جزئیات جدیدی از برنامه‌های تمرینی و رژیم غذایی جی کاتلر؛ در فاصله یک ماه مانده تا جشن تولد 50 سالگی

چالش Fit for 50 جی کاتلر آخرین هفته‌های خود را سپری می‌کند.
کدخبر (207739) | 24 تیر 1402 | ساعت 12:57
0 347
جزئیات جدیدی از برنامه‌های تمرینی و رژیم غذایی جی کاتلر؛ در فاصله یک ماه مانده تا جشن تولد 50 سالگی
چالش Fit for 50 جی کاتلر آخرین هفته‌های خود را سپری می‌کند.

 به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، جی کاتلر دوباره با یک ویدئوی دیگر و جزئیات جدیدی از چالش Fit for 50 بازگشته است. کاتلر در ویدئویی که اخیرا در کانال یوتیوب خود منتشر کرده است به صحبت درباره رژیم غذایی خود پرداخته است و برنامه تمرینی‌اش برای تقویت عضلات بازو را نیز با مخاطبانش به اشتراک گذاشته است.

جی کاتلر در طی دوران حرفه‌ای خود در بدنسازی توانست با اراده‌ی پولادین و سرسختی بی‌مثال خود به یکی از بزرگترین‌های تاریخ این ورزش بدل شود. کاتلر کسی بود که توانست به سلطنت هشت ساله رونی کلمن افسانه‌ای بر دسته آزاد پایان دهد و پادشاه را از تخت به‌زیر بکشد. او پیش از آن در چهار دوره مستر المپیا پشت سر رونی کلمن در جایگاه دوم ایستاده بود.

جی کاتلر پس از این قهرمانی سه بار دیگر نیز مدال طلای مسابقات مستر المپیا را مال خود کرد. آخرین حضور او در این مسابقات مربوط به سال 2013 بود. کاتلر پس از ششم شدن در این مسابقات برای همیشه از رقابت حرفه‌ای بدنسازی خداحافظی نمود.

جزئیات جدیدی از برنامه‌های تمرینی و رژیم غذایی جی کاتلر؛ در فاصله یک ماه مانده تا جشن تولد 50 سالگی

جی کاتلر در اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرد که قصد دارد یک چالش تحول بدنی را آغاز کند. کاتلر البته اعلام کرد که قصدی مبنی بر بازگشت به رقابت حرفه‌ای ندارد و صرفا می‌خواهد تولد پنجاه سالگی خود را با بهترین فیزیک ممکن جشن بگیرد. این اسطوره بدنسازی در طی این مدت تمامی جزئیات این پروسه تحول بدنی را نیز با طرفدارانش به اشتراک گذاشته است.

کاتلر در طول چند ماه اخیر همواره جزئیات برنامه‌های تمرینی خود و حتی جزئیات رژیم غذایی‌اش را نیز در کانال یوتیوبش اشتراک گذاری کرده است. او اخیرا نیز یک بار دیگر و در فاصله پنج هفته مانده به جشن تولد پنجاه سالگیش به صحبت درباره رژیم غذایی خود و اشتراک گذاری برنامه تمرینی خود پرداخته است.

برنامه تمرینی جی کاتلر برای تقویت عضلات بازو

برنامه تمرینی جی کاتلر برای تقویت عضلات بازو شامل بخش‌های زیر است:

- حرکت پشت بازو دیپ دستگاه نشسته - 4 ست - حرکت پشت سیم کش به پایین با طناب - 4 ست - حرکت پرس فرانسوی پشت بازو خوابیده - 4 ست - حرکت پشت بازو سیم کش تک دست - 4 ست - حرکت جلو بازو دستگاه - 4 ست - حرکت جلو بازو لاری دستگاه - 4 ست - حرکت جلو بازو دمبل - 4 ست - حرکت جلو بازو هالتر خمیده - 4 ست - حرکت کرانچ با طناب روی زانو - 4 ست - حرکت لگ ریز - 4 ست - حرکت کرانچ شکم دستگاه - 4 ست جزئیات جدیدی از برنامه‌های تمرینی و رژیم غذایی جی کاتلر؛ در فاصله یک ماه مانده تا جشن تولد 50 سالگی

تمرینات کاردیو

جی کاتلر می‌گوید که در حال حاضر روزانه به‌مدت نود دقیقه تمرینات کاردیو انجام می‌دهد:

من هر روز صبح به‌مدت سی دقیقه تمرینات کاردیو انجام می‌دهم و پس از تمرین بدنسازی نیز سی دقیقه کاردیو را پشت سر می‌گذارم. امروز می‌خواهیم دوباره به‌سراغ عضلات بازو برویم و مثل اینکه این ناحیه از عضلات محبوب همه‌ی شماست. همانطور که می‌بینید من امروز روی مود خوبی هستم. دیشب فقط چهار ساعت خوابیدم. من شب‌ها معمولا حدود پنج ساعت می‌خوابم. همه می‌گویند که باید بیشتر بخوابم اما من در طی دوران حرفه‌ایم هم همینقدر می‌خوابیدم و کاملا به آن عادت کرده‌ام. اگر از دنبال‌کنندگان قدیمی این کانال باشید می‌دانید که من قبلا حتی نصفه‌شب‌ها هم تمرین می‌کردم.

رژیم غذایی جی کاتلر

جی کاتلر در این ویدئو صبحانه‌ی معمولش را نیز با مخاطبانش به اشتراک گذاشته است. او سپس به صحبت درباره بزرگترین موانع پیش روی خود پرداخته است:

صبحانه من تشکیل شده از تخم مرغ، نان برنجی، مقداری پنیر کم چرب، چند تکه آناناس، کره نباتی، به انضمام یک فنجان قهوه.

جی کاتلر می‌گوید که مهمترین چالشش متحول کردن فیزیکش بدون استفاده از داروهای بهبود دهنده عملکرد بوده است:

من از وضعیتم راضیم و به‌نظرم همه‌چیز طبق برنامه پیش رفته. در طی سال‌های فعالیتم در بدنسازی همواره با این مساله روبرو بوده‌ام که همه می‌آمدند و می‌گفتند باید این کار را کنی و آن کار را کنی. اما من متوجه شده‌ام که آنچه در بدنسازی ضروری است آزمون و خطای شخصی است. هیچ فرمول ثابتی برای همه وجود ندارد. هرکس باید با آزمون و خطا به فرمول شخصی خودش برسد. بزرگترین چالشی که در طی مدت اخیر با آن روبرو بودم عدم استفاده از مکمل‌های دارویی و هورمونی و تقویتی بوده است. بنابراین مجبور بودم صرفا به تمرین و تغذیه متکی باشم و این کارم را سخت‌تر می‌کرد. و وقتی از داروهای آنابولیک استفاده نمی‌کنید اشتهایتان نیز به‌شدت بالا خواهد بود. در نتیجه یک چالش دیگر برای من کنترل اشتهایم بوده است.

جزئیات جدیدی از برنامه‌های تمرینی و رژیم غذایی جی کاتلر؛ در فاصله یک ماه مانده تا جشن تولد 50 سالگی

جی کاتلر در پایان این ویدئو گفته است که تا به اینجای پروسه تحول بدنی خود از چربی‌سوزها نیز استفاده نکرده است؛ اما ممکن است در این چهار هفته پایانی از آنها استفاده کند:

در حال حاضر پنج هفته به پایان چالش باقی مانده و ممکن است در چهار هفته پایانی اندکی رویکردم را تغییر دهم. همانطور که دو هفته پیش نیز این کار را کردم و زمان تمرینات کاردیو را بالا بردم.

جی کاتلر پیش از این در یکی از ویدئوهای خود به انتقاد از کسانی پرداخته بود که به تبلیغ استفاده از استروئید و داروهای آنابولیک می‌پردازند. کانال یوتیوب کاتلر در طی ماه‌های اخیر یک منبع آموزشی فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به بدنسازی بوده است. حالا و در فاصله یک ماه مانده به جشن تولد پنجاه سالگی، این اسطوره بدنسازی امیدوار است تا به بهترین پکیج خود در طی ده سال گذشته دست یابد و ورود به پنجاه سالگی را با بهترین اندام ممکن جشن بگیرد.

جدیدترین اخبار ورزش بدنسازی:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...