و در این المپیا، احساس می‌کنم همه در بالاترین سطح خود قرار داشته باشند. همه قرار است پوست‌اندازی کنند و بهترین کاندیشن را داشته باشند. قرار است دوباره یک رقابت نزدیک میان 5 نفر اول داشته باشیم. به همین دلیل است که من هیجان زده هستم، حالا... امسال، احساس اعتماد به نفس بیشتری دارم.

نیک واکر 5 مدعی اصلی قهرمانی مستر المپیا 2023 را معرفی کرد؛ رقابت امسال از همیشه جذابتر است نیک واکر روی پیش‌بینی اصلی خود در مورد 5 نفر اول مستر المپیا 2023 ایستاده است:

  • مقام اول - نیک واکر
  • مقام دوم - درک لونسفورد
  • مقام سوم - هادی چوپان
  • مقام چهارم - سامسون داودا
  • مقام پنجم - برندون کوری
من به پنج نفر برتر که در آخرین پادکست گفتم یعنی خودم، درک، هادی، سامسون، براندون پایبند هستم. نمی‌توانم براندون را رد کنم. صادقانه بگویم واقعا دوست دارم نام اندرو جکد را در بین افراد قرار دهم اما نمی‌توانم براندون را از لیست خارج کنم و فکر می‌کنم سامسون بر اندرو غلبه می‌کند. اندرو دارای بدنی زیباتر است اما تا جایی که به پر بودن فرم بدن ارتباط پیدا می‌کند، سامسون ظاهر زیباتری دارد.

نیک واکر بر این باور است که اندرو جکد برای حضور در بین پنج نفر برتر تلاش می‌کند اما نمی‌تواند از پس قهرمان سابق مستر المپیا براندون کری بربیاید.

اندرو هنوز باید عضلات پشت، همسترینگ و باسن خود را بیشتر پر کند. من هنوز معتقدم که عضله چهار سر او باید کمی بیشتر توسعه پیدا کند. با این حال عضلات بالاتنه و جلویی اندرو دیوانه کننده است.

نیک واکر 5 مدعی اصلی قهرمانی مستر المپیا 2023 را معرفی کرد؛ رقابت امسال از همیشه جذابتر است

نیک واکر: باید در هر ورزشی بهترین می‌بودم

نیک واکر با نگاهی به گذشته که تلاش می‌کرد در هر ورزشی بهترین باشد، گفت:

وقتی رقابتی را شروع می‌کردم، برنامه‌ام این بود که باید همه چیز را بدست بیاورم. این طرز فکری بود که من همیشه داشتم. فکر می‌کنم این به زمانی برمی‌گردد که من زیاد ورزش می‌کردم. چون باید در هر ورزشی که انجام می‌دادم، باید بهترین می‌بودم و اینطور هم می‌شد. برایم مهم نیست که تیمی که در آن هستم ضعیف باشد، آن تیم باید بهترین می‌شد.

نیک واکر می‌گوید در هفته‌های منتهی به مستر المپیا 2023، دوزهای کمی از داروهای تقویت‌کننده عملکرد را مورد مصرف قرار می‌دهد.

وقتی لاغرتر می‌شوم، میزان مصرف را تقسیم می‌کنم. به جای انکه بخواهم دوزهای زیادی مصرف کنم، ترجیح می‌دهم آن را به دوزهای کوچکتری تقسیم و مصرف کنم. احساس می‌کنم این کار همیشه برایم مفید بوده است.

صفحه بدنسازی سرخ نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید: https://www.instagram.com/sorkhnews_gym


وقتی از نیک واکر 29 ساله در مورد بازنشستگی احتمالی‌اش سوال شد، عنوان کرد که برنامه‌اش این است که تا بعد از 40 سالگی رقابت کند.

من شخصا احساس می‌کنم وقتی کارم تمام شد، دیگر تمام شده است. اما اگر مجبور باشم سنی را تعیین کنم، می‌خواهم تا بعد از 40 سالگی به کارم ادامه دهم. باید ببینم بدنم چه شرایطی دارد. در حال حاضر واضح است که تمرکز کامل دارم و تا جایی که بتوانم پیش خواهم رفت. می‌خواهم تا آنجا که می‌توانم قهرمان مستر المپیا و آرنولد کلاسیک شوم. اما گاهی در زندگی اتفاقاتی رخ می‌دهد که ترسناک است.

نیک واکر 5 مدعی اصلی قهرمانی مستر المپیا 2023 را معرفی کرد؛ رقابت امسال از همیشه جذابتر است نیک واکر می‌گوید اگر او یک بدنساز نبود، تلاش می‌کرد تا به دنبال کسب‌وکارهای دیگری باشد.

راستش اگر روی کسب و کار دیگری سرمایه‌گذاری می‌کردم، همه وقتم را به آن اختصاص می‌دادم. من چیزهایی در ذهن دارم، بدیهی است که می‌خواهم به ماریا در تجارت سس کمک کنم و به او کمک کنم تا همه چیز را در این زمینه انجام دهد. سرمایه‌گذاری روی خانه یا مشاغل دیگر را دوست دارم. بدم نمی‌آید یک باشگاه ورزشی داشته باشم.

این اولین باری نیست که نیک واکر به زندگی خارج از حرفه بدنسازی خود فکر می‌کند. او در مصاحبه اخیرش با فلکس لوئیس قهرمان سابق 7 دوره مستر المپیا گفته بود که در صورت دریافت پیشنهاد مناسبی از سوی هالیوود، بدنسازی را کنار خواهد گذاشت. نیک واکر اجازه نمی‌دهد آرزوهایش در خارج از دنیای ورزش، او را از هدف نهایی‌اش که حکمرانی در مستر المپیا است، منحرف کند. او هرگز از حضورش در این رویداد معتبر دست نکشیده و طرفدارانش مشتاقانه منتظر بازگشت او در دو ماه آینده هستند.

آخرین اخبار بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...