انتخاب جنجالی دانا وایت در مورد بهترین‌های تاریخ UFC؛ بدون حبیب نورماگومدوف، کانر مک گرگور و چند نام بزرگ!

دانا وایت رئیس سازمان UFC اخیرا با حضور در پادکست مایک تایسون، به برخی از سوالات این قهرمان سابق بوکس سنگین وزن جهان و هواداران ام ام ای پاسخ داده است.
کدخبر (220976) | 28 مرداد 1402 | ساعت 16:24
0 196
انتخاب جنجالی دانا وایت در مورد بهترین‌های تاریخ UFC؛ بدون حبیب نورماگومدوف، کانر مک گرگور و چند نام بزرگ!
دانا وایت رئیس سازمان UFC اخیرا با حضور در پادکست مایک تایسون، به برخی از سوالات این قهرمان سابق بوکس سنگین وزن جهان و هواداران ام ام ای پاسخ داده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در میان گفت و گوی بین دانا وایت و مایک تایسون، یکی از مهمترین سوالات و نکات جالب بحث به جایی اختصاص داشت که از وایت خواسته شد تا پنج مبارز برتر UFC در تمام دوران را انتخاب کند. یک سوال بسیار سخت برای پاسخ، به خصوص زمانی که شما خودتان رئیس سازمان هستید. در واقع پاسخ به این سوال برای وایت خیلی سخت بود، با این حال علیرغم اینکه از او نام پنج نفر خواسته شد، وی به نام هفت مبارز بزرگ تاریخ اشاره کرد.

7 مبارز بزرگ UFC از نظر دانا وایت

وایت در حالی که قصد داشت به نام‌های درون فهرستش اشاره کند، گفت:
این کار خیلی سخت است زیرا وقتی به 23 سالی که من در UFC بودم نگاه می‌کنید، مبارزات بسیار خوبی رخ داده است... اما باید با جان جونز شروع کنم
جان جونز با شکست دادن مائوریسیو روآ در سن 23 سالگی در سال 2011، رکورد جوانترین قهرمان تاریخ UFC را در اختیار دارد. از آن زمان، جونز به یکی از موفق ترین مبارزان تبدیل شد و به توسعه MMA کمک کرد. انتخاب جنجالی دانا وایت در مورد بهترین‌های تاریخ UFC؛ بدون حبیب نورماگومدوف، کانر مک گرگور و چند نام بزرگ! در سال 2012 او اولین مبارز ام ام ای بود که در مقیاس جهانی مورد حمایت مالی شرکت بزرگ نایک قرار گرفت، اگرچه چند سال بعد این قرارداد فسخ شد. پیروزی اخیر او در مبارزه قهرمانی دسته سنگین وزن در برابر سیریل گین، بدون شک موقعیت او را به عنوان یکی از بزرگان تمام دوران در این ورزش تثبیت کرد. انتخاب جنجالی دانا وایت در مورد بهترین‌های تاریخ UFC؛ بدون حبیب نورماگومدوف، کانر مک گرگور و چند نام بزرگ! دانا وایت در ادامه می‌گوید:
تعداد زیادی مبارز وجود دارد که انتخاب آنها سخت است

دانا وایت و تحسین راندا روزی

با این حال انتخاب بعدی دانا وایت کسی نبود جز راندا روزی که یکی از بزرگترین مبارزان زن تاریخ UFC است. روزی یکی از نام‌های بزرگ این پروموشن است که در سال 2015 در رقابت با فلوید می ودر توانست عنوان بهترین مبارز سال جهان را بدست آورد. او حرکاتی در این ورزش داشت که به نوعی امضای او بودند و فعالیت‌هایی که برای ارتقای جایگاه زنان در ام ام ای داشت، واقعا تحسین برانگیز بود. دانا وایت در ادامه عنوان کرد:
شما حتما باید در بین این نفرات، آماندا نونس را داشته باشید
انتخاب جنجالی دانا وایت در مورد بهترین‌های تاریخ UFC؛ بدون حبیب نورماگومدوف، کانر مک گرگور و چند نام بزرگ! دانا وایت او را "بزرگترین مبارز زن تمام دوران" خواند. نونس که اولین زنی بود که قهرمان دو بخش شد، با بازنشستگی در اوایل سال جاری چندین رکورد را شکست. موقعیت او به عنوان بهترین مبارز زن به دلیل تسلط محض او بر این ورزش نسبتا بدون چالش باقی می ماند اما اکنون او بازنشسته شده و جایی برای مبارز دیگری وجود دارد که جایگاه او را بگیرد. در حالی که وایت در مورد نام بردن از نونس، روزی یا جونز هیچ احتیاطی به خرج نداد، در مورد انتخاب نفرات بعدی وسواس بیشتری داشت و محتاطانه در مورد آنه نظر دارد. دانا وایت با خود بلند بلند فکر می‌کرد و می‌گفت چطور می‌توان کامارو عثمان را در این لیست قرار نداد. کامارو عثمان اولین مبارزه خود در UFC را در سال 2015 انجام و پس از آن به رقابت در دسته ولترویت ادامه داد. او به عنوان قهرمان سابق وزن سبک UFC و قهرمان مسابقات UFC Fighter 21 موفقیت‌های زیادی در UFC بدست آورده است. مبارز نیجریه ای-آمریکایی اولین مبارزه خود را در UFC در سال 2022 مقابل لئون ادواردز شکست خورد و دومین باخت را در مارس سال جاری در UFC 286 برای قهرمانی دسته ولترویت UFC در برابر ادواردز متحمل شد. انتخاب جنجالی دانا وایت در مورد بهترین‌های تاریخ UFC؛ بدون حبیب نورماگومدوف، کانر مک گرگور و چند نام بزرگ! پس از آن وایت کمی تامل و به تاریخچه UFC اشاره و اذعان کرد که مبارزانی که تا به حال ذکر کرده، همگی نسبتا تازه وارد محسوب می‌شوند.
باید به مبارزان سرسختی که در گذشته فعالیت داشتند هم اشاره کرد.
تایسون هم به نشانه موافقت، سرش را تکان داد و در ادامه دانا وایت به چاک لیدل مبارز افسانه‌ای آمریکایی اشاره کرد. این مکالمه می‌توانست ساعت‌ها ادامه داشته باشد و شنوندگان این حس را پیدا کنند که کل پادکست می‌تواند حول بحث پنج مبارز برتر تاریخ UFC متمرکز شود اما در نهایت وایت پذیرفت که محدود کردن تاریخ UFC به پنج نام بسیار دشوار است. وایت گفت:
اگر به نسل‌های مختلف افرادی که کمک کردند این ورزش به سطح دیگری برسد، نگاه کنید اطمینان پیدا می‌کنید که انتخاب پنج مبارز بزرگ تمام دوران سخت خواهد بود. مت هیوز می‌تواند در این لیست باشد و باید به تمام مبارزان برزیلی این ورزش نگاه کرد.

بی اعتقادی دانا وایت به حبیب نورماگومدوف و کانر مک گرگور

در حالی که دانا وایت ممکن است با انتخاب تنها پنج نفر مشکل داشته باشد، نام برخی از مبارزان برجسته حتی در طول بحث از دهان او خارج نشدند. انتخاب جنجالی دانا وایت در مورد بهترین‌های تاریخ UFC؛ بدون حبیب نورماگومدوف، کانر مک گرگور و چند نام بزرگ! حبیب نورماگومدوف و کانر مک گرگور دو مبارزی بودند که نام نبردن از آنها در جریان این مصاحبه بلافاصله متوجه طرفداران را به خود جلب کرد. جالب اینجاست که در مصاحبه‌ای با GQ در سال 2022 همین سوال از رئیس UFC پرسیده شد و پاسخ او کمی متفاوت به نظر می رسید. دانا وایت در همان مصاحبه از جان جونز و راندا روزی نام برد اما اندرسون سیلوا، کانر مک گرگور، و ژرژ سنت پیر را نیز در میان 5 نفر برتر قرار دارد؛ افرادی که در طول مصاحبه با مایک تایسون به آنها توجهی نداشت. انتخاب جنجالی دانا وایت در مورد بهترین‌های تاریخ UFC؛ بدون حبیب نورماگومدوف، کانر مک گرگور و چند نام بزرگ! برخی از طرفداران از حذف افرادی مانند مک گرگور و حبیب نورماگومدوف با سابقه مبارزاتی و محبوبیت جهانی که داشتند، شگفت زده شده شدند اما دانا وایت در مصاحبه سال گذشته به این سوال که آیا می‌توان حبیب نورماگومدوف را بزرگترین مبارز تاریخ در نظر گرفت، پاسخ داد. وایت عنوان کرد که او بدون شک حرفه موفقی داشته و در دوران اوج خود بازنشسته شده اما اطلاق این عنوان به او کار سختی است چراکه مبارز داغستانی خیلی زود بازنشسته شد و نمی‌توان چنین بحثی را در مورد وی داشت. حبیب نورماگومدوف در سال 2020 بازنشسته شد چراکه می‌خواست زمان بیشتری را به خانواده خود اختصاص دهد. حبیب طولانی‌ترین دوره قهرمانی UFC را که از آوریل 2018 تا مارس 2021 به طول انجامید، در اختیار داشت. با این حال برای وایت، طولانی بودن دوران حرفه‌ای او یا فقدان آن به این معنی نیست که او می‌تواند در میان مبارزان برتر UFC جایگاهی داشته باشد. وایت در سال 2022 به سرعت به مک گرگور اشاره کرد اما زمانی که یک سال بعد همین سوال از او پرسیده شد، مرد ایرلندی اصلا در صحبت‌ها دانا وایت جایی نداشت. انتخاب جنجالی دانا وایت در مورد بهترین‌های تاریخ UFC؛ بدون حبیب نورماگومدوف، کانر مک گرگور و چند نام بزرگ! مک گرگور در طول مدت حضورش در UFC محبوبیت زیادی داشت و تماشاگران زیادی به پای مبارزاتش می‌کشاند و قرار گرفتن نام او در یک کارت مبارزه، میلیون‌ها بازدید را تضمین می‌کرد. او رکوردهای بازدید و تماشگر را شکست و با تبدیل طرفداران معمولی به تماشاگران معمولی، به این ورزش اعتبار بخشید. دانا وایت حتی در طول پادکست به کشش مالی مک گرگور اشاره کرد و گفت که:
بزرگترین مبارزه تمام دوران بین کانر و فلوید می ودر بود
که 4.3 میلیون پرداخت به ازای هر بازدید داشت. علاوه بر آن بدنام یک مبارز غیرقابل انکار موفق بود. او اولین مبارز UFC بود که به طور همزمان در دو دسته وزنی پر و سبک وزن عنوان قهرمانی را بدست آورد. انتخاب جنجالی دانا وایت در مورد بهترین‌های تاریخ UFC؛ بدون حبیب نورماگومدوف، کانر مک گرگور و چند نام بزرگ! دانا وایت در طول مکالمه هفت نام را ذکر کرد اما از مک گرگور یا حبیب یا حتی ژرژ سنت پیر که در مصاحبه GQ 2022 به آنها اشاره داشت، چیزی نگفت. پس از بحث در مورد بزرگترین مبارزات تاریخ، تایسون و وایت در مورد برتری این ورزش و رشد آن در سال‌های اخیر بحث کردند. آخرین اخبار از هنرهای رزمی ترکیبی (MMA)

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...