"مانی"در تور قاره سیاه؛ اظهار نظر فلوید می ودر در مورد اصالت آفریقایی، جنجالی شد

اظهارنظر اخیر فلوید می ودر درمورد مالکیت زمین در آفریقای جنوبی، به این دلیل که او پیش از این از ریشه‌های آفریقایی خود دوری جسته بود، باعث ایجاد جنجال شده است.
کدخبر (215371) | 17 مرداد 1402 | ساعت 10:15
0 174
"مانی"در تور قاره سیاه؛ اظهار نظر فلوید می ودر در مورد اصالت آفریقایی، جنجالی شد
اظهارنظر اخیر فلوید می ودر درمورد مالکیت زمین در آفریقای جنوبی، به این دلیل که او پیش از این از ریشه‌های آفریقایی خود دوری جسته بود، باعث ایجاد جنجال شده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، قهرمان و مروج سابق آمریکایی بوکس جهان، به‌منظور الهام‌بخشی و روحیه‌دهی به بوکسورهای جوان در آفریقای جنوبی، در یک ورود باشکوه، با جت شخصی خود، وارد این منطقه شد. وی در هنگام ورود به تور آفریقا، با شبکه خبری محلی صحبت کرد و بیان کرد که: «به خانه خود برگشته» و از ارتباط عمیقش با این قاره و علاقه‌اش برای پرورش استعدادهای بوکس سخن گفت.

اظهارات می ودر درمورد مالکیت زمین

در حین مصاحبه با اس ای بی سی اسپرت، می ودر حرف‌های جنجال‌برانگیزی با تأکید بر اینکه آفریقایی‌ها باید زمین‌هایشان را پس بگیرند، بیان کرد. او مشتاقانه از فرصت‌های برابر در مالکیت و ایجاد قدرت اقتصادی حمایت کرد و آن را با مسیر موفقیت خود در دنیای بوکس مقایسه نمود. می ودر گفت:
مثل خود من، من مالک حرفه‌ی خودم هستم. من رئیس خودم شدم. حتی در آمریکا، موضوع، موضوع املاک است. می‌خوام مردم در آفریقا نیز همین موارد را برای خودشان داشته باشند. شما دوستان (آفریقایی‌ها) همه منابع و زمین‌ها را دارید، ولی ما نیاز داریم که بسیاری از آن زمین‌ها به آفریقایی‌ها برگردانده شود و شما نیاز دارید مالک خودتان باشید.
اظهار نظر ده سال پیش فلوید می ودر درمورد اظهار جدایی از ریشه آفریقایی اش باعث دردسر در تور اخیرش در آفریقا شد گفته‌های اخیر می ودر درمورد مالکیت زمین باعث ایجاد بازخوردهای شدیدی ازطرف کاربران اینترنتی شد که به تضاد شدید بین این گفته‌ها و گفته‌های اولیه وی درمورد ریشه‌های آفریقایی‌اش اشاره می‌کردند. در گذشته، می ودر با استناد به اینکه تعامل متقابلی وجود ندارد، درمورد ادای دین به آفریقا تردیدهایی داشت. او گفته بود:
مردم می‌گویند او پول زیادی دارد، چرا به آفریقا کمک نمی‌کند؟ من می‌گویم آفریقا به من و فرزندان من و خانواده من چه داده است. این یک رابطه دو طرفه است.

واکنش کاربران به اظهارات می ودر درمورد مالکیت زمین

اظهارنظرهای فلوید می ودر آتش بحث درمورد حمایت اخیر او از اصلاحات اراضی و افزایش قدرت اقتصادی در آفریقا را شعله‌ورتر کرد. با در نظر گرفتن همه این موارد، یکی از طرفداران نوشت:
من به یاد دارم زمانی را که او درمورد اینکه «آفریقا برای من چه کرده است» صحبت می‌کرد.
طرفدار دیگری نوشت:
فقط دینت را ادا کن فلوید. فقط دینت را ادا کن برادر. ما به سخنرانی احتیاج نداریم. فقط پول خرج کن؛ مثل زمانی که ساعت‌های 3 میلیون دلاری و ماشین‌های چند میلیون دلاری می‌خری.
با این حال، یک طرفدار دیگر نوشت:
این مثل این است که به دیدار پسرعمویت بروی و در شب اول، در مسائل خانوادگی دخالت کنی و طرف کسی را بگیری، بدون اینکه زمینه بحث را بدانی.
اظهار نظر ده سال پیش فلوید می ودر درمورد اظهار جدایی از ریشه آفریقایی اش باعث دردسر در تور اخیرش در آفریقا شد برای فهم عمیق‌تر از واکنش‌های ایجادشده بر اثر اظهارنظرهای فلوید می ودر، لازم است که مشکل مربوط به زمین در آفریقا موردبررسی قرار گیرد. مبارزه پایدار برای توانمندسازی اقتصادی سیاه‌پوستان و اصلاحات ارضی در تاریخ پرفرازونشیبی ریشه دارد که با بی‌عدالتی استعماری، که منجر به تمرکز زمین در میان افراد برتر معدودی شده است، ارتباط دارد. فلوید می ودر در سفر اخیر خود به آفریقای جنوبی در تطابق کامل با نام مستعار خود «پول» رفتار و 7 میلیون دلار در فروشگاه گوچی مرکز خرید سندتون شهر ژوهانسبوگ خرج کرد. در حالی که برخی به ولخرجی او در خرید ایراد گرفتند، می ودر جنبه بشردوستانه خود را نیز در برگزاری یک ضیافت خیریه به منظور جمع‌آوری کمک مالی برای جوانان آفریقای جنوبی ازطریق بوکس، به نمایش گذاشت. این تور، حول محور تعهد می ودر به آفریقا و دیدگاه اون برای توانمندسازی مردم این قاره شکل گرفته و زمینه را برای عصر جدیدی از توسعه ورزش فراهم می‌کند. آخرین اخبار بوکس

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...