کری خوانی رقبای اصلی هادی چوپان در مستر المپیا 2023 ؛ نیک واکر و درک لانسفورد از روند آماده سازی خود می گویند

کدخبر (217841) | 18 مرداد 1402 | ساعت 19:58
0 990
کری خوانی رقبای اصلی هادی چوپان در مستر المپیا 2023 ؛ نیک واکر و درک لانسفورد از روند آماده سازی خود می گویند
درک لانسفورد و نیک واکر از روند آماده سازی خود برای مسابقات مستر المپیا 2023 و تلاش برای شکست دادن هادی چوپان پرده برداشتند.

گزارش زنده مستر المپیا ۲۰۲۳ بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، روز به روز به برگزاری مستر المپیا 2023 نزدیکتر می‌شویم و همین مساله قهرمان سابق و مروج فعلی بدنسازی، فلکس لوئیس بازنشسته را بر آن داشت تا میزبان گفت و گوی ویژه‌ای بین دو تن از بزرگترین ستاره‌های این ورزش باشد. در جدیدترین اپیزود از پادکست Straight Outta the Lair، نیک واکر و درک لانسفورد در فاصله کمتر از سه ماه تا رویارویی با یکدیگر در اورلاندو فلوریدا، در مورد میزان اعتماد به نفس، آمادگی و میزان مصرف پروتئین صحبت کردند. درک لانسفورد در ابتدای بحث می‌گوید:

همه رقبا جوان هستند و تشنه قهرمانی. همانند مستر المپیا سال گذشته که رقابت بسیار هیجان انگیز بود، در این دوره شال نسخه دو آن خواهیم بود. تک تک افراد پیشرفت کرده‌اند. من، نیک، سامسون، مطمئنم هادی اگرچه او را ندیده‌ایم اما می‌دانیم که او سخت تمرین می‌کند. همه امسال بهبود یافته‌اند.

در سوی مقابل نیک واکر پس از اینکه در سال 2021 با بدن متشکل از عضلاتی سخت و عجیب و غریب وارد صحنه رقابت بدنسازی شد، موجی از شگفتی و هیجان را در میان بدنسازان ایجاد کرد. او توانست به طور متوالی قهرمانی مسابقات نیویورک پرو و آرنولد کلاسیک را بدست آورد و در دومین حضورش در مستر المپیا که به دسامبر سال گذشته بازمی‌گردد، واکر توانست از رده پنجم دو سال قبل به رده سوم صعود کند. علاوه بر این او جایزه مردمی مستر المپیا را تصاحب کرد. از طرفی مسیری که درک لانسفورد برای رسیدن به بخش آزاد مردان مستر المپیا طی کرد، بسیار متفاوت از راه واکر بود. در سال 2021 لانسفورد قهرمان دسته 212 پوند مستر المپیا شد. چند ماه پس از فیگور گرفتن به عنوان مهمان در مسابقات پیتسبورگ پرو 2022، برگزارکنندگان مستر المپیا با ارسال دعوتنامه ویژه‌ای، این بدنساز آمریکایی را برای رقابت در مسابقات بخش آزاد که دسته‌ای بدون محدودیت اندازه است، دعوت کردند. کری خوانی رقبای اصلی هادی چوپان در مستر المپیا 2023 ؛ نیک واکر و درک لانسفورد از روند آماده سازی خود می گویند قطعا اولین حضور درک لانسفورد در مستر المپیا، موجب شگفتی جامعه بدنسازی شد و شگفتی شب مسابقات لقب گرفت. او بالاتر از نیک واکر در رده دوم قرار گرفت و هم تیمی‌اش هادی چوپان، به مدال طلا رسید. حالا نیک واکر و درک لانسفورد در مورد پیشرفت خود در آستانه مستر المپیا 2023 صحبت کرده‌اند. لانسفورد که دوره خارج فصل زمان بیشتری را صرف توسعه بدنش کرده، قصد دارد با عضلات بیشتری روی صحنه مسابقات قدم بگذارد. از سوی دیگر نیک واکر پس از آخرین مسابقه خود که آرنولد کلاسیک 2023 بود و پس از سامسون داودا در رده دوم قرار گرفت، بهبودهای عضلات چهار سر را هدف قرار داده است.

اعتماد به نفس و آماده‌سازی نیک واکر و درک لانسفورد برای مستر المپیا 2023

واکر می گوید علیرغم اعتماد به نفسش، به عنوان یک بدنساز نگرش فروتنانه‌ای دارد.

هر چند اطمینان دارم که با موفقیت از این رقابت خارج می‌شوم اما همچنان بسیار متواضع هستم. وقتی این چیزها را می‌بینم کمی احساساتی می‌شوم. چون شبیه این است که تازه می‌خواهم تبدیل شدن به بهترین بدنساز جهان را شروع کنم. هیچ وقت فکر نمی‌کردم الهام بخش این تعداد از افراد باشم. وقتی چنین چیزی را متوجه می‌شوید که کار شما چقدر می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد و چه ظرفیت‌هایی برای تغییر دادن زندگی دیگران دارید، واقعا لذت بخش است.

کری خوانی رقبای اصلی هادی چوپان در مستر المپیا 2023 ؛ نیک واکر و درک لانسفورد از روند آماده سازی خود می گویند نیک واکر در مورد آمادگی خود اذعان داشت که مربی او مت یانسن از پیشرفت او تا کنون راضی است.

در حال حاضر مت از پیشرفتی که در دوران خارج از فصل داشتم، بسیار خوشحال است. او از ظاهر فزیکی من راضی است. این جمعه شانزدهمین هفته دوره خارج از فصلم را پشت سرمی‌گذارم. تا زمانی که او خوشحال است و انتقادی به عملکردم ندارم، متوجه می‌شوم که کارم را خوب انجام می‌دهم و اشکالی وجود ندارد. از نظر غذایی، من هنوز دارم غذا می خورم اما او کم کم غذا را کاهش می‌دهد. به جز روزهایی که تمرینات پا انجام می‌دهم، هر روز 20 تا 30 دقیقه تمرینات هوازری را دنبال می‌کنم.

صفحه بدنسازی سرخ نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید: https://www.instagram.com/sorkhnews_gym


کری خوانی رقبای اصلی هادی چوپان در مستر المپیا 2023 ؛ نیک واکر و درک لانسفورد از روند آماده سازی خود می گویند با توجه به تعداد مدعیانی که به مستر المپیا 2023 می‌روند، واکر تاکید کرد که امسال جایگاه هیچ بدنسازی تضمین شده نیست.

وقتی برای اولین بار بازخوردهای عملکردم را دریافت کردم، دوست داشتم به هر کسی حمله کنم. رقبا خیلی سرسخت بودند و در پیتسبورگ 2023 هم چنین چیزی را می‌دیدم. تصور می‌کردم که چنین چیزی باشد اما راستش وقتی دیدم همه چقدر روی فرم هستند، با خودم گفتم که همه پیشرفت کردند و در حال بهبود هستند. سامسون پیشرفت‌هایی را دارد و درک هم همین طور بود. هانتر هم قطعا پیشرفت‌های قابل توجهی داشت. امسال یک مستر المپیای بسیار خوب خواهد بود. این رقابت برای کسی آسان نخواهد بود. به نظر من، فکر نمی‌کنم جایگاه بدنسازی در این دوره تضمین شده باشد. این یک نبرد جدی خواهد بود. فکر می‌کنم 5 نفر برتر نمایشی حماسی خواهند داشت. به اعتقاد من همه ما روی فرم خواهیم بود؛ سخت، با عضلات خشک و کات. همه این موارد نشان می‌دهد که مسابقه بزرگی خواهیم داشت.

کری خوانی رقبای اصلی هادی چوپان در مستر المپیا 2023 ؛ نیک واکر و درک لانسفورد از روند آماده سازی خود می گویند لانسفورد معتقد است که نتیجه مستر المپیا در سال 2023 خارج از کنترل او خواهد بود.

ما در تمام طول سال خیلی سخت کار می‌کنیم، می‌توانیم همه چیز را درست انجام دهیم و بهترین عملکرد خود را ارائه دهیم اما در پایان، نتیجه رقابت در کنترل ما نیست. بنابراین فکر می‌کنم ما باید این واقعیت را درک کنیم و بهترین عملکردمان را داشته باشیم.

کری خوانی رقبای اصلی هادی چوپان در مستر المپیا 2023 ؛ نیک واکر و درک لانسفورد از روند آماده سازی خود می گویند به گفته واکر، اگر لانسفورد حتی اندکی روی استیج مستر المپیا بلغزد، او را شکست خواهد داد.

درک و سامسون و بخصوص سامسون را زیر نظر دارم چراکه او در آرنولد کلاسیک مرا شکست داد. من و درک با یکدیگر هماهنگ هستیم اما فکر می‌کنم او فرم بهتری نسبت به من دارد. با این حال من برای هر رقابت، شکل بدنم را بهتر می‌کنم و احساس می‌کنم از نظر عضلانی بهتر از درک باشم و شرایط من همیشه عالی بوده است. اگر درک بلغزد، او را شکست خواهم داد.

میزان مصرف پروتئین نیک واکر و درک لانسفورد برای مستر المپیا

برخلاف فصول قبل، واکر گفت که مصرف پروتئین خود را کاهش داده است. او این تغییر را به دلیل کمک به هضم غذا انجام داده است.

من همچنین مطمئن شدم که غذایی می‌خورم که بهترین هضم را داشته باشد. من مقدار زیادی آنزیم گوارشی مصرف می‌کنم، چیزهای زیادی مصرف می‌کنم که به همه چیز اجازه می‌دهد فرآیند هضم بهتر انجام شود. مصرف پروتئینم را کمی کاهش دادم و فکر می‌کنم برای من مصرف پروتئین بیش از حد باعث نفخ بیشتری می‌شود. من خیلی مصرفش را کاهش ندادم. شاید 500 گرم یا بیشتر، این مقدار در هر وعده غذایی کمی بیشتر می‌شود و اثرش را نشان می‌دهد.

کری خوانی رقبای اصلی هادی چوپان در مستر المپیا 2023 ؛ نیک واکر و درک لانسفورد از روند آماده سازی خود می گویند واکر عنوان کرد که بیشتر پروتئین او از بوقلمون، مرغ یا استیک آسیاب شده تامین می‌شود. این در حالی است که لانسفورد تاکید کرد که به ماهی علاقه بیشتری دارد.

من دوست دارم در هر دوره آماده‌سازی، ماهی بخورم. من به آن به عنوان یک ماده اصلی و اساسی نگاه می‌کنم. دوست دارم بیشتر ماهی بخورم و برجسته‌تر شوم. هر بار که این کار را انجام می‌دهم، عضلاتم نمایان‌تر می‌شود.

در عین حال واکر می‌گوید او نتوانسته کار مشابهی انجام دهد.

اکثر پروتئین مصرفی من در دوره آماده سازی به معنای واقعی کلمه متشکل از گوشت بوقلمون بدون چربی، مرغ یا استیک است. تا سال گذشته متوجه نمی‌شدم، اینقدر ماهی کاد می‌خوردم. من از ماهی ناراحت نیستم، من ماهی را دوست دارم، به خصوص ماهی قزل آلا. رفیق من پارسال انقدر ماهی کاد خوردم که حس بدی بهم دست داد. می‌دانی واقعا چه بویی داشت، بوی ادرار گربه.

این اولین باری نیست که نیک واکر برای کسب مدال طلای مستر المپیا، رویارویی مقابل درک لانسفورد را متصور می‌شود. در پادکست قبلی Mutant and the Mouth، واکر عنوان کرد که احساس درونی‌ او این بود که خودش و درک لانسفورد برای مقام نخست این مسابقات مبارزه خواهند کرد. کری خوانی رقبای اصلی هادی چوپان در مستر المپیا 2023 ؛ نیک واکر و درک لانسفورد از روند آماده سازی خود می گویند البته درک لانسفورد دیدگاه مشابهی ندارد و اخیرا در مصاحبه‌ای پیش بینی کرد که قهرمان مستر المپیا از رقابت خودش با هادی چوپان خواهد بود. به گفته لانسفورد، رقابت برای مقام‌های سوم و چهارم میان نیک واکر و سامسون داودا خواهد بود. با توجه به اینکه نتایج مستر المپیای سال گذشته غیرقابل پیش بینی بوده، هواداران انتظار رقابت مشابهی را از مسابقات امسال دارند. با گذر زمان متوجه خواهیم شد که آیا نیک واکر یا درک لانسفورد می‌توانند هجدهمین قهرمان تاریخ مستر المپیا باشند یا خیر؟

آخرین اخبار ورزش بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...