رژیم غذایی ویژه سامسون داودا در راه مستر المپیا 2023 ؛ شش وعده غذایی برای قهرمانی!

کدخبر (200878) | 09 تیر 1402 | ساعت 10:00
3 837
رژیم غذایی ویژه سامسون داودا در راه مستر المپیا 2023 ؛ شش وعده غذایی برای قهرمانی!
سامسون داودا که خود را برای حضور در مسابقات مستر المپیا 2023 آماده می‌کند حالا رژیم غذایی شش وعده‌ای خود را نیز با طرفدارانش به اشتراک گذاشته است.

گزارش زنده مستر المپیا ۲۰۲۳ بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

به گزارش سرخ نیوز، سامسون داودا، یکی از اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی در مسابقات مستر المپیا 2023 اخیرا از رژیم غذایی مورد استفاده خود پرده برداشته است. داودا در ویدئویی که در کانال یوتیوب خود منتشر کرده است شش وعده غذایی که در روز به مصرف می‌رساند را با مخاطبانش به اشتراک گذاشته.

یک روز روتین سامسون داودا چگونه می گذرد؟

سامسون داودا در این ویدئو گفته است:

این یک روز روتین و معمولی از زندگی من است. ممکن است زندگی کسل‌کننده‌ای به‌نظر برسد اما به‌هر ترتیب من در تلاشم تا با این انضباط تمرینات خود را پیش ببرم و خودم را برای مستر المپیا آماده کنم. در این ویدئو قصد دارم وعده‌های غذایی روزانه‌ام را هم به شما معرفی کنم. بیایید نگاهی به زندگی روزمره سامسون بیندازیم.

رژیم غذایی سامسون داودا در دوران آماده سازی برای مستر المپیا 2023 ؛ شش وعده غذایی در روز سامسون داودا در سال 2022 توانست خود را به جمع بدنسازان مطرح دسته آزاد برساند. او در این سال در مسابقات آرنولد کلاسیک و همچنین مسابقات بوستون پرو توانست در جایگاه چهارم قرار بگیرد. داودا سپس در اولین حضور خود در مسابقات مستر المپیا نیز عملکرد خوبی را به‌ثبت رساند. «شیر نیجریه‌ای» در نهایت این مسابقات را در جایگاه ششم به پایان رساند. سامسون داودا پس از مسابقات مستر المپیا 2022 سریعا خود را برای شرکت در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 آماده کرد. داودا در این مسابقات با ترکیب بسیار قدرتمندی از حریفان مواجه شد: آکیم ویلیامز، شان کلاریدا، اندرو جکد، بیگ رامی و نیک واکر. با این حال بدنساز نیجریه‌ای توانست بالاتر از همه‌ی این رقبای صاحب‌نام مقام قهرمانی این مسابقات را مال خود کند و در عین حال سهمیه حضور در مستر المپیا 2023 را نیز کسب کند. سامسون داودا که در حال حاضر تمرینات خود را زیر نظر مربی برجسته دنیای بدنسازی یعنی میلوس سارسف پشت سر می‌گذارد در تلاش است تا در ماه نوامبر سال جاری هادی چوپان را از تخت به‌زیر بکشد. داودا اخیرا در طی یک مصاحبه پرشور برای سایر رقبای خود خط و نشان کشیده بود و گفته بود که اطمینان دارد قهرمانی مستر المپیا 2023 مال اوست. شیر نیجریه‌ای حالا و در جریان پروسه آماده‌سازیش رژیم غذایی خود را نیز با دنبال‌کنندگانش به اشتراک گذاشته است.

رژیم غذایی سامسون داودا در دوران آماده سازی برای مستر المپیا 2023 ؛ شش وعده غذایی در روز

شش وعده غذایی سامسون داودا

سامسون داودا که در حال حاضر بیش از 145 کیلوگرم وزن دارد در تلاش است تا با مصرف شش وعده غذایی در روز هم این وزن را حفظ کند و هم تمرینات خود را تحت شرایط ایده‌آل پیش ببرد. این شش وعده غذایی به شرح زیرند:

وعده اول

  • 150 گرم جو دوسر
  • یک پیمانه پودر پروتئین ایزوله
  • پنج عدد تخم مرغ

وعده دوم

  • 450 گرم سیب زمینی
  • 200 گرم استیک گوساله

وعده سوم

  • 350 گرم پاستا
  • 180 گرم کلوچه گوشت (حاوی پنج درصد گوشت گوساله)

رژیم غذایی سامسون داودا در دوران آماده سازی برای مستر المپیا 2023 ؛ شش وعده غذایی در روز

شیک پروتئین بعد از تمرین

    • دو پیمانه پودر پروتئین ایزوله
    • دو پیمانه پودر پروتئین سی دی ایکس
    • آب آناناس
    • زنجبیل

وعده چهارم

  • دو پیمانه برنج
  • 250 گرم سینه مرغ

وعده پنجم

  • یک عدد سینه و یک عدد ران مرغ به همراه سیب زمینی سرخ کرده و ذرت

وعده ششم

  • سوشی

رژیم غذایی سامسون داودا در دوران آماده سازی برای مستر المپیا 2023 ؛ شش وعده غذایی در روز

سامسون داودا : غذا خوردن برای من خیلی وقت گیر است!

ساسمون داودا می‌گوید که به منظور تمرکز بر تمرینات و صرفه‌جویی در وقت ترجیح می‌دهد که وعده‌های غذایی‌اش از قبل آماده شده باشند:

علت اینکه غذاهایم را همیشه در حجم عمده تهیه می‌کنم این است که به این شکل زمان بیشتری صرفه‌جویی می‌شود. در این صورت تنها لازم است که غذا را گرم کنم و بخورم. آماده کردن غذا معمولا وقت زیادی می‌برد و اگر قرار باشد تمام وعده‌هایم را در همان روز آماده کنم زمان بسیار زیادی را از دست می‌دهم. اما با این شیوه کنونی غذا در عرض پنج دقیقه آماده می‌شود. خصوصا برای من که روزی شش وعده غذا می‌خورم، آماده کردن هر وعده به‌طور جداگانه انرژی و زمان زیادی را خواهد برد. بسیار ساده‌تر است که هر کدام از غذاها را یک‌بار در حجم عمده تهیه کنم و سپس صرفا در عرض مدت زمان کوتاهی آنها را به مصرف برسانم. این به‌مراتب آسان‌تر است.

 

رژیم غذایی سامسون داودا در دوران آماده سازی برای مستر المپیا 2023 ؛ شش وعده غذایی در روز

شیر نیجریه‌ای مصمم برای به‌زیر کشیدن هادی چوپان

سامسون داودا علیرغم اینکه در حال پشت سر گذاشتن دوران آماده‌سازی خود است اما اخیرا در چند رویداد بدنسازی نیز در بخش فیگورگیری افتخاری حاضر بوده است. او در ماه می در کنار نایب‌قهرمان مستر المپیا 2022 یعنی درک لانسفورد در بخش فیگورگیری افتخاری مسابقات پیتسبورگ پرو شرکت کرد. این دو بدنساز مطرح چند هفته بعد نیز یک دوره تمرینی مشترک را زیر نظر کریس کورمیر پشت سر گذاشتند. سامسون داودا در طی دوران پیش‌فصل فیزیک فوق‌العاده خود را در شرایط مطلوب حفظ کرده است. شیر نیجریه‌ای امسال نیز همانند سال گذشته وزن خود را در محدوده بالای 135 کیلو نگه داشته. او اخیرا با وزن 148 کیلوگرم در فیگورگیری افتخاری یو اس آ فیت پرو حاضر بوده است. جامعه بدنسازی در طی مدت اخیر به‌شدت بر شانس بالای سامسون داودا برای قهرمانی در مسابقات مستر المپیا 2023 تاکید نموده است. باب سیچریلو اخیرا از داودا و لانسفورد به‌عنوان جدی‌ترین تهدیدها برای هادی چوپان در مسابقات پیش روی مستر المپیا نام برده بود. به گذشته که نگاه می‌کنیم می‌بینیم که سامسون داودا مسابقه به مسابقه و رقابت به رقابت پیشرفت کرده است. بنابراین باید انتظار داشت که شیر نیجریه‌ای با بهترین پکیج دیده شده‌ی خود تا بحال پا به روی استیج مستر المپیا بگذارد. هم برنامه تمرینات و هم رژیم غذایی سامسون داودا گواهی بر تلاش‌های او برای دستیابی به چنین هدفی‌ست.

آخرین خبرها از ورزش بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
سیستم بدنی او همانند بیگ رامی است، شاید بتواند در یک برهه درخشش داشته باشد ولی ماندگار نیست
کاربر سایت
04 شهریور 1402
نمی‌تواند اول شود سوم باچهارم میشود هادی ودرک حداقل تا ۲۰۰۶مقام اول بین اونهاست
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...