بهروز تابانی از بخارست و سائوپائولو تا اورلاندو؛ عطش هرکول ایرانی برای استیج مستر المپیا

بهروز تابانی بدنساز ایرانی دسته آزاد که سال گذشته به دلیل عدم صدور ویزا موفق به حضور در مستر المپیا نشد، حال در تلاش است تا با رفع مشکلات ویزا در مستر المپیا 2023 شرکت کند.
کدخبر (213662) | 07 مرداد 1402 | ساعت 14:05
1 237
بهروز تابانی از بخارست و سائوپائولو تا اورلاندو؛ عطش هرکول ایرانی برای استیج مستر المپیا
بهروز تابانی بدنساز ایرانی دسته آزاد که سال گذشته به دلیل عدم صدور ویزا موفق به حضور در مستر المپیا نشد، حال در تلاش است تا با رفع مشکلات ویزا در مستر المپیا 2023 شرکت کند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، بهروز تابانی یکی از بدنسازان سرشناس ایرانی است که این روزها تمرینات سنگینی را برای حضور در مستر المپیا 2023 در دستور کار دارد. بهروز بعد از قهرمانی در آرنولد کلاسیک برزیل 2023، مجوز حضور در استیج اورلاندو را کسب کرد و در آن مقطع هشتمین بدنسازی بود که این مجوز را کسب کرده بود. بهروز تابانی زیر نظر میلوس سارسف مربی سرشناس دنیای بدنسازی تمرین می‌کند و علی رغم فاصله زیاد، به طور پیوسته، آپدیت‌های بدنی و جرئیات تمرینات خود را با سارسف در میان می‌گذارد. او این روزها در تلاش برای حل مشکل ویزای خود است و امیدوار است برخلاف سال گذشته، موفق به حضور در بزرگترین رقابت بدنسازی سال جهان شود.

رومانی 2021 ؛ آغاز درخشش بهروز تابانی و رقابت با سامسون داودا و رافائل براندائو

نخستین تجربه بین المللی بهروز تابانی، مسابقات بدنسازی رومانی پرو 2021 بود، جایی که این بدنساز ایرانی در دسته آزاد بعد از رافائل براندائو و سامسون داودا در جایگاه سوم قرار گرفت. براندائو و داودا در آن زمان بدنسازان کمتر شناخته‌شده‌ای بودند، براندائو در سال 2022 قهرمانی در استیج آرنولد کلاسیک برزیل را هم تجربه کرد و در مستر المپیا دهم شد. سامسون داودا نیز بعد دومی در رومانی، چهارمی در آرنولد کلاسیک 2022، ششمی در مستر المپیا 2022 و قهرمانی در مستر المپیا 2023 را تجربه کرد. بهروز تابانی از بخارست و سائوپائولو تا اورلاندو؛ عطش هرکول ایرانی برای استیج مستر المپیابهروز تابانی اما بعد از استیج رومانی 2021، نزدیک به یک سال در استیج دیگری حاضر نشد و در سال 2022 بار دیگر در رومانی به روی استیج بازگشت. در مسابقات بدنسازی رومانی پرو 2021 چند بدنساز دیگر ایرانی نیز حضور داشتند، جعفر غفارنژاد، بابک اکبرنیا و میثم کشوری در دسته 212 پوند این رقابت به ترتیب، سوم، ششم و دوازدهم شدند و وحید بادپی و مهدی پروانی در دسته فیزیک کلاسیک در ترتیب در جایگاه‌های چهارم و چهاردهم قرار گرفتند.

رومانی 2022 ؛ طعم شیرین قهرمانی و حسرتی که به دل ماند

یک سال بعد از نخستین تجربه حرفه‌ای، بهروز تابانی بار دیگر در مسابقات رومانی پرو شرکت کرد و این بار موفق به کسب عنوان قهرمانی در دسته آزاد شد. برت ویلکین بدنساز آمریکایی که او نیز مجوز حضور در مستر المپیا 2023 را دریافت کرده در این رقابت بعد از بهروز تابانی در جایگاه دوم قرار گرفت و انریکو هافمن از آلمان سوم شد. قهرمانی در بخارست به معنای صدور مجوز مستر المپیا برای بهروز تابانی بود، مجوزی که حدود یک ماه مانده به مستر المپیا 2022 به دست آمد و تابانی آخرین بدنسازی بود که این مجوز را دریافت کرده بود. بهروز تابانی از بخارست و سائوپائولو تا اورلاندو؛ عطش هرکول ایرانی برای استیج مستر المپیااینکه حدفاصل قهرمانی تا زمان عدم صدور ویزا چه بر بهروز تابانی گذشت را احتمالا کسی جز خودش و نزدیکانش به طور کامل درک نکرده باشند. زمان حداقلی باقی مانده تا مستر المپیا و سخت‌گیری‌های عجیب دولت آمریکا برای صدور ویزا برای ایرانیان سبب شد تا بهروز بزرگترین استیج سال را از دست بدهد و با حسرت و از خانه تماشاگر قهرمانی هادی چوپان در این مسابقات بود. او چندی پیش در رابطه با قهرمانی هادی چوپان در مستر المپیا 2022 گفته بود:
مستر المپیا را به طور زنده تماشا کردم با قهرمانی هادی اشک ریختم. هادی قبل از این هم می‌توانست قهرمان مستر المپیا شود و به قهرمانی او مانند هر ایرانی دیگری افتخار می‌کنم.

آرنولد کلاسیک برزیل 2023 ؛ هرکول ایرانی ناامید نشد

عدم صدور ویزای آمریکا برای بهروز یک اتفاق بسیار تلخ بود، با این حال مانع ناامیدی وی نشد. او با بهره‌گیری از ژنتیک استثنایی و بدنی که هیچ نقطه ضعفی ندارد راهی برزیل شد و در استیج آرنولد کلاسیک برزیل و در رقابت با بدنسازانی چون ولینگتون باپتیستا و امیر اومراگیچ، عنوان قهرمانی و سهمیه مستر المپیا 2023 را کسب کرد. این دومین قهرمانی بهروز تابانی در یک رقابت حرفه‌ای دسته آزاد در کمتر از یک سال بود. بهروز تابانی از بخارست و سائوپائولو تا اورلاندو؛ عطش هرکول ایرانی برای استیج مستر المپیا

صفحه بدنسازی سرخ‌نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید: https://www.instagram.com/sorkhnews_gym


حال او به دنبال دریافت ویزای آمریکا است تا آبان امسال در مستر المپیا روی استیج برود، موضوعی که به جز خود بهروز تابانی، میلوس سارسف مربی وی نیز به شدت پیگیر آن است.

مستر المپیا 2023 ؛ در انتظار یک روز رویایی

اتفاقی که در مستر المپیا 2022 رخ نداد به احتمال فراوان امسال رخ خواهد داد و برای نخستین بار دو بدنساز ایرانی به طور همزمان در دسته آزاد بزرگترین رقابت بدنسازی جهان روی استیج حضور خواهند داشت. هادی چوپان مدعی اول قهرمانی است و بهروز تابانی در نخستین حضور خود در این مسابقات، به دنبال حضور در میان 10 نفر برتر خواهد بود. او چندی پیش مدعی شد که هادی چوپان شانس اول قهرمانی است و درک لانسفورد و سامسون داودا نیز بین سه نفر برتر خواهند بود. بهروز تابانی از بخارست و سائوپائولو تا اورلاندو؛ عطش هرکول ایرانی برای استیج مستر المپیا 04تابانی از چند هفته پیش تمرینات خود را آغاز کرده و با نظر میلوس سارسف در تلاش است تا حجم و وزن بدن خود را حداکثر ممکن برساند. او از دو ماه پیش از مستر المپیا وارد فاز کات عضلات خواهد شد. مستر المپیا 2023 از 11 تا 14 آبان برگزار خواهد شد و مخاطبان ایرانی بدنسازی برای این رویداد بزرگ و تماشای فیگور های هادی چوپان و بهروز تابانی در دسته آزاد، وحید بادپی در دسته فیزیک کلاسیک و محمدرضا تبریزی در دسته ویلچر در حال لحظه شماری هستند. آخرین اخبار ورزش بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
برو بهروز جان موفق باشی با کمی ممارست و تمرین میتونی از چوپان پیشس بگیری تو افتخار آذربایجانی حیف که مثل همیشه تبلیغات رو بعضیا دیگست و ورزشکار آذربایجانی در سایه نگه داشته میشه امیدوارم تو هم مثل پیمان ماهری پور در همه میادین قوی ظاهر بشی و اصالت ترک رو به رخ دنیا بکشی من با پیروزی چوپان اشک نریختم چون به آذربایجانی ها توهین کرده یود ولی با قهرمانی تو حتما اشک خ.اخم ریخت همونطور که عدم صدور ویزات باعث شد تا عمق وجودم ناراحت بشوم
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...