ناگفته‌های دوریان یتس از مستر المپیا 1997؛ با عضله پشت بازو پاره بر روی استیج ظاهر شدم

دوریان یتس در پست اینستاگرامی اخیر خود به مسابقات مستر المپیا 1997 اشاره کرده است و گفته است که در این مسابقات با عضله پشت بازو پاره حاضر شده است.
کدخبر (217559) | 18 مرداد 1402 | ساعت 10:34
0 171
ناگفته‌های دوریان یتس از مستر المپیا 1997؛ با عضله پشت بازو پاره بر روی استیج ظاهر شدم
دوریان یتس در پست اینستاگرامی اخیر خود به مسابقات مستر المپیا 1997 اشاره کرده است و گفته است که در این مسابقات با عضله پشت بازو پاره حاضر شده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، دوریان یتس با فداکاری‌هایی که برای رسیدن به قله بدنسازی لازم است انجام شوند، بیگانه نیست. یتس کارنامه حرفه‌ای تقریباً بی‌نقصی را در این ورزش پشت سر گذاشت و موفق شد شش عنوان قهرمانی مستر المپیا را مال خود کند. این بدنساز انگلیسی در پست اینستاگرامی اخیر خود فاش کرده که آخرین قهرمانی‌اش در مستر المپیا در سال 1997 با یک مصدومیت شدید از ناحیه پشت بازو برای او حاصل شده است. دوریان یتس در دهه نود میلادی پیشگام حجم هیولاوار عضلات و استحکام کاندیشنینگ بود. یتس جانشین لی هنی (دارنده هشت عنوان قهرمانی مستر المپیا) بود و در دهه نود برروی هر استیجی که ظاهر شد، طوفان به‌پا کرد. یتس علاوه‌بر موفقیت‌هایش برروی استیج، با سبک تمرینی منحصربه‌فرد خود نیز شناخته می‌شود. به‌طور معمول، بدنسازان از قبل تعداد ست‌ها و حرکت‌های تمرینی را مشخص می‌کنند؛ اما دوریان یتس هر ست را تا زمان اتمام کامل نیرویش ادامه می‌داد. یتس اصول و فلسفه تمرینی خود را از دو بدنساز کهنه‌کار، یعنی مایک منتزر و آرتور جونز، وام گرفته بود. ایده بنیادی این فلسفه تمرینی این است که بهتر است با گذاشتن حداکثر فشار برروی عضلات، حجم آن‌ها را به‌شکل انفجاری افزایش داد؛ تا اینکه بخواهیم با دنبال کردن رویکرد سنتی با روندی بسیار کند، به این نتیجه دست پیدا کنیم.

دوریان یتس و آغاز دوران هیولاهای حجیم

دوریان یتس آغازگر عصر هیولاهای حجم بود و پس از او، هیولاهای دیگری نظیر رونی کلمن و جی کاتلر نیز سروکله‌شان پیدا شد. یتس همچنین یکی از معدود قهرمانان مستر المپیا است که در آخرین حضور خود در این مسابقات نیز به عنوان قهرمانی دست یافتند. این بدنساز بریتانیایی حتی پس از بازنشستگی نیز همچنان یک سفیر فوق‌العاده برای این ورزش باقی مانده است. دوریان یتس، که خود یکی از عالی‌مقام‌ترین متخصصان تمرینات بدنسازی است، علاقه فراوانی نیز به ارائه‌ی توصیه‌های تمرینی به جوانان دارد. این دارنده شش عنوان قهرمانی مستر المپیا مهم‌ترین مروج متد تمرینات پرفشار است و همچنان نیز طرفدار سرسخت این متد باقی مانده است. یتس می‌گوید که پس از بازنشستگی، علاوه‌بر تمرینات بدنسازی، رو به استفاده از تمرینات یوگا و مدیتیشن نیز آورده است. دوریان یتس در پست اینستاگرامی اخیر خود، فلش‌بکی به گذشته زده است. یتس به مسابقات مستر المپیا 1997 اشاره کرده است و گفته است که در این مسابقات با عضله پشت بازو پاره حاضر شده است. او همچنین چند عکس قدیمی از خود را نیز در این پست به انتشار رسانده است. ناگفته‌های دوریان یتس از مستر المپیا 1997؛ با عضله پشت بازو پاره بر روی استیج ظاهر شدم

دوریان یتس و عضله ای که صدای پارگی اش در باشگاه پیچید

دوریان یتس می‌گوید که صدای پاره‌شدن عضله پشت بازویش چیزی شبیه به صدای شلیک یک اسلحه بوده است. یتس در قسمت کپشن پست اینستاگرامی خود نوشته است:
این‌ها چند عکس مربوط به سال 1997 و مدتی پس از عمل جراحی‌ام در آن سال هستند. من برای این عمل مجبور شدم که از انگلیس به نیویورک بیایم؛ چراکه در آن دوران، در انگلیس جراح حاذقی برای انجام این عمل وجود نداشت. بنابراین راهی آمریکا شدم تا توسط پزشکی که سابقه جراحی بازیکنان فوتبال آمریکایی را داشت عمل شوم. در خاطرم هست که وقتی عضله پشت بازویم در باشگاه پاره شد صدای بسیار زیادی را تولید کرد. صدایش شبیه به صدای شلیک یک اسلحه بود و در سراسر باشگاه شنیده شد. خودتان تصور کنید که چقدر بلند بود.
او در ادامه گفته:
در طی دوران بهبود یافتنم روی دست دیگرم کار می‌کردم. گذشته از تأثیرش بر تقویت عضلاتم، این تأثیر روانی خوبی هم برای من داشت که از حرکت بازنمانم. خود عمل جراحی موفقیت‌آمیز بود؛ اما متأسفانه قدرت و شیپ عضله پشت بازویم دیگر مثل سابق نبود. به‌خاطر همین یک عدم تعادل و توازن در اندامم ایجاد شده بود. در ادامه یکی از گزینه‌ها این بود که به‌طور کلی، قید حضور در مستر المپیا را بزنم. من چند هفته بود که رژیم غذایی بسیار سختی را دنبال می‌کردم. با وجود مصدومیتی که پیش آمده بود، هنوز می‌توانستم روی بازوی دیگرم کار کنم. هنوز می‌توانستم روی پاهایم کار کنم و تمرینات کاردیو را دنبال کنم و رژیم غذایی‌ام را پی بگیرم. دلم می‌خواست دوباره برروی استیج رقابت کنم و برای بار آخر هرچه که دارم را رو کنم.
قهرمان 6 دوره مستر المپیا در ادامه گفته:
در طی مسابقات عضله پشت بازویم مقاومت خوبی از خود نشان داد ولی باید به‌شدت مراقبش می‌بودم. می‌بایست در فیگورگیری‌هایم نهایت احتیاط را به‌خرج می‌دادم و در ضمن نمی‌توانستم با رقبایم بازو به بازو شوم. چون این حرکت معمولاً فشار زیادی را به عضلات پشت بازو وارد می‌کند. تمام این‌ها باعث شد تا پس از این مسابقات. به‌طور کامل از بدنسازی خداحافظی کنم. من پس از آن دیگر برروی استیج ظاهر نشدم. نه حتی برای فیگورگیری‌های افتخاری. برای من همیشه قانون همه یا هیچ برقرار بود.
دوریان یتس معمولاً عکس‌هایی از اندام کنونی خود را نیز در صفحاتش در شبکه‌های اجتماعی به انتشار می‌رساند که نشان می‌دهند اسطوره همچنان و علی‌رغم عبور از شصت سالگی، توانسته است فیزیک فوق‌العاده خود را حفظ کند. یتس در حال حاضر علاوه‌بر تمرینات بدنسازی تمرینات پیلاتس، دوچرخه‌سواری و کوهنوردی را نیز در دستور کار خود دارد. مصدومیت‌های شدید غالباً می‌توانند به کارنامه حرفه‌ای یک بدنساز خاتمه دهند. اما قمار دوریان یتس در سال 1997 نتیجه داد و او سرانجام توانست علی‌رغم یک مصدومیت شدید، عنوان قهرمانی این مسابقات را مال خود کند. اگرچه عمل جراحی یتس در ناحیه عضله پشت بازو موفقیت‌آمیز بود، اما اسطوره می‌گوید که تحرک‌پذیری، قدرت و شیپ این عضله دیگر هرگز به حدود سابق خود نرسید. آخرین اخبار بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...