دوریان یتس و رونی کلمن ؛ یک مقایسه تاریخی و البته جنجالی + عکس

اخیراً انتشار چند عکس قدیمی توسط یتس در اینستاگرام منتشر شده است که سوال قدیمی را به یاد کاربران آورد.
کدخبر (214372) | 10 مرداد 1402 | ساعت 06:32
0 263
دوریان یتس و رونی کلمن ؛ یک مقایسه تاریخی و البته جنجالی + عکس
اخیراً انتشار چند عکس قدیمی توسط یتس در اینستاگرام منتشر شده است که سوال قدیمی را به یاد کاربران آورد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، اسطوره بدنسازی، یعنی دوریان یتس، در دهه نود میلادی و به‌واسطه‌ی کاندیشنینگ بی‌نظیر خود و حجم عضلات هیولاوارش، این ورزش را وارد سطح جدیدی کرد و چهره‌ی آن را برای همیشه دگرگون ساخت. یتس همچنین رویکرد تمرینی جدیدی را نیز به دنیای بدنسازی معرفی کرد. او این رویکرد را، که متد تمرینات پرفشار نام دارد، تحت تأثیر آموزه‌های مایک منتزر و آرتور جونز ابداع نمود. بسیاری از افراد، دوریان یتس را آغازگر عصر هیولاهای حجم می‌دانند. یتس در طی دوران حرفه‌ای خود، کاملاً از رسانه‌ها دوری می‌کرد و تنها برای شرکت در مسابقات بود که مقابل دوربین‌ها ظاهر می‌شد. یکی دیگر از بدنسازانی که پس از دوریان یتس توانست با حجم عضلات خیره‌کننده خود بر دنیای بدنسازی حکم‌رانی کند، رونی کلمن بود. کلمن توانست هشت بار پیاپی به‌عنوان قهرمانی مسابقات مستر المپیا دست یابد. طرفداران بدنسازی معمولاً این دو اسطوره را به‌واسطه‌ی تشابه در حجم استثنایی عضلاتشان با یکدیگر مقایسه می‌کنند. این پرسش هرگز در این ورزش کهنه نمی‌شود: دوریان یتس بهتر بود یا رونی کلمن؟ اخیراً انتشار چند عکس قدیمی توسط یتس در اینستاگرام، مجدداً این بحث را در میان طرفداران این ورزش به راه انداخته است.

دوریان یتس و رونی کلمن ؛ یک مقایسه تاریخی و جنجالی + عکسدوریان یتس و رونی کلمن ؛ یک مقایسه تاریخی و جنجالی + عکسعکس‌های یتس شش هفته پیش از مستر المپیا 1993

دوریان یتس، دارنده شش عنوان قهرمانی مستر المپیا، در پست اخیر خود در اینستاگرام، هفت عکس قدیمی را با مخاطبانش به اشتراک گذاشته است. این عکس‌ها متعلق به سال 1993 هستند و یتس در توضیح آن‌ها نوشته است:
این سالی بود که اندام من در آن، به کلی متحول شد. این عکس‌ها مربوط به سی سال پیش هستند و در فاصله شش هفته مانده به مستر المپیا 1993 گرفته شده‌اند.
دوریان یتس و رونی کلمن ؛ یک مقایسه تاریخی و جنجالی + عکساگرچه دوریان یتس در مستر المپیا 1992 نیز به‌عنوان قهرمانی دست یافته بود اما عده بسیاری معتقدند که شروع شاهکار او از سال 93 رقم خورد. یتس در این سال، تحول فیزیکی عظیمی را برای خود رقم زد و اندام هیولاوار خود را شکل داد؛ خصوصاً عضلات کمر و پایین‌تنه این بدنساز انگلیسی، همه را در این سال، انگشت به دهان باقی گذاشت. دوریان یتس و رونی کلمن ؛ یک مقایسه تاریخی و جنجالی + عکسفیزیک هیولا هیبت اسطوره تا سال 1997 برروی استیج مستر المپیا به درخشش ادامه داد. تا آن زمان دیگر بر همه مسجل شده بود که دوریان یتس یکی از بزرگ‌ترین بدنسازان تاریخ است. یتس در زمان گرفته شدن این عکس‌ها، 123 کیلوگرم وزن داشت. عکس‌ها توسط کوین هورتون گرفته شده‌اند و انتشار آن‌ها در اینستاگرام، مجدداً باعث به راه افتادن یک بحث قدیمی شد؛ اینکه اندام دوریان یتس بهتر بود یا رونی کلمن؟

دوریان یتس و رونی کلمن ؛ یک مقایسه تاریخی و جنجالی + عکسدوریان یتس و رونی کلمن ؛ یک مقایسه تاریخی و جنجالی + عکسرونی کلمن یا دوریان یتس؟

یکی از کاربران در واکنش‌های به این عکس‌ها نوشته است:
هیچکس در تاریخ، عضلات پشتی به خوبی یتس نداشت. هیچکس!
کاربر دیگری نیز گفته است:
تنها رونی کلمن به حدود و استانداردهای یتس نزدیک شد، اما درنهایت، بازهم اندام یتس از تناسب بیشتری برخوردار بود.

صفحه بدنسازی سرخ نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید: https://www.instagram.com/sorkhnews_gym


یکی دیگر از کاربران نوشته است:
اخیراً میلوس سارسف از سرداور مستر المپیا، یعنی استیو واینبرگر، پرسیده بود که بهترین بدنسازی که تابه‌حال دیده است، چه کسی بود. واینبرگر پاسخ داده است که در این خصوص، رقابت نزدیکی بین رونی کلمن و دوریان یتس وجود دارد. خود من هم طرفدار پروپاقرص هر دوی این پادشاهان هستم.
انتشار چند عکس قدیمی و شروع دوباره یک بحث قدیمی: دوریان یتس بهتر بود یا رونی کلمن؟ کاربر دیگری طرف رونی کلمن را گرفته و گفته است:
عضلات سرینی کلمن در سال‌های 98 و 99 بی‌نظیر بود و در سال 2003 حتی بهتر نیز شد.
هر دوی این بدنسازان از حیث عضلات جلوبازو و زیر بغل، در تاریخ بدنسازی از سایر رقبای خود متمایز می‌شوند. رونی کلمن در دوران اوج خود، تنها بدنسازی بود که توانست با حجم عضلات و سطح کاندیشنینگ یتس رقابت کند. با این حال، طرفداران بدنسازی معتقدند که اندام کلمن از تقارن کافی برخوردار نبود. رونی کلمن و دوریان یتس در دهه نود، به‌طور مستقیم با یکدیگر به رقابت پرداختند. اما یتس در حدفاصل سال‌های 1992 تا 1997 کاملاً بی‌رقیب بود. یتس در مصاحبه‌ای در سال 2021 به ستایش از ساختار بدنی رونی کلمن و بالانس عضلانی او پرداخته بود. یتس گفته بود که البته پیروزی رونی کلمن بر فلکس ویلر در مستر المپیا 1998 او را غافلگیر کرده است. رونی کلمن در طی تمام‌ سال‌های رقابت حرفه‌ای خود، برای بهترین بودن به‌سختی تلاش نمود. او رقبای بزرگی نیز در آن سال‌ها داشت و سرانجام جی کاتلر بود که او را از تخت به‌زیر کشید. آخرین اخبار بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...